Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveydenhoitaja uhkasi lastensuojeluilmoituksella

Vierailija
07.07.2015 |

Meillä on 1 lapsi, joka kasvaa ja kehittyy normaalisti. Erehdyin mainitsemaan neuvolassa ruokavaliostamme: olemme olleet miehen kanssa kymmenisen vuotta lakto-ovo-vegetaristeja, ja lapsemme syö ikänsä mukaisesti samaa ruokaa kuin mekin. Hänelle maistuu ruoka hyvin, eikä syömisen suhteen ole ollut ongelmia. Koko perhe on terve, ja lapsi saa varmuuden vuoksi vielä lisävitamiineja. Vanha terveydenhoitaja on kuitenkin aivan varma että lapsemme kärsii eikä saa tarpeeksi ravitsevaa ruokaa. Hän uhkasikin tehdä lastensuojeluilmoituksen perheestämme, ellei ruokavalioomme ilmesty lihatuotteita. Huokaus... Tokihan minä voin sosiaalitoimen henkilöstölle kahvit keittää, mutta jotenkin koen tämän perheemme kiusaamiseksi ja lastensuojelun resurssien tuhlaamiseksi.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suututtaa nämä terveydenhoitajat välillä... omaa vauvaani yritin täysimettää 6kk ikäiseksi ja noin 4,5kk kohdalla lapsen paino alkoi laahata perässä. Ei hälyttävästi ja lapsi oli iloinen, terve ja pirteä. Niin eikös vanhakantainen terkka tähän takertunut, ja uhkasi itse syöttää lasta ellen ruoki tälle muutakin.

No en kuitenkaan totellut, ja 6kk aloin syöttää muutakin. Lapsi edelleen 5-vuotiaana laihanpuoleinen (kuten minäkin ja isänsä, ne geenit...), mutta aina ollut erittäin terve ja kasvanut pituutta täysin normaalisti.

Vierailija
42/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarina kuulostaa eniten siltä että ap jättää jotain oleellista kertomatta, tarinoilla kun yleensä on 2 puolta ja pelkästää tuo perheen ruokavalio ei varmasti ammattitaitoiselle terkkarille ole se syy tehdä lasu-ilmoitusta. kerropa siis lisää missä vika. Miten kasvukäyrät menevät? Joku haiskahtaa eikä se välttämättä ole se terkkarin ammattitaito :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto on oikea toimenpide

Vierailija
44/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitusta ei tehdä koko perheestä vaan lapsesta.

Vierailija
45/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen tapaukseen, totean, että ei ne turhanpäiväset lastensuojeluilmoitukset mitään halpoja ole. Keskimäärin maksaa sellainen kuulemma noin 50 euroa, kun otetaan huomioon työntekijän työaika sen käsittelyyn ja kaikki muut kulut.

Vierailija
46/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:27"]

Terkkarina kuulostaa eniten siltä että ap jättää jotain oleellista kertomatta, tarinoilla kun yleensä on 2 puolta ja pelkästää tuo perheen ruokavalio ei varmasti ammattitaitoiselle terkkarille ole se syy tehdä lasu-ilmoitusta. kerropa siis lisää missä vika. Miten kasvukäyrät menevät? Joku haiskahtaa eikä se välttämättä ole se terkkarin ammattitaito :D

[/quote]Vai niin. On sitä monenlaisia terkkareita nähty ja jos on kyseessä vanhemmanpuoleinen voi hyvinkin olla niin vannoutunut lihansyöjä ettei käsitä miten lapsi voisi kehittyä tasapinoisesti ilman sitä. Aika jännä kun ajattelee että jos ei luomulihaa/riistaa käytä on siinä lihassa itsessään jo valmiina antibioottijäämiä yms kivaa..

Vierailija
47/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte varmasti että purkista napatut vitamiinit oikeasti vaikuttavat? Testaatteko verikokeilla?

Syökää niitä ruokia mistä ko. vitamiinit saadaan, muuta terveellistä keinoa ei ole. Kalaa pitää syödä myös.

Vierailija
48/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te kerrotte kaiken sille terkkarille??? Yleensäkin! Kun usein saa lukea näitä mielensäpahoitusjuttuja! Jos se lapsi kasvaa ja voi hyvin, niin mitä se kellekään kuuluu mitä se syö!

Vierailija
49/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:31"]

[/quote]Minä annoin yläpeukun koska tämän on pakko olla ironiaa..

Vierailija
50/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluudelta terkkarin puolelta (tai provolta) kuulostaa. Ja jos ette asu aivan pienellä paikkakunnalla ja ole yhden terkan armoilla, niin suosittelen terkan vaihtoa. Niinhän saa tehdä, jos jostain syystä kemiat eivät kohtaa, tai ei ymmärrä teidän elämäntapaa. 

Ja te, jotka sanotte, että antakaa lapsen valita. Useimmat kasvissyöjävanhemmat antavatkin lapsen valita itse, sitten kun hän on kypsä sen valinnan tekemään. Mutta oletteko ajatelleet, että myös lihan syöttäminen lapselle on valinta, ihan yhtä lailla kuin mikä tahansa muukin ruokavalio. Annatteko te lapsen valita myös kasvisruokavalion, jos hän niin haluaa tehdä?

Vierailija
51/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla jokaisesta perheestä, joissa annetaan lasten syödä täysin keinotekoista ravintoa kuten karkkia, tulisi tehdä lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
52/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:23"]

Ihan sama millä hölöpölö-ruokavaliolla vanhemmat ovat, mutta lapselle pitää syöttää tavallista ruokaa ja hänne aikanaan pitää antaa päättää itse!

[/quote]

En oikein ymmärrä miksi lapselle pitäisi tehdä eri ruoka kuin muulle perheelle? Käsittääkseni tuo on ihan turvallinen ruokavalio eikä edes vaikeimmasta päästä. Väitän, että monessa perheessä lapset saavat paljon köyhempää valmisruokaa yms. Olen itse sekasyöjä ja lapsi oikea pihvinpopsija, mutta silti ymmärrän ihan hyvin tuon. Muissakin asioisaa lapsi seuraa vanhempia, kunnes isompana päättää itse ehkä toisin. Uskonto, harrastukset, vaatteet yms.

Vierailija
53/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:31"]

[/quote]Minä annoin yläpeukun koska tämän on pakko olla ironiaa..

[/quote]

Tarkoitat varmaan sarkasmia?

Vierailija
54/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli moniallerginen lapsi. Noin pienelle ei ollut valmisvitamiivalmisteita. Miten ja minkälaisen määrän sitä b12 annat? Tai mitä se minulle kuuluu, mutta se kannattaa tarkistuttaa. Meillä oli käytössä apteekin vitamiinijauhe. Vein reseptin, jossa lueteltiin tarvittavat vitamiinit kaikki erikseen. Pieni kapseli, joka avattiin ja jauhe sekoitettiin ruokaan. Vielä nykyäänkin lapsi tarvitsee juuri b vitamiinien lisää, mutta apteekin b-vitamiinit ei suoraan kääy. Lapsi on 11v.

Vierailija
55/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pärjää, kun pitää suunsa säpissä.

Vierailija
56/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa ja ihmisten kokemuksia kuunnellessa olen tullut siihen tulokseen, että neuvolan terkkarit pitäisi laittaa välillä hoitamaan sairaita ihmisiä niin niille vois terveysterrorismin sijaan kehittyä jonkinlainen suhteellisuudentaju.

Vierailija
57/57 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:03"]

Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen tapaukseen, totean, että ei ne turhanpäiväset lastensuojeluilmoitukset mitään halpoja ole. Keskimäärin maksaa sellainen kuulemma noin 50 euroa, kun otetaan huomioon työntekijän työaika sen käsittelyyn ja kaikki muut kulut.

[/quote]

Plus 100 euroa kun vanhemmat ovat poissa töistä.