**TIISTAITA LOKAKUISET!!**
Kommentit (44)
täällä taas yö meni miten meni..lapsi nukkui onnneksi hyvin mutta itellä ei uni hurjasta väsymyksestä huolimatta meinannut tulla, kääntyilyt ja asennon vaihdot tekee kipeää myös täällä ja muutenkin vaan sitten kun heräilee yöllä niin on tosi vaikeaa saada unta, nyt sitten silmät ristissä x(
muuten olossa ei kummempia, ei se makuuhuone ässäkään aiheuttanut kummempaa, liitoskipuja lisäsi, kiitos..
eli ei mitään merkkiä synnytyksestä..
eilen vauva taas pelästytti kun oli niin hiljaa vaikka kuinka tönin ja silittelin masua, oli vielä vaihtanut asentoa, luultavasti vain selkää toiselle puolelle kylkeä(toivon, ettei mitään täyskäännöstä ole tehnyt) ja sitten tietty kaikki kauhukuvat tuli mieleen että jos on tuolla korkkiruuvina pyörinyt että eihän ole napanuora kiertynyt pahasti...
vieläkin vauva aika rauhallinen, pari tönäisyä on tuntunut silloin tällöin..
toivottavatsi siitä vilkastuu, mövenpickillä sain eilen vähän liikehdintää aikaan, pitäisikö nytkin aamu aloittaa niin terveelisesti;)
kyllä nyt alkaa olla ajatukset vauvassa kokoajan!
onnitelut vielä kerran vauvautuneille!
nyt hommiin..
kirpeää syyspäivää massuille!!!
fiikuna ja mytty rv 37+6
Kiva yllätys oli aamuyön vessareissulla, kun mies ei ollut muistanu käydä illalla lisäämässä lämmitystä.. meillä oli kokonaista 18 sisällä lämmintä! Ulkona oli yöllä 3 astetta pakkasen puolella, että te helteistä kärsivät tänne vaan vilvoittelemaan :D
Nyt räppäsin leivinuuniin tulet niin kohta tarkenee.
Ja JIPII! Kuopus nukkui KOKO yön omassa, uudessa sängyssään lasten huoneessa. Kolmesti piti käydä yön aikana kellistämässä tyttö makuulleen ja peittelemässä, mutta kertaakaan ei siis tullut sängystään pois. Isompi tyttö sen sijaan rojotti keskessämme jo klo 2.
Toivottavasti tuo kuopus nyt unohtaa pinniksensä muutamassa päivässä, kun loppuviikosta on pakko jo laittaa sänky vauvalle valmiiksi.
Miten teillä muilla, joilla on TAAPEROIKÄINEN KOTONA; oletteko tarkoituksella yrittäneet jättää " vauvajuttuja" (tutti, tuttipullo, vaipat) taaperoilta pois ennen vauvan tuloa??
Mulla oli asiasta kauhia stressi, kun odotin tuota kolmatta. Jätin isommalta tytöltä pullot pois heti vuoden iässä ja kuiva hän oli 1v10kk ikäisenä. Tutti kyllä pysyi pidempään. Nyt taas on toisinpäin, olen koko raskauden aatellu, että " kyllä sitä kerkeää" ja " ei se vauva vielä aikoihin synny" . Hih, no taitaapa syntyä :) Toisaalta, miksipä isomman pitäiskään kerralla kasvaa, vaikka vauva tuleeki.
(.) Aika hiljaista on mahassa ollut viimepäivinä. Supistuksia ei oo paljoo kuulunut. Muuten olo LOISTAVA, mutta päätä särkee taas kovasti. Aamupaineet oli 139/71 eli ok. Pissassa yhdellä plussalla valkuainen. Neuvola on tänään klo 15, saa nähdä mitä th sanoo.
Juu, mutta se ois taas aamutouhujen aika.
Terhakkaa Tiistaita kaikille!
Mianni 36+3
Kyllä se kesä alkaa pikku hiljaa syksyksi taittua,kun lämpömittarissa komeilee vain plus 3 astetta.Mulle kyllä kelpaa!
Mulla oli eilen niin kiirus päivä,etten ehtinyt avata konetta ennen kuin BB:n jälkeen.Ja MIKÄ PINO mua odottikaan!!!! Arvasin että nyt kuullaan vauvauutisia =)
SYLINLÄMPÖISET onnittelut LUPICAIALLE ja HANNALLE ja teidän perheille!!
Saatiinkin prinssiä ja prinsessaa.
MILLIANILLE onnittelut vuosien vaihtumisesta!
Tuntuu että lokakuiset tässä alkaa ihan urakalla poksahtelemaan.Hyvä niin! Eiköhän se omakin vuoro tule sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.
Mun ystävä sai eilen tytön ja tänään käyn sitten tutustumassa uuteen tulokkaaseen.Malttaakohan sitä edes lähteä synnäriltä kotiin ;D
(.) alkaa kyllästyttämään tämä odottaminen.Iskias ei oo kovin paha,mutta liitoskivut ja turvotus on senkin edestä.Käveleminen tekee kipeää,kun jalkapohjat on niin turvoksissa.Mies koittaa tsempata ettei tätä enää kovin kauaa kestä,itestä yks päiväkin tuntuu liian pitkältä.Mielialat ja ärsytys vaihtelee edelleenkin päivästä toiseen.Tänään tuntuis olevan hyvä päivä ja toivottavasti jatkuiskin niin!! Unet jäi vähäiseks taas viime yönä.00.30-04.15.Täytyy ottaaa kuopuksen kanssa päikkyrit tänään.
Nyt nautiskelen vielä hetken tästä hiljaisuudesta.Kuopus nukkuu,mies on lähtenyt töihin ja vei esikoisen matkalla eskariin.Oikeen yleellinen aamu!!!
Mukavaa tiistaita tytöt ja supistuksia niitä haluaville!
Päivänsäde 38+2
ps.Huomenna neuvola
Tuli taas kärsittyä SUPPAREISTA. Alkuyön heräilin vähän väliä kipeisiin supistuksiin, sitten neljältä rupesin kellottamaan ja tarkalleen kymmenen minsan välein tunnin ajan kellotin niitä. Sitten totesin, että ei hitsi, ei nää ole tarpeeksi kivuliaita ja pitkiä, joten kaurapussin kanssa nukkumaan. Loppuyö meni sitten varmaan kanssa kymmenen minsan välein herätessä kun sen verran kumminkin tuntuvat. Että kun pääsisi jo tositoimiin, eikä tarttisi kestää näitä harjoitussupistuksia! Toki ne antaa toivoa, eihän tässä voi enää kauaa mennä näin, eihän?!? Joskohan ensi yönä alkaisi oikeasti tapahtua.
COE: No joo, tavallaan nukkumaan meno pelottaa liitoskipujen ja supistusten takia, mutta toisaalta rakastan nukkumista! Onneksi pääsen päikkäreille ja varmaan menenkin jo pian nukkumaan. Tyttö on tarhassa, joten sama se mihin aikaa nukun päiväuneni.
NIINA: Tulikohan lähtö jo viime yönä vai vieläkö olet kuulolla? Ilmoittele itsestäsi, jos olet vielä yhtenä kappaleena.
TAAPERON VALMENTAMISESTA: Tuttipullo on jätetty ajat sitten pois, että sitä ei voi laskea tähän vauvan tuloon mitenkään. Tutti jätettiin kyllä keväällä ihan tarkoituksella pois, että ehtisi nukahtamiset sun muut sujua ennen kuin vauva syntyy. No, ei ne vieläkään oikein suju hyvin ja joskus on tullut mieleen, että miten helppoa olisi jos neiti söisi vielä tuttia. Mutta ikää hänellä on jo 2v2kk, joten jos oltaisiin aloitettu vieroitus vasta vauvan syntymän jälkeen, niin se olisi kyllä mennyt tosi pitkälle ja musta kolmevuotiaat tutti suussa on jo vähän hassu näky! Päivävaipat on kotona ollessa poissa käytöstä, mutta unilla ja ulkoillessa pidetään yhä vaippoja. Ehkä vähän rahaa säästää, mutta ei tuo pottailu musta nyt mitenkään paljoa helpompaa ole kuin vaippojen vaihtaminen. No, se on ihanaa, että kakkavaippoja ei tarvi vaihtaa ollenkaan neidiltä :) Pinniksessä neiti nukkuu yhät ja vauva saa oman ensisängyn. Vuodenvaihteessa pitää sitten siirtää tyttö uuteen sänkyyn ja antaa vauvalle pinnis. Muuta valmistelua ei tule mieleen.
G: AIOTTEKO TULLA TÄNNE KERTOMAAN KUN LÄHDÖN AIKA KOITTAA? SIIS MIKÄLI PYSTYTTE JA EHDITTE. Mä kyllä luulisin, että tulen kertomaan teille viime hetken tilanteen, jos mekin joskus päästään sinne synnärille...
Nyt suihkuun ja G:n pariin,
S-I ja Lumikukka 39 tasan!
Syksyiseltä näyttää myös täällä Helsingissä vaikka mittarissa onkin jo aamusta 10 astetta!
Kuulostaapa jännältä tillanne siellä S-I!!!! Toivottavsti et kauaa joudu kärvistelemään. Tiedän kyllä ettei noi supparit oo kivoja, koska itekkin niistä " kärsin" vähän väliä. Sulla on kyllä hyvät viikot jo kasassa....
Toivottavasti Niina on jo päässyt lähtemään ja Morena kanssa...!!!
Höh. Olipa kumma tuo esikoinesen flunssa. Eli eilen oli tosi korkea kuume ja kamala yskä. Tänään ja koko viime yönä ei enää mitään. Vähän vaan nenä tuhisee. no enpä valita jos kerta näin vähällä päästiin.
Coe: Täälläkin tuo nukkumaan meno ahdistaa juuri niitten kauheiden liitoskipujen takia. Vessassa käynti tuskaa, kyljen kääntäminen yhtä hel****iä ja repimis kivut sanoin kuvaamatonta tuskaa. Ja siihen päälle vielä supistelut... Joo ei kauheesti houkuta nukkumaan meno.
Muuten olo onkin sitten ihan hyvä. Eilen lähti osa limatulpasta ja se piristi taas kummasti mieltä. Ajatuksissa tosissaan pyörii vain ja ainoastaan vauva. Koko ajan on vähän levoton ja hajamielinen olo.
Nyt aamuisten toimien pariin. Palailen myöhemmin. Supisteluja niitä kaipaaville ja kaikille hyvää tiistaita (taas yksi päivä lähempänä lokakuuta)!!!
Mamseli rv 37+2
Ainakin yritän tulla koneelle kertomaan kun lähtö koittaa. Saa sitten nähdä ehtiikö ja mikä tilanne on...
Ihania vauvauutisia täällä odotti... ONNEA Lupicaialle ja Hannalle ja ihan varmasti on jo muitakin. Ja supistuksia on ollut taas monella yöllä...
MIANNI: Tuli jotenkin tosi " kodikas" olo olo, kun kerroit laittaneesi leivinuuniin lämmön aamulla, Siis ei tietenkään kiva, että teillä oli kylmä aamulla, ,mutta minun elämässäni on leivinuuni ollut aina vain lapsuudessa mummolassa, joten tuli hetkeksi ihana kotoinen mummolafiilis ja paluu lapsuuteen, kun mummon kanssa leivottiin yms, oli rauhaa ja tilaa.
MIANNIn gallupiin: Meillä on kyllä vielä tuttipullo ja tutti käytössä (tyttö nyt 1v 6kk) nukutuksen yhteydessä tai siis iltapullon jälkeen menee omaan sänkyyn ja tutin kanssa nukahtaa. En ole ottanut mitään stressiä asiasta, samoin pottailuharjoituksia ei edes olla aloitettu, kun neiti vaan naureskelee sille..
Piti kommentoida vielä muihinkin juttuihin, mutta ei palaa enää mitään mieleen... Ollaan tästä lähdössä puistoilemaan, kun sadettakaan ei näköpiirissä. Huomenna saankin neidin hoitoon ja ihan oma luksuslaatuaikapäivä.
Ai niin, liikkeistä oli puhe jossain vaiheessa. Meillä ainakin on tosi rauhallinen vaavi (ollut aina) ja jos alkaisin seurata liikkeitä laskien, tulisin " Hulluksi" ja olisin koko ajan neuvolaan soittamassa... Joten en kyllä rehellisesti sanottuna osaa edes nyt kantaa huolta sellaisesta.
mukavaa päivää kaikille, lokakuu lähestyy....
Jolla
Hyvät huomenet täältäkin.
Vauvavoja senkun satelee :)
Ihanaa,
sylintäydeltä onnea Lupicaia ja Hanna!!!!
Juups,
käännöksessä siis käytiin eilen. Oli tosi ikävä toimenpide.
Lääkäri katsoi ensin ultralla voiko kääntää,
kaveri oli siellä sivuttain, kasvot eteenpäin, meinasi että katsotaan ehkä perjantaina asiaa uudelleen.
Pyysi kuitenkin vielä erikoislääkärin paikalle,
hänkin sitä empi hetken,
mutta sanoikin että kokeillaan,
niinpä se ikävä runnominen alkoi,
saivat onneksi sen hyvin käännettyä ihan muutamassa minuutissa.
Erikoislääkäri päästi suustaan pienen lipsahduksen kun oli vauvelia kääntämässä, sanoi,
" Käännys nyt TYTTELI" .
... perään yritti sitten vielä änkyttää vai vai olikos tämä herra ;)
Mutta käännös saatiin hyvin tehtyä ja parin tunnin päästä kuunneltiin vielä sikiön sydänääniä
ja sitten vihdoin pääsin kotiin.
Kohtu tietysti supisteli eilisillan.
Ja yö meni valvoessa,
ehkä senkin takia kun mietti onko TYTTELILLÄ varmasti kaikki ok.
Ja sitten oli vielä kaamea närästys, mikä vähän jatkuu edelleen.
Nyt ainakin tuntuu hyvin potkivan ja hikottelevan :)
Pitää vain toivoa että se pysyy siellä nyt alaspäin,
tää kun tuntuu olevan melko liikkuvaista sorttia.
Kateellisin katsein katselin sairaalassa,
kun siellä kannettiin jo nyyttejä kotiin.
Maanantai kun on vilkas kotiutumispäivä.
Nyt täytyy lähteä labraan,
lääkäri halusi mun huonovointisuuden takia varmistaa mun kilpirauhasarvot vielä ja näköjään jotain muitakin testejä ??!!
Mukavaa syksyistä tiistaita kaikille.
Zimppu ja TYTTELI 37!!!!
Jopas oli pitkä pino eilisestä! Ja olihan siellä ihania uutisiakin! Eli onnea Lupicaialle ja Hannalle vauvojen syntymisen johdosta!!! Kukahan on seuraavana menossa synnyttämään?
Kiva kun Aleksanteri ja Sasku kertoilivat kuulumisiaan. Aika hiljaista siellä vauvapuolella tosiaan vielä muttei kauaa :) lokakuisia alkaa poksahteleen tässä lähes päivittäin onneks.
Galluppiin: kerron lähdöstäni jos ehdin. Meillä kone yleensä poissa päältä ja käynnistys kestää aina hetkosen. Ja jos käynnistykseen joudun niin sitten ehdin varmasti kertomaan.
Meidän vaavi on onneks vilkas varsinkin iltaisin. Ei tartte mitään liikelaskentaa suorittaa :) Ihmeesti sillä tilaa mellastaa. Taitaa olla vilkkain tapaus meidän vauvoista.
Oma olo hyvä vaikka väsy alkaa vaivaamaankin jo. Eilenkin lähemmäks kaks tuntia makasin sohvalla josta tunnin varmaan nukuin. Jää hommat vaan tekemättä :( Kämppä räjähtää...
Nyt aamuteelle että ehtii poitsun hakea kerhosta.
Sanna ja baby rv 38
Kiva kuulla että saivat vauvan, tyttelin, käännettyä :)! Pysyis nyt sitten vaan pää alaspäin loppuun saakka.
Kotiin tuli passitus kun paineet taas nousu suunnassa :/
Ekalla mittauksella 160/92 ja toisella 146/100.Aika hyvin,toinen laski ja toinen nousi.
Äitipolille tulee käynti,no vauvan parasta on ajateltava vaikka mukavaa se ei ole.(lepääminen siis)
Mahakin kenkkuillut nyt ja päässä tuntuu paine,tiedä sit mitä meinaa.
Kävin eilen katsomassa niin pientä ja ihanaa nyyttiä.Sais jo oman,loppuisi nämä paineitten kanssa pelleilyt.
Supistelee aikasta paljon muttei niitä kipeitä synnytyssuppareita,harmi vaan .
Onnea HANNALLE paljon pojasta!!!
MIANNI,onko sulla siis ihan selvää päänsärkyä vai sellasta vihlomista ja paineen tuntua?
PÄIVÄNSÄDE, Minäkin meinasin et jään sinne sairaalaan eilen kun kävin katsomassa vauvaa siellä,no kohtahan on meidän vuoro..
Jos nähtäis siellä =)
Wades & Natika 37
Supistukset loppui sitten illalla ja yön sain nukuttua ihan hyvin. Kyllä harmittaa, olis ollut niin ihanaa saada jo nyytti kainaloon. Ei auta kuin odotella.
Nyt on vihdoin rauhallinen hetki istua koneelle, kun lapset on koulussa ja eskarissa. Niin ja mieskin tuolla nukkuu, kun tuli aamulla yövuorosta...
Täällä myös yksi, joka iltaisin aina miettii sitä nukkumista. Ei millään haluisi mennä sänkyyn, kun tietää heräävänsä tunnin välein siihen, kun kylki ihan puutunut. Viime yönä tosin heräsin miehen pikkuveljen tekstareihin, kun oli niin ikävä ja rakastunut... Hymyilytti kyllä lukea niitä, kun oli siis vahingossa laittanut ne väärään numeroon, hänen tyttöystävänsä kun on samanniminen.... ;) Ehdotin kyllä sitten, että vaihtaisi nimen tilalle esim. rakas tai kulta tms.....
Miannin gallup:iin: meillä jätettiin tutit n. 2 vuoden ikäisinä pois, mutta ei mitenkään ennen " uuden" vauvan tuloa. Ajattelin vaan, että kyllä sen ehtii ja huomaa, kun ei niitä tartte. Kuopuksellakin se oli vasta 2-v hamppilääkärin jälkeen ja kävi tosi helposti. Mentiin vaan kotiin ja samantien hävitettiin tutit ja pullot laitettiin yläkaappiin.
Meillä kun tämä kone on koko ajan päällä, niin luulisin, että ehdin käydä täällä ilmoittelemassa lähdöstä. Jollei sitten ole nopeampi lähtö kuin viimeksi... Viime kerralla koko synnytys siis kesti 1h 40 min....
Ai niin ja onneksi Zimpuran käännös onnistui ja TYTTELI on nyt sitten oikein päin ;)
Mutta nyt täytyy vielä tarkistaa tuo meidän lista ja päivitellä sitä vähäsen....
Tuike ja vaavi rv 38+4
Jospas minäkin pääsen viikonloppuna kertomaan uutiset! Huomenna olis puol yhdeksän aika äitipolille ja aletaan käynnistään jos saleissa tilaa ja paikat pikkaisen paremmin kypsyneet viikon aikana.
Meillä vaan ollut ihan kamala flunssa kaikilla muilla paitsi minulla. Mies oli viikonlopun kipeänä ja vielä aika heikko olo, lapset olleet jo kahteen otteeseen kuumeessa ja yskässä ja nuhassa tässä reilun viikon sisään. Tyttöä piti käyttää korvien tarkistuksessakin perjantaina kun alkoi to iltana valittamaan, täällä kun ei viikonloppuna pääse edes tk:hon vaikka mikä olis ja tuonne sairaalan puolelle (jonne matkaa vajo 40 km) eivät tahdo edes ottaa päivystykseen korvakipuisia lapsia, pitää vain kuulemma odottaa omaan tk:hon pääsyä. No ei onneksi ollut mitään ja toivotaan että paranevat molemmat nyt, huomenna pitäis pystyä hoitoon viemään jos tuo ukkokulta on siinä kunnossa että pystyy mukaan lähtemään. Mietinkin että millähän sitä menee jos yksin joutuu lähtemään kun ei nyt sitten ihan varmaksi kuitenkaan sitä käynnistystä pysty sanomaan, matkaa kuitenkin se lähemmäs 150 km...
Mitenhän muuten on, pääseekö mies edes saliin jos flunssassa?!? Onhan tuo jo parempana onneksi, mielellään kuitenkin mukaan ottaisin :o)
angie 38+3
Aivan ihana syyskeli, lämpöä paljon enemmän kuin odotin eli tyttö-parka hikoilee nyt puistossa:( Itse tulin kaupan kautta kotiin, mutta ajattelin tehdä pienen kävelylenkin merenrannassa ennen kuin on taas aika hakea lapsukainen kotiin. Multa on kyllä kävelyt jääneet viime aikoina luvattoman vähiin, jossain vaiheessa olin niin romuna että ihan pakollisetkin reissut meinas olla liikaa. Nyt kun periatteessa voisin vähän lenkkeilläkin, niin olen unohtanut että sellainenkin mahdollisuus on olemassa;) Jospa nyt loppua kohden innostuisin, sillähän voi olla synnytyksen käynnistymisen kannalta jopa jotain vaikutusta:p Mua kyllä supistelee ja kiritselee mahaa ihan jatkuvasti, mutta en mä sitä ole varsinaisesti kipeäksi tulkinnut. Pikemminkin vauvan liikkuminen on se joka sattuu, venyttelee itseään aivan mahdottomasti KOKO AJAN.
Eilen illalla pieni käänsi selän vaihteeksi oikealle puolelle, kun on jo piiitkään viihtynyt selkä vasemmalla ja jalat oikealla. Mua alkoi sen kammottavan möyrinnän aikana ihan pelottaa, että keksii vielä kääntää pään ylöspäin, se olisikin tosi epäreilu temppu tässä vaiheessa. En usko että näin kuitenkaan kävi, ihan tutun oloiselta on liikkeet taas tänään tuntuneet. Tämä pieni ei kyllä kärsi tilanpuutteesta tai ei ainakaan reagoi siihen hidastamalla tahtia, vaan liikkuu kuten ennenkin mutta äiti-paralla meinaa loppua tilavuus kesken, kun toinen tunkee ihan tosissaan niin ylä- kuin alapäässäkin:/
Mua ei nukkumaanmeno normaalisti ahdista yhtään, olen saanut viime aikoina ihan kivasti nukuttua. Kummallisen vähän sattuu mihinkään, vessassa käyn 1-3krt/yö mutta se ei ole mitenkään kamalaa ja kyljenkin kääntäminen menee suorastaan heittämällä:o Välillä vähä repii alavatsaa, mutta se helpottaa kun kääntyy reilusti jommalle kummalle kyljelle. Eilen illalla en tosin saanut heti unta, kiitos pitkien päikkäreiden ja kahvikupillisen klo 18. Lisäksi sain vielä illalla kuulla ikävän uutisen, lähipiiriin syntyi eilen alle kilon painoinen vauva kolme kuukautta etuajassa ja tämä on kyllä jatkuvasti mielessä, vikana illalla ja ekana aamulla. Olen kovin huolissani ja murheissani tilanteesta:( Oman vauvan syntymän odotus sai jotenkin uudet mittasuhteet: mitä sitten jos meneekin yli reippastikin, parempi niin päin!
No niin, sainpahan taas itseni alakuloiseksi joten en jaksa naputella enempää. Mukavampaa päivää kanssasisarille.
-L-
Kävin tänään verenpainetta ja muuta mittauttamassa. Verenpaine oli normalisoitunut eikä proteiinia pissassa tälläkään kertaa, eli ei toksemian oireita :) Pitää vaan tarkkailla jatkossa.
PAINOA sen sijaan oli tullut aivan järkyttävästi - 1,6 kiloa KUUDESSA PÄIVÄSSÄ. Eli turvotusta on _todella_ paljon. Nyt painoa jo yhteensä 98,8 kg eli aivan takuulla nousee yli sadan :( Ja mä kun olin ajatellut että pysyisi siinä 90 kilossa kuten esikoisestakin :(
Katselin just että pienin viikottainen nousu on ollut 568 g eli sekin yli suositusten... tosi paskamaista, kun olen vielä yrittänyt syödä hyvin, monipuolisesti ja terveellisesti, ja mielestäni olenkin syönyt. Kävelylenkkejäkin tullut tehtyä se suositeltu kolme viikossa, lukuunottamatta joitain kiireisiä viikkoja, lisäksi paljon tulee ihan arkikuntoiluakin kun nostelee tuota yhdeksänkiloista ja kyykistelee hänen kanssaan. Ei paljon tällainen kannusta hyviin elämäntapoihin.
No, ei tässä nyt auta. Tiedän kuitenkin että suurin osa on pelkkää turvotusta. Yhteensä nyt tullut siis vissiin 21 kg kuitenkin jo, veikkaan että jotain 5 kg on voinut tulla ihan normaalia painoa.
YÖUNISTA: No kun eilen valittelin niin sitten sainkin kunnon unet :) Hoksasin ottaa jalkojen väliin tyynyn, mikä selvästi auttoi liitoskipuihin! Oli aamulla tosi hyvä olo!! :)
Nyt mun pitää ruveta töihin. Ulkona olisi ihan mielettömän hieno ilma, haluaisin kovasti lähteä vaikka kävelylenkille, mutta mun on pakko tehdä töitä, siis aivan pakko tehdä yksi homma täksi päiväksi. On ihan paska olo kun istutin taas esikoisen Teletappi-videon ääreen :( Ihan tyytyväisenähän hän sitä katselee, mutta kun tiedän että haluaisi olla ulkona ja itsekin haluaisin :( :( :( :( Joku voisi (pliis) vähän tsempata, nyt on sellaiset olensuperpaskaäiti-tuntemukset valloillaan.
Coe rv 36+2
Ja onnea kaikille vauvan saaneilla :) Ihanaa, voi ku iteki jo pääsis..
En oo eilistä pinoa vielä kerenny lukemaankaa, mutta käyn kattomassa kunhan ehdin.
Täällä ollaan flunssassa ihan kunnolla. Tyttö on ja ite oon, tympäsee. Tyttö kyllä nukku yön heräämättä mutta ite en nukkunu ku oli kuuma ja kylmä ja pissatti ja nenä tukossa..heh :) Siinäpä ne muutamat syyt. No, ihan ok yö kaikenkaikkiaan.
Jotain hyötyä muuten tuosta turvotuksesta- ei tarvi juosta yöllä niin montaa kertaa vessassa :)
Kyllä heittelee silti tuo paino turvotuksen mukaan paljon, ku nyt näytti puntari melkein kg vähemmän kun eilen.
Gallupeihin.. Ei olla esikoiselta (1v 2kk) jätetty mitään pois eikä jätetäkään ennen vauvan syntymää. Se on jo pelkkä vauvan tulo niin iso muutos, että tuo omaan huoneeseen siirto saa riittää. Joulun jälkeen sitte hankitaan toinen sänky että pääsee vauva pinnikseen, ja joulun jälkeen vois sitte alkaa pullostaki vierottaan. Mutta ei nyt yhteen syssyyn vauvan tulon kanssa.
Ja tulen ilmottamaan lähdöstäni jos vain ehdin. Olipa muuten aika huikeeta katella äitin vanhoja nla kortteja. Siellä oli synnytyksen kestot 5h-1,5h- eli kenties on odotettavissa että itelläki saattaa ollakki sitte toinen synnytys nopeampi kuin eka, ja toivottavasti onki. Esikoista synnyteltiin virallisten tietojen mukaan 11h vaikka oikeastihan niitä supistuksia tuli säännöllisesti vauvan syntymään asti melkein vrk ajan.
Tänään paukkuu viikot eli 35 tulee täyteen. Nyt voi jo alkaa ajatella että sitä ollaan loppusuoralla, vkoja on ihan hyvästi. Tasan vko päästä onki sitte ultra, jännittää jo : )
(.) Vauvalla oli taas illalla kunnon myllerrykset, vello puolelta toiselle. Tuntui kyllä että pää ei enää liikkunu, ainoastaan pyllyä heilutteli puolelta toiselle.
Omassa voinnissa ei flunssan lisäksi suurempi vaivoja- edelleen ummetuksen lisäksi. Tai ei enää niinkää ummetusta, vaan mahan kovuutta. Illalla oli taas kyynelet silmissä kun sai varmaan 15 punnata ennenku mitään tuli ulos:( Ja kokoajan oli sellanen olo että" ainiin, tältä tuntuu sitte ku vauvan pää on tulossa ulos" . Aivan hirveetä..
Mutta nyt pitää lähtä kattoon mitä esikoinen hommailee.
Jääsydän rv 35
No kiva juttu ZIMPURA että käännös onnistui! Nimenomaan sen " ikävän runnomisen" jälkeen on kiva, että se käännös sitten onnistuu kanssa.
Mä kävin eilen kontrollissa Taysissa ja onhan vauva pysynyt pää alaspäin, onneksi! Kuulemma useimmiten vauvat tykkää olla tuolla vasemmalla sivulla kyljellään ja potkutella oikealle. No, yllätys, meidän vastarannan kiiski on oikealla puolella ja potkuttelee vasemmalle:) Saas nähdä miten tulee ulos, kun haluaa tehdä kaiken erilailla:)
Kokokontrollihan se periaatteessa oli mihin mentiin. Siellä sitten selvisi, että kaikki on ok, istukkavirtaukset yms. Vauva vaan on sironpuoleinen ja kasvaa kyllä normaalisti (noin 200g /vko) omalla käyrällään. Sielläkin mennään siis " omia polkujaan" . Nyt vauva on 2700 g ja jos kasvaa tuon 200 g viikossa niin laskettuun aikaan on sitten 3100 g. Et siinä mielessä eipä haittaa jos yli menee, ei tuu näillä tiedoilla sitten kuitenkaan mitään jättivauvaa. On sitten helpompi synnyttää, mulla kun tuo lantiokin on kuulemma hyvä siihen tarkoitukseen, sanoi lääkäri:) Saas silti nähdä miten tositoimet menee, vauva kun näköjään tykkää järkätä meille vähän jännitystäkin tähän loppuun.
Se lääkäri sanoi kun kyselin vauvan laskeutumisesta, että ensisynnyttäjällä vauva saattaa laskeutua ihan vasta synnytyksen koittaessa. Että välttämättä ei laskeudu silleen kovin paljon aikaisemmin synnytystä...
Niin, JÄTTIONNITTELUT VAUVAN JO SAANEILLE!!! Aika jännää että alkaa nuo h-hetket koittamaan meille kaikille pian! Että periaatteessa koska vaan... huihuihui!
Eilen käytiinkin katsomassa vuorokauden vanhaa kaverin vauvaa samalla keikalla kun oltiin kontrollissa. Toinen tyttö tuli niille, ja vauva oli SULOINEN!!! Sanoinkin miehelleni, että kun tämä kaverin tytsy painoi sen vajaat 3900 g että meidän vauveli on siitä sitten laskettuna aikana noin 800 g pienempi, että aika paljon... no, pääasia että on terve kuitenkin!!
Iloista tiistaita kaikille!! Mä lähden kaupungille. Tää mun loppuaikani on pelkkää ulkona syömistä ja kaupungilla pörräämistä. Kai sitä yrittää sitten saada siitä nyt tarpeekseen, kun kohta on sitten sidottu enemmän kotiin!
Ihanaa muuten kun tulee oikea syksy ja kirpakammat ilmat!
terkuin Alisa 38+1
Täällä taas hyvin nukuttu yö takana, tosin kävin vessassa 3-4 kertaa eli tais tosiaan se Lymfa saada nesteet kiertämään. HyväHyvä!!!!
Voi että niin kovasti odottelen NAZUN vauvauutisia :D Koskas hänestä onkaan viimeks kuultu, hmmm......??
Vauva melskasi illalla masussa aivan tajuttomasti!!!!! Melkein jo huolestuin, että mitä ihmettä se siellä touhuu?!!! En kertakaikkiaan voinut maata sillä teki ihan pahaa tuo muljaaminen :D Ihan kuin olis juossut siellä paikoillaan ja samalla hakannut jotain nyrkkeilysäkkiä :D Ihan hulvaton meininki!!! Nyt sitten nukutaan, kun äippä on hereillä...Hyvä meininki:) Ai jaa...ei nukutakaan-väärä hälytys! Potkitaan sittenkin äippää kylkiluihin.
Sitä jomotusta on alaselässä tälläkin hetkellä....voi kunpa se tuosta nyt lisääntyisi :)
Mä muutoin muistin sen Madame Mamman ennustuspäivän VÄÄRIN: se onkin 28.9. (ei 24.9) !!!! Eli vielä kerkiää ennustukset pitämään paikkansa ;)
Galluppiin vastaisin, että en uskalla kyllä etukäteen sanoa ehdinkö/pystynkö/muistanko tulla ilmoittamaan sitten, kun lähtö tulee...mutta pyydän vaikka Peggy-75:sta sitten informoimaan teitä asiasta:) Ja melkein voitten arvata ellei mua täällä päivään näy, että nyytin haussa ollaan!!!
MilliaNille myöhästyneet synttärionnittelut :)
Täällä on kovin pilvistä ja pimeetä...taitaap tulla sade!! Öisin on täällä vielä sellanen runsas +5 lämmintä, muttei aikaakaan kun tulee jo ekat pakkaset, huiiii! Sitten saa lyödä takkaan puita heti aamutuimaan :)
Nyt toivottelen kaikille oikein mukavaa tiistaipäivää!!
Voikaa Hyvin:)
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 39+2
nain ajoissa kun myohemmin jo nukuttelee niin kovasti ettei jaksa enaa valvoa... Yot menee nyt vahan huonoilla unilla, varsinkin alkuyo on hankalaa, aamuyosta sitten saa jotenkuten nukuttua. Supistelee, mahaan sattuu kun kaantaa kylkea, pissattaa jne. Eli juu COE, kylla vahan nukkumatti pelottaa taallakin eika tekisi mieli menna nukkumaan=(
Ihan ensiksi hurjat onnittelut Hannalle ja Lupicaialle!!! Ihanaa kun olette jo nyyttinne saanee, perassa kohta tullaan. Ja jaksuja loppukuisille, kylla aika menee niin nopeasti, etta kohta se on teidankin aika! ( ja ilman tuota eteisistukkaa ja sektiota minakin varmaan tuskailisin tuolla loppukuussa, LA;han oli alunperin 21.10)
Kiitos synttarionnitteluista, on kylla jo aikas vanha olo... Taidan olla vanhin koko porukasta?
Lastenlaakaria kaytiin siis tanaan tapaamasaa ja paatimme " huolia" hanet vauvan laakariksi. Emsimmaiseksi totesi ovella meidat nahtyaan, etta taitaapa tulla pitka vauva kun olemme molemmat todella pitkia (mina 178 ja mies 194). Tosi sympaattinen ja mukava seta oli, vaikkakin miksi meilla aina osuu kohdalle nuo todella huonosti englantia puhuvat laakarit? Hyva kun selvaa sai vaikka seta oli opiskellutkin aikoinaan taalla ja jo kymmenia vuosia taalla asunut. Sai oikein pinnistella, etta ymmarsi ja mina puhun ja ymmarran sentaan aikas hyvin englantia (ja myos erilaisia aksentteja, kiitos vaihto-oppilasvuoden Australiassa ja opiskelujen Englannissa...) Meidan ultra-laakarikin puhuu ihan luvattoman huonoa englantia ja saa aina arvailla loput mita han sanoo=) Ja miehelle pitaa tulkata kun han ei ymmarra sitakaan mita mina.
Taalla tosiaan lastenlaakari tulee tarkistamaan lapsen heti syntyman jalkeen seka tulee viela kaymaan sairaalassa kotiin lahtopaivana ja antaa luvan kotiutua. Hirvean tarkkaan kertoi kuinka asiat menee ja mita pitaa ottaa sairaalaan mukaan jne.
Eipa nyt kummempia. Lisaa vauvauutisia odottelen malttamattomana, kukahan on seuraava?
Taidan parkkeerata sankyyn tuohon telkkarin eteen jos vaikka uni tulisi. Mies tekee viela alakerrassa omalla koneellaan toita joten juttuseuraakaan ei ole tarjolla.
Voikaahan hyvin,
t. Millian ja pikkuneiti 36+4