Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMISTEN turinat tiistailta

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla Tuiskua tilanteestasi, otahan nyt tosiaan rauhallisesti!

Mielestäni turhaan odottelette Kelan paprujen kanssa. Se tosiaan lasketaan 2004 tulojen mukaan (Kelan sivuilta luettu). Jos haluatte että laskennassa käytetään 6 kk:n tuloja, ne lasketaan 6 kk taaksepäin siitä mistä äitiysloma alkaa ja pitää olla 20% korkeammat kuin 2004 palkkakertoimella korotetetut tulot. Tässä ote Kelan sivuilta:

[color=darkblue]Äitiys-, isyys- ja vanhempainrahan sekä erityisäitiysrahan määrä lasketaan hakijan työtulojen tai yrittäjäeläkkeen (YEL/MYEL) vuosityötulojen perusteella samoin kuin hakijan sairauspäiväraha. Päiväraha määräytyy yleensä hakijan aiempien eli verotettujen työtulojen perusteella, ei siis tämänhetkisten työtulojen mukaan. Vuonna 2006 päiväraha maksetaan siis vuoden 2004 verotettujen työtulojen mukaan, jotka tarkistetaan palkkakertoimella.

Hakija voi saada päivärahan verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hänellä on ollut työtuloa jatkuvasti vähintään 20 % enemmän kuin verotuksessa todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. Tällöin hakija voi esittää Kelalle työtulonsa kuuden kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista. Nämä tulot kerrotaan kahdella. Näin lasketusta vuositulosta tehdään samat vähennykset kuin verotetusta vuosityötulosta.[/color]

Eipä taas kerkiä kaikkea, pakko mennä ruokkimaan lapsi ja itsekin syödä :-)

t. M & A

Vierailija
42/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, hei, HJÄÄÄÄLP!!!

Tikru, kerroit että sulla sf- mitta tänään 22cm. Viikkoja sulla taitaa olla ainakin se yksi enemmän kuin mulla (23+1 tänään). Mulla mitattiin tänään 25cm ja kätilö ei siitä virkkonut mitään!!!! Siis jos jo toi 22cm on yläkäyrällä, niin mihin toi 25cm sijoittuu? Mulla ei ole mitään käyrää täällä kotona, että voisin tarkistaa. Onko tuo mitta tosi iso? Paljonko teillä muilla kolmannen/useamman odottajalla on ollut näillä viikoilla? Onkohan meidänkin vauvalla toi makrosomia =) ???

Tiedän ettei sais vertailuja vielä näin aikaisilla raskausviikoilla tehdä, mutta pani silti miettimään. Kun mun suurin pelko on se, että joudun synnyttään alakautta vauvan joka on iso, kakkosen syntymä teki jo tiukkaa (just vajaat 4kg)...

Voiskos joku tarkistaa tämän käyrästään, muistelen, että Suomen nla- kortissa on se käyrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla hyviä uutisia sekä Tuiskualta että tikrulta! Kyllä tää raskausaika on muutenkin semmoista erikoista, ettei tarviis noita vaivoja ja huolia esiintyä ollenkaan. Miulla ainakin on niin vilkas mielikuvitus, että jos vähänkin jotain oiretta on, niin heti on kauhee huoli päällä. Niinkuin tään hepatoosin suhteen, niin jokainen ylimääräinen kutina laittaa hepuloimaan...

Noista neuvolalääkäreistä... edellisen raskauden aikana oli kyllä niin hömelön oloinen lääkäri neuvolassa. Oli ihan selkeesti enemmän kirjoituspöytätyyppiä, eikä oikein osannut ihmisten kanssa olla. Kyseli ihan ihmeellisiä: käydäänkö saunassa, juodaanko vissyä jne? Nyt tuntui ainakin viime lääkärikäynnin perusteella olevan hyvä lääkäri, ainakin se tuntui osaavan hommansa, ja osasi vielä puhua normaalisti! ;)

Viime yö oli meillä taas erikoisen rankka, tyttö heräsi kolmesti ja sit kun se viimein nukkui, niin toinen kissa kävi kusaisemassa eteisen lattialle. Voi että miuta alkaa tökkiä tuon killen käyttäytyminen! :( Tyttökin jylläs, ei ollut pissihätä, eikä jano, mutta ei maltanut nukkua. Oiskohan se puhkeava poskihammas vaivannut niin kovasti ettei saanut nukuttua? Aamulla sit meinattiin nukkua pommiin tytön kans, kun isin piti viedä lapsi päiväkotiin. Yleensä mie nousen pukemaan tytön seitsemän jälkeen kun olen iltavuorossa, mutta nyt nukutti niin makiasti, heräsin vasta kun mies tuli herättelemään tyttöä puoli kahdeksan maissa.

Muutapa täällä ei ole eilisen jälkeen oikein tapahtunutkaan. Sain varattua sokerirasituksen ensi maanantaiksi ja kelan paperitkin postitin palkkatoimistoon. Toivottavasti palauttavat ne nopeesti, niin saa päätöksen. Saan luultavasti saman päivärahan kuin viimeksi, kun palkka ei oo pahemmin noussut.

NimiG: muutama nimi pojalle ja tytölle on listassa, mutta mitään ei olla päätetty. Nimi päätetään sit kun vauva on syntynyt ja nähdään, minkä oloinen se on.

T: Monttu 25+4

Vierailija
44/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabella: Minulla todettiin raskausajan diabetes esikoista odottaessa. Hoitona oli ruokavaliohoito. Käytännössä siis 1800 kcal dieetti. Olen laihdtutusmielessä ennenkin laskeskellut kaloreita, joten se ei tuottanut ongelmia. Säästin joskus illaksi paljon kaloreita ja söin esim. tortilloja oikein urakalla. Kerra

Vierailija
45/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkTurquoise]Huh huh. Koko päivä on mennyt siivoillessa. Vein ihan matot pihalle asti ja tein kunnon siivouksen. Petivaatteet on vieläkin parvekkeella tuulettumassa. Mies on maannut mun siivoamisen ajan sohvalla flunssan kourissa. Tänä aamuna mullakin oli hieman kurkku kipeä, toivottavasti en saa tuota flunssaa! Huomenna pitäis mennä kaverille kylään ja kaverilla on reilun viikon ikäinen poika, joten yhtään flunssaisena en kyllä sinne mene.

Tehtiin mekin autokaupat tänään. Vaihdettiin vm-99 oleva Nissan Primera GTI, vm-04 mallin Nissan Primeran Tekna ESP Travelleriin eli farmariautoon. Mies ei suostu mihinkään muuhun merkkiin ku Nissaniin :)

[color=Black]Tuiskua: [color=DarkTurquoise]Kiva, että kaikki on hyvin. Nyt vaan tosissaan lepäämään!

[color=Black]Ariella77: [color=DarkTurquoise]Koita olla vielä kamalasti huolehtimatta tuosta makrosomian mahdollisuudesta. Näillä viikoilla sikiön iso koko ei ole niin merkityksellinen. Olis Brunokin teille varmasti sanonut, jos asia vaatii jatkoseurantaa ja laittanut lähetteen eteenpäin. Suosittelekin, että otat asian puheeksi neuvolassa tuossa joskus rv 30 jälkeen ja pyydät heiltä lähetettä äitiyspoliklinikalle ultraan, jossa voidaan varmistaa sikiön koko. Makrosomia on nimittäin riski vasta loppuraskaudesta. Ja meilläkin np-ultrassa sikiö vastasi viikkoja ja rakenneultrassa olikin 6 päivää isompi, jolloin laskettua aikaakin muutettiin 6 päivää aiemmaksi.

[color=Black]Ardisia: [color=DarkTurquoise]Hassua, mekin olemme pojallemme miettineet nimeä Lukas. Itse asiassa se nimi on tullut jo joskus ennen raskautta keskustellessamme miellyttävistä pojannimistä. Tuohon on vaan ollut vaikea keksiä miellyttävää toista nimeä. No Lukas Mikael on ollut yksi vaihtoehto. Mut saas nähdä, ei me aiota nimeä varmaksi sanoa ennen ku tulokas on nähty omin silmin.

[color=Black]NimiGALLUPISTA siis: [color=DarkTurquoise]Pojan nimeksi olemme siis miettineet tuota Lukasta ja tytön nimenä olisi kaunis Ella tai Noora. Ella on jo serkun tyttären nimi, joten sitä en kovin mielelläni valitse.

No mutta nyt täytyy lopetella ja mennä hakemaan petivaatteet parvekkeelta.

[color=Black]Sulina + Papu rv 26+5

Vierailija
46/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin viikko sitten mitattiin 1. Sf -mitta ja se merkattiin neuvolakortin takasivun käyrille. Aika yläpäähän se sijottui, lähelle tuota ylärajaa ja minulle todettiin sen olevan silti ihan hyvä. Totesi, että iso kohtu ei välttämättä tarkoita heti isoa lasta, vaan toisilla vaan kohtu kasvaa hieman nopeammin.. Eli tuskin kannattaa panikoida liian aikaisin, mä en ainakaan vielä aio :)

Vierailija
47/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sormet ei käyneet lähelläkään enteriä?

Niin selostus Mirabellalle jatkuu...

Sairaalassa kävin siis kerran vuorokausiseurannassa. Ja koska arvot olivat hyvät, niin ruokavaliohoidolla jatkettiin. Satuin vielä just sairaalakeikkaa edeltävänä iltana syöneeni kasan tortilloja, jolloin aamumittauksen sokeriarvot oli korkealla. Mut lääkäri ei sitten ollut niistä moksiskaan, kun kerroin tortillaherkuista. Seuraavan aamun mittaus oli nimittäin taas normaali tavallisen iltapalan jälkeen.

Loppua kohden höllensin välillä tuota 1800kcal linjaa esim käymällä pizzalla. Poika syntyi 41+5 3660 g. Eli ruokavaliohoito tehosi.

Ei tuo dieetti kauhea ollut. Namejakin on esim. pirkalla sokerittomia lakuja ja salmiakkeja, jossa pussissa on 100g/ja 100-110 kcal. Eikä niitä voi tolkuttomasti edes syödä, kun aiheuttavat laksatiivisia vaikutuksia...

Nimig: Ei olla vielä päätetty nimeä. Ardisia muuten, minäkin ehdotin miehelle tässä yksi päivä tuota Lukas nimeä :), mutta katsellaan nyt mitä tässä keksitään.

Onpas outoa kun mies ei ole kotona näin illalla. Lähti kavereidensa kanssa kalaan. Toivottavasti tuo saalistakin.

Nyt pyykkien nostoon!

Taneli

Vierailija
48/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin tutuilta kuulosti nuo sinun neuvolakuulumiset, sf ja hb, paitsi että mulla oli eilen viikkoja 26+3.

eli kyllä tuo 25 cm näyttää menevän käyrän yläpuolella noilla sinun viikoilla, ainakin minun kortin taulukon mukaan. itselläkin lähempänä yläkäyrää kun keskiarvoo.

ja paljonko sulla oli hemppa kun aloitit raudan syömisen? kun mulla oli eilen kans ton 118, se on matalin tähän asti. täti sano ettei kannata viä ruveta rautaa popsimaan, et 110 ois se raja. eli jos jotain haluisin tehdä tuolle hempalle niin ruokavaliolla voisin sitä koittaa nostaa.

jännää tosiaan kun eri paikkakunnilla suomen sisällä, saatika sit ulkomailla vaihtelee ohjeet, koska täälläkin on tainnut raudasta moni puhua.

terv tikru

Vierailija
49/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinun taulukon lainaamisesta ;)

Mulla on jo parin viikon päästä nla- aika, että jospa sf- mitta ois sitten vähän enemmän omalla tasollaan. Jotenkin sitä luottaa kätilöön, kun se sanoo, että hyvältä näyttää.. Mutta siitä olen ihan varma, että mulla ON maha isompi tässä raskaudessa kuin kahdessa ekassa. Huolettaa, mutta en aio vetää paniikkia.... ;)

Hempasta.. Mä aloitin raudan syönnin jo joskus rv14 kun putosi alle sadan. Silloin otin tabua joka päivä. Viime nlakäynnillä hb oli 122, jolloin sanottiin, että pitää ottaa joka toinen päivä. Nyt tykkäs täti, että pitää ottaa taas joka päivä.

Juu, nämä eri paikkojen suositukset meinaa mutkin välillä laittaa kummastuksen partaalle. Esimerkkejä ois vaikka kuinka paljon. Mutta kumminta mm. täällä Ruotsissa on se, että kätilö/terkka ei saa ottaa verikoetta/hemppaa/pissanäytettä ILMAN lääkärin lupaa ;) Kätilö/terkka ei myöskään tee raskauden aikana yhtä ainoata sisätutkimusta vaan se on lääkäri, kätilö ei myöskään saa ottaa papaa. Poikkeuksena tietenkin synnärin kätilöt. Eli täällä terkka/kätilö/s-hoitaja ei ole lähellekään niin korkeassa asemassa kuin Suomessa.

Olo on välillä ihan turvaton, kun miettii mikä noitten taso on täällä. Mä olen " undersköterska" (eli perushoitajaa/lähihoitajaa vastaava kai) ja silti osaan ja tiedän varmasti enemmän kuin ystäväni, joka aloitti nyt kolmannen vuoden sh- koulutuksessa. Eli suomalainen koulutustaso = TOSI HYVÄ! Täällä noi vastavalmistuneet ovat ihan oikeasti aivan onnettomia (poikkeuksena ne, jotka ovat tehneet esim. undersköterskan hommia aiemmin, tuolla kentällähän sitä oppii..) Esim. meille tuli töihin viime kesänä vastavalmistunut sairaanhoitaja, joka EI osannut käyttää insuliinikynää eikä osannut päättää, kuinka monta yksikköä antaisi/jättäisi antamatta potilaalle, jolla oli liian alhainen verensokeri ;)

Vähän aiheen vierestä taas, mutta ajttelinpas avautua ;)

Niin, taitaa tuo Lukas olla sitten oikeesti kiva nimi, moni muukin kun sitä on miettinyt ;)

Vierailija
50/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ardisia: Vastaan nyt miekin, vaikken ole varma tarkoititko miuta (tänään sf-mitta 22cm mitattu) vai tiggeriä.. Lääkäri sanoi, että suuri sf-mittaan voi vaikuttaa myös lapsivedenmäärä (eli sitä voi siis olla paljon) eli ei pelkkä toi mitta kerro välttämättä lapsen koosta. Ekaa odottaessa miulla oli mitta yläkäyrillä tuonne yli 30 raskausviikkoon asti, mutta kasvu pysähtyi 32cm ja pysyi loppuajan samana, jolloin tipahti ihan reilustikin yläkäyrältä alaspäin. Eli kasvu voi tasoittua, tai jopa pysähtyäkin vielä:)

Monttu: Joo, meillä oli varmaan ekaa odottaessa sama lääkäri.. En käynyt kuin kerran ja loppuraskauden lääkärikäynnin kävinkin yksityisellä. En olisi nytkään mennyt kyseiselle lääkärille, niin paljon negatiivista olen hänestä kuullut eikä se omakaan kokemus mistään parhaimmasta päästä ollut. Tämä uusi lääkäri on tosi kiva, ja tuntuu tietävänkin asioista, vaikka onkin tosi nuoren oloinen!

Kauhea nälkä, kun en ehtinyt kunnolla syömään ennen vieraita. Kohta on pakko päästä jääkaappia kaivelemaan tai tämä tiikeri alkaa murisemaan;)

tikru 23+4 (eli melko samoilla viikoilla mennään Ardisia)

Vierailija
51/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskua, hyvä ettei mitään paniikkia! Toivon sulle vielä mooonta viikkoa kertyvän. Ota niin leppoisasti kuin vaan pystyt.

NimiG: Pojan nimi meillä taitaa valmiina olla, ainoastaan toisesta nimestä oli vähän keskustelua, mutta sen näkee sit ajallaan. Tytön nimestä taas ei päästä yhteisymmärrykseen sitten millään! No, onneks tässä on aikaa...

Mut pitää kohta alkaa valmistautua nukkumaan, pojan laitoin jo seiskalta. Jotenkin on ihan hurjan väsy olo, tuli vissii touhuttua tänään sen verran ja edellinen yö nukuttua tosi huonosti.

-tau-

Vierailija
52/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lääkäritarinoita lueskellessa oon puhissut omaa maanantaista lääkärikäyntiä. Oli vielä yksityinen naistenatutien ja synnytysten lääkäri. Kerkesin juuri ja juuri kertoa miksi olen hänen vastaanotollaan kun diagnoosi oli jo näpytelty koneelle :/ eipä todellakaan ammattimaista. Mun mielestä vois nyt ainakin kuunnella ennen kun mitään päättää.

Seuraa valivali-osastoa, hyppää tarvittaessa yli:

Oon siis jo muutaman viikon kärvistellyt selkäkivun ja epämääräisten supistusten ja alavatsakivun kanssa + kamala väsymys jollaista en ole ennen kokenut .Voin nukahtaa milloin ja missä vaan, syön rautaa, itku on kokoajan silmäkulmassa, puhti loppuu jo esim pyykkien laittamisessa jne. Tähän kaikkeen lisäksi miehen työmatkat ja kolme kullanmurua.

Noh, tohtori sanoi että lepäile tämä viikko. Näillä näkymin en kyllä töihin pysty (siis sitä päiväkotihommaa 3-6v ryhmässä), hyvä että omat lapset saan pidettyä ruokittuna ja puhtaissa vaatteissa. Neuvolalääkäri on vasta viikon päästä torstaina eli ens ma-ke olis vissiin pakko mennä töihin! en muutakaan keksi, työterveyshuolto ei kuulemma hoida " alapään" vaivoja ja terveyskeskus ei ota vastaan kun on olemassa tuo työterv.huolto. Kehtaako sitä äippäpolille yrittääkään, kuuntelevatko sielläkään...

Tuiskualle kovasti lepoa ja bd bd bd että vauveli vielä kasvaa yksiössään tammikeleille asti.

(.) tulikin jo ruikutettua. Pikku-ukko möyrii kovasti :-) taitaa tietää äidin täällä neulovan talveksi lämmikettä... ihme vimma iskenyt neuloa ja ommella vauvalle kaikkea.

Jaa, se nimigallup. Ei olla vielä nimiä mietitty. Se on meillä ollut sellainen syntymän jälkeen mietittävä juttu kun näkee vauvan minkä oloinen ja näköinen on. Sen verran varmaan että alkaa J-kirjaimella kuten veljensäkin.

Pikaisten kuulumisten kera Sunmom ja pikku-ukko rv 24+2

Vierailija
53/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mirabella kun laitoit tuon tiedon. Löytyy tosiaan varmaan Kelan vihkosta mut en ole jaksanut siihen vielä tutustua. Paska homma omalta kohdalta kun -04 mukaan tulee, silloin mun tulot 8 000e alhaisemmat kuin -05! Ja tämä viimeinen puol vuotta mennee tällä ololla sairaslomalla. Voi vitalis..................!

Nimistä: Pojan nimivaihtoehtoja olis Lenni ja Topi. Tytöstä en kerro. Tytön nimiä ollaan pyöritelty (tai mä enemmän) mut mies alkanu empii meidän suosikkinimen kohdalla. Höh! Täytyy odottaa et vauva syntyy niin näkee minkä nimen näköinen... Ens viikolla sit varmistuu et tuleeko tyttö!!!

Ilta onkin mennyt maaten supistuksia laskien. Niitä tuli jonkun aikaa 5min välein jopa. :( Nyt tulee epäsäännöllisemmin ja vähemmän mut ihan hirmuinen paineen tunne jalkovälissä. Onko muilla tuota paineen tunnetta?

Mun sf-mitta oli rv 22+5 20cm. Aikanaan tytöstä sama ja pojan kans vain 18cm samalla viikolla. Paino onkin sit aivan eri lukemissa, paljoooon paljoooooon enemmän kuin edellisistä. Olkoon!

Nyt omenapiirakan kimppuun ja Pakoa katsomaan!

t. H

Vierailija
54/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan sitä ei vielä tässä raskaudessa ole mitattu, mutta ekassa raskaudessa se oli alussa ihan yläkäyrällä ja siitä pikku hiljaa laski, niin että lopussa se oli melkeinpä alakäyrällä. Mun neuvolantäti sanoi silloin (ja luotan häneen kuin vuoreen, kun on sekä kätilö että terveydenhoitaja ja synnyttänyt neljä lasta!), että hoikalla ihmisellä usein käyrä näyttää juuri tuolta. Kohtu pompsahtaa aikaisin näkyviin, kun ei mahdu hoikkaan varteen piiloonkaan ja sitten vähitellen tuo kasvu tasaantuu. Myöskin sanoi, että seuraavissa raskauksissa kohtu kasvaa paljon nopeammin alussa, kun on " tottunut" kasvamaan, mutta kasvu siitä sitten tasaantuu loppua kohden.

Joten ei varmastikaan syytä huoleen, Ardisia :) Eiköhän neuvolassa ois jotain kommentoitu, jos ois aihetta! Itse odotan kauhulla ekaa mittausta, kun voin vain kuvitella, että suuri lukema tulee...

Nyt hedelmäsalaatin kimppuun ja telkkarin ääreen, kun esikkokin on unten mailla ja mies asentaa saunan ovea :)

ariella

Vierailija
55/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa KELA!

Mäkin sain tänään mun äippäraha päätöksen ja nyt vasta aloin oikeen ajatuksella lukea. Ne oli ottanut mun 2004 työtuloista sen, vaikka mullahan on oikeus saada sitä samaa rahaa kuin edelliseltä sain, koska Jyri on vasta 1vee7kk kun vauva syntyy!

Joten olivat lykänneet mulle sen minimin! AAARRRGGHHH!

Huomenna saa tädit kelassa kuulla kunniansa.. voi hel**tti!!

Juu,ei muuta ,päästimpä paineita...Kiitos *kumartaa kauniisti ja poistuu takavasempaan*

Vierailija
56/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta pääsin koneelle, on ollut tänään melkoista rumbaa. Talokaupat tehtiin ja isää on tullut käytyä katsomassa teholla.

Isälle tehtiin ohitusleikkaus eilen ja yöllä oli jouduttu uudestaan leikkaamaan vuodon takia. Nyt kaikki on hyvin, jaksoi puhua ja oli aikalailla normaali kun käytiin katsomassa äitin kans. Huh, olihan viime yö yhtä jännittämistä..! Onneks kaikki on ohi nyt. *toivoo*

Niin me muutetaan sit ens kuussa eri paikkakunnalle. Ostettiin okt ja päästään siivoaan sitä lauantaina. Ihanaa päästä uuteen kotiin! Kunhan viitsis alkaa pakkaamaan tavaroita... ei ole saanut mitään aikaseks kun tuli tuo isän juttu vielä tähän kaiken muun kiireen lisäksi. Jospa se nyt helpottais!

Maria-79: Mulle oli myös yllätys etten saakaan samaa äippärahaa kuin kuopukselta, hänkin on nyt 1v7kk. Mut mulle oli silloin laskettu työttömyystuloista se ed. äippäraha ja se pitää olla työtulojen mukaan laskettu. Sen takia en saanut samaa äippärahaa.

Sf-mitta mulla oli viimeks mitatessa 22,5cm (rv23+4). Tais mullekin mainita että on yläkäyrällä, mutta kuulemma se vielä siitä tasaantuu.

NimiG: Mietintämyssy on päällä. Miehelle olen ehdotellut kaikenlaisia nimiä, mutta eipä hän ole vielä viitsinyt keskittyä oikein niihin. Meillä kun sen nimen kesksiminen menee aina myöhään. Onhan tässä vielä aikaa. :)

tuiskua: Onneksi nyt kaikki hyvin sulla. Nyt sun pitää ottaa rauhallisesti ja maata, vaikka aika saattaa käydä pitkäksi, kun mitään ei saa tehdä. Tsemppiä ja voimia!

Ardisia: Hyvä että poikasi on jo paranemassa! Meillä kuopus on ollut ihmeen levoton jälleen kerran ja masu löysällä. Taaimmaiset hampaat tulleet alas.. tais johtua pienet yöitkut siitä.

Mitähän kaikkee sitä pitikään kommentoida.. kunpa muistais..

Synnytysvalmennuksessa olen käynyt ainoastaan esikoiselta. Eipä kai uudelleensynnyttäjien enää tarvitsekaan mennä.. ainakaan ei ole neuvolassa edes ehdotettu. :)

juups pitää alkaa lopetteleen..palamisiin jos vain muuttotohinoista kerkeän.

mellum ja peukaloinen 26+2 kai

Vierailija
57/57 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aattelin mennä ihan suosiolla torstaina Kelan toimistolle paprujen kanssa (jotka saan huomenna =)), kun mulla on vielä toi esikon kotihoitorahahakemuskin tässä pöydällä ja se on vähän hankalampi juttu... Meillä tulee myös ikäeroksi 1v7kk ja haen äippärahan samana kun esikolta sain. Oon kuullu että on ollu tosi paljon sotkuja kelahakemusten kanssa just tossa kun haetaan edellisen äippärahan mukaan =/.

En oo ehtiny pinoutua hetkeen kunnolla enkä edes käydä lukee viestejäkään, kun on monenmoista menoa. Huomenna on siis neuvola ja nyt on painoki lähteny nousuun. Mulla on KOKO AJAN NÄLKÄ!!! Ihan uskomatonta, mikään ei riitä. Vaikka vetää mahan umpipinkeeksi niin puolen tunnin päästä on taas pää jääkaapissa. Ensin pitää saada suolasta ja sitten jotain makeaa jälkkäriä päälle. *huoh*

(.) möyritään edelleen ihan urakalla. Viime yönä heräsin ku vaavi punkesi itseään navasta läpi! Oikeen sattui ku oli nahka ihan pinkeänä ja heti navan alla oli tosi terävä kohouma. Oli tosi ikävä siitä kammeta ylös ja vessaan =(

Kukas sitä olikaan innostunu neulomaan? Mulla on ihan sama buumi. Tein ensin vauvalle villahaalarin, sitte miehelle, kummipojalle+siskolleen ja meidän poitsulle villasukat ja nyt on menossa pojalle villahaalari. Ohje on uusimmassa SK-lehdessä. Sain just ekan lahkeen valmiiksi =) Lisäksi oon ommellu pojalle collegepuvun ja kaksi pukua on leikattu ja odottaa ompelua. Että puuhaa on tosiaan riittäny. Toivottavasti intoa riittää ainaki siihen asti että saan sen villahaalarin neulottua loppuun ;)

Elina 22+3