**TOUKOtaapertajien tiistai**
Heipat ja huomenet kaikille kanssasisarille!
Ja terveisiä täältä yövuorosta närästyksen, yökötyksen, turvotuksen ja väsymyksen keskeltä.
Laitan tuon joskus aiemmin (taisi olla pe 22.pv) kirjottamani jutun liitteeksi tähän, se jäi silloin " väärälle sivulle" . Laiskuuttani en viitti uudestaan kirjottaa koko litaniaa.
Meneillään on 7+3 rv. Minulla on tuo pahoinvointi keskittynyt tänne öihin, se kun on vähän niinkuin meikäläisen aamu ja kroppa on sitä mieltä kans. Eilen oli eka kokonaan huono päivä, kolotti, jomotti, ällötti ja väsytti koko päivän, sit viel pitäis ihmetellä et miks on välillä niin kiukkunen... :) Mut kaiken tämän kestää kun olo on niin onnellinen muuten. Samaa sanoi ukkokultakin kun kiukuttelin jostain sille huonossa olossani ;) Oksentanu en tosin vielä ole kertaakaan mut muuten on kuvotus vellonu ruotoa.
Jännittää koko ajan vaan enemmän ens maanantain eka neuvola. Tää kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
Jännittää myös kertominen isovanhemmille ja isomummoille... Kun ei oo kauheen kauan vielä seurusteltu ni saattaa tulla järkytyksenäkin... Tosin ihan isoja ihmisiä tässä jo ollaan että ihan on jo oma asiakin :)) mie siis 31 ja ukkoseni 36...Mut kunhan tottuvat ajatukseen niin tiiän et se tolkuton mummotus alkaa ja touhotusta riittää riesaksi asti... Tää on esim. mun mutsille eka lapsenlapsi... Töissä en oo viel kertonu kans, mut aattelin pudotella noi " pommit" kunhan saadaan ultrasta varmuus et millä mallilla asiat on.
Mukavaa tiistaita itse kullekkin toukomamalle!
" Kojoottinäkee" rv 7+3
Kommentit (27)
Näin ekaks sohvi@lle voimia! =( ja taasen sammakolle (sori en muista koko nimee) onnea plussasta! =)
väsymys painaa ja maha kasvaa..
Mietin et mahtaakohan tästä juniorista tulla yhtä helppo vauva kuin isosiskostaan.. Nukkuu 2kk 12h/yö ja 5h/päikkäreitä.. Ja jatkaa 12-15h/yöunil... Nukkuu vaik orkesteri soittas vieres. Ei itke turhia.
Kaikki sanovat et toinen ei ois yhtä helppo.. Voihan se olla? Voihan =)
tekis miel jätskii...
Tyyppi, juniori 6+6 ja isosisko 2v (ikäeroa tulis tasan 3v 2pvää)
Näin ekaks sohvi@lle voimia! =( ja taasen sammakolle (sori en muista koko nimee) onnea plussasta! =)
väsymys painaa ja maha kasvaa..
Mietin et mahtaakohan tästä juniorista tulla yhtä helppo vauva kuin isosiskostaan.. Nukkuu 2kk 12h/yö ja 5h/päikkäreitä.. Ja jatkaa 12-15h/yöunil... Nukkuu vaik orkesteri soittas vieres. Ei itke turhia.
Kaikki sanovat et toinen ei ois yhtä helppo.. Voihan se olla? Voihan =)
tekis miel jätskii...
Tyyppi, juniori 6+6 ja isosisko 2v (ikäeroa tulis tasan 3v 2pvää)
Lämpiä ajatuksia Sohvi@lle. Mekin asutaan kaksikerroksisessa rivarissa, jossa makkarit ylhäällä. Tykkäämme. Lapset saavat meuhkata rauhassa ylhäällä ja itse alhaalla, kun nukkuvat. Portit vain aluksi apuihin. Tarhalla jyllää enterorokko ja nyt pojalla on kuumetta. Ilmeisesti kyseisen taudin ei pitäisi olla vaarallinen raskaana olevalle. Vai tietääkä joku aiheesta jotain muuta? Ja eihän tuo pelkkä kuume vielä mitään kerro. Väsymys, paha olo ja itku ovat päivän sanoja.
Huh taaskaan en ehdi kunnolla lukea teidän kirjotuksia...miks aina kiire...arghhh!!just tultiin kotia,taas koko päivä oltiin pojan kans reissussa!oltiin kaverin luona toisessa kaupungissa ja sielä on samanikäinen poika,kivaa oli:) vaikka aina näin reissun päälle ihan väsähtänyt olo!!ja autolla ajaminenn kävi kyllä selän päälle:(
SOHVI@lle paljon voimia ja pahoittelut!!:( todella ikävä juttu ja inhottava kokemus...paljon voimia sinne!!
RVASAMMAKOLLE suuret onnittelut plussasta=) hyvä että se sieltä vihdoin ja viimein vahvistui vaikka hieman pelottelikin negalla välillä!
nyt en muuta muista,niin pikasesti luin teidän viestejä läpi...pitäis mennä syömään jotain,nälkäki vaivaa!tänne ei sen kummempaa muuten kuulu....olo on samanlainen mitä aiemminkin ja oireet vähäisiä. tänään sitten tuli taas kerrottua tästä raskaudesta parille kaverille:) ei millään malta olla kertomatta.
nyt pitää mennä vaihtamaan vaippa,kamala haju tulee pojan kaahiessa mun jaloissa:( täytyy koittaa ehtiä palailla ajan kanssa lukemaan kuulumisia.....hyviä vointeja kaikille=)
toymama rv 6+4
Sohvialle......suuren suuri lohdutus hali ja voimia, tuli tippa silmään voih...
Uusia on tullut kovasti, tervetuloa vaan!
Alpukka kyseli siitä niskapoimu ultrasta ja siitä verikokeesta....Täällä päin se on tullut tämän vuoden alusta ja on mulle aivan uutta, siis tuo verikoe. Mulla on tuo ultra 18.10 , samalla sitten otetaan se verikoe, jos siihen haluaa mennä. En vielä tiedä, päätän ehkä vasta siellä sitten.....katsotaan ensin se ultra. Niin ja KOKSiin menen.
Omaa napaa....Mulla on nyt lauantaista asti ollut suht hyvä olo, pahoinvointikin on jäänyt hyvin vähälle. Väsmystä on tullut tilalle niin paljon, että yötkin olen saanut vihdoin nukuttua, mutta kyllä on olokin ollut aivan toisenlainen:) Masussa välillä juilii ja selkää jomottaa, näpyt sen kun lisääntyy, siinä nämä päällimäiset tällä hetkellä. Kävin tänään vähän shoppailemassa, ostin pojille uudet paidat ja itselleni löysin tooosi ihanan neuleen, mihin mahtuu sit masukin.
Niin noihin vuotoihinhan mun piti kommentoida....Mulla tuli ekasta rv 13 vuotoa sen verran, että lääkäri lopetti sisätutkimuksen kesken ja sanoi, että turha jatkaa vauva taitaa tulla kesken. Mutta tuossa tuo 10v nyt reippaana on:) Kakkosta odottaessa tuli vuotoa rv 16, heti seuraavana aamuna, kun olin illalla liikkeet tuntenut.....työpaikan vessassa itkin tihrustin jonkin aikaa, mut onneksi selvisin säikähdysellä tästäkin. Kolmosessa ei ollut vuotoja ollenkaan ja tästä nelkustakaan ei ole ainakaan vielä ollut ja toivottavasti ei tule olemaankaan! SE JOS MIKÄ SÄIKÄYTTÄÄ!
Nyt iltapalalle:)
Lalla ja pallero rv 8+4
Sohvi@:lle pahoittelut km:sta, olen todella pahoillani. *halaa*
Oltiin pikku-ukon kanssa tänään kaverin luona kylässä, jossa oli 3 muutakin samanikäistä muksua. Lapsilla oli silminnähden kivaa :) Nauttivat toistensa seurasta ja tulihan siellä pientä kinaa leluistakin :) Poika innostui kävelemään siellä ja sama on jatkunut kotona, jos eilen poika liikkui konttaamalla 70%, niin tänään on kävellyt sen 70% ja kontannut 30% :)
Reemiksen yks vuotiaalle etukäteis onnittelut :) Ja tervetuloa koto Suomeen :)
Alpukka kyseli ultra käytännöstä. Varasin itse tänään Tampereelta ultran ja sain sen viikolle 13+, eli 2.11 vasta... Meillä on täällä joku tutkimus, jossa pääsisi tuon nt-ultran lisäksi myös rakenneultraan.
Puudeli kyseli kakskerros asumisesta, itsellä ei ole kokemusta, muutakuin anopin kakskerroksisesta omakotitalosta. Siellä vietetään usein jopa 2 viikkoa kerralla, kun ulkomailla asuu. No joka tapauksessa... Itse muuttaisin yksitasoiseen, koska niissä rappusissa ravaaminen vie mut hermoromahduksen partaalle ;) Jotain positiivistakin... Kunto kasvaa :) ja toi oma rauha on kyllä ihan totta. Kukin tyylillään :) Pääasia, että itse viihtyy :)
Ja Rva Sammakko, ihanaa!! Minä tiesin, että se ei voinut olla km!! Oon niin onnellinen sun puolesta!!! :) Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin :)
Olikohan jotain muuta vielä... ei voi muistaa.. Johtuukohan tää huonomuisti raskaudesta? Ainiin, tukka ja naamataulu rasvoittuu täälläkin, inhottavaa :(
Teille vielä kysymys, joilla on lapsia ennestään... Meillä tuo yks vuotias on tehnyt syömälakon. Kuuluuko ikään vai mikä hitsi on? Puuro menee, maito menee, mutta kunnon ruokaa ei syö kun korkeintaan 10 pientä lusikallista, usein menee vain muutama. Mikä avuksi? Tätä on jatkunu jo ainakin kuukauden.
Joku mainitsi suolakekseistä, ja jollekkin oli sanottu ettei niitä saisi syödä. Tuntuu, että on neuvolan tätsystä kiinni, mitä suosittelevat. Itse mainitsin huonosta olosta neuvolassa ja siellä sanottiin, että syö mikä menee alas, kun huonoolotila menee ohi, rupea syömään monipuolisemmin. Toki suola ei ole hyvästä, mutta onhan noita muitakin vaihtoehtoja. Voileipäkeksit, joku mainitsikin jo paussikeksit ( nami :) ), se mehu keitto on ihan ykkönen, kannattaa kokeilla ja jos vaan pystyy, banaani, omena, mandariinit, päärynät, viinirypäleet ja hapankorppu vois olla kovia sanoja :)
Kokeilemallahan se selviää, mikä on itselle paras, toista voi banaanit himottaa, toista ällöttää ;)
Täällä on ihan tyttö olo, aivan erillainen raskaus kun edellinen. No eihän sitä koskaan tiedä :)
Hyvää tiistain jatkoa kaikille!
onnipapunen 8+0, ultran mukaan 8+3, " iivari" 1v
Juup eli minäkin vastaan tuohon kahdessa tasossa asumiseen. Eli asumme rivarissa kahdessa tasossa alakerrassa keittiö, olkkari ja pikku vessa, ylhäällä 3 makkaria ja sauna+kylppäri. Meillä kohta kolme v. poika ja todella hienosti mennyt. Ei vielä kävellyt silloin kun muutimme, mutta pian oppi menemään omalla tyylillä portaita ylöspäin, toki aina minä tai isänsä perässä jos olisi sattunut pudota. Alaspäin ei kyllä itse onneksi lähtenyt tulemaan. Nyt osaa todella taitavasti mennä portaita ylös ja alas. Meillä portit molemmissa päissä, joita käytimme niin kauan ennen kun oppi menemään portaita. Kertaakaan ei ole pudonnut (koputan puuta), kerran kyllä itse tulin persmäkeä alas portaita kuuden aikaan aamulla, kun astuin liian reunalle. Pari mustelmaa tuli...
Viime viikolla kävin ekan kerran oksentamassa töissä, luulen että suurin syy aamulla huonoon oloon on se jos en ehdi syömään mitään aamulla. No nyt olen pyrkinyt syömään yhden leipäpalasen aamulla ja töissä on jotain pupellettavaa (hedelmiä, paussikeksejä yms.).
Kauheita vihlaisuja on ruvennut tulemaan tonne vatsan sivulle, varsinkin jos aivastan niin sitten repäsee kunnolla. Ja aivan armoton väsymys, koko ajan voisi nukkua ja varsinkin töissä 13-14 väilillä väsyttää sikana. Pitäisi aina mennä hetkeksi happihyppelylle tonne ulos.
Mikään ruoka ei varsinaisesti yökötä, pikemminkin mielitekoja. Herkkukurkut on aika pop, ja eilen kaupassa rupesi tekemään mieli mövenpick suklaajäätelö, mutta kun katsoin hintaa (5,99¿) jätin paketin suosiolla pakastimeen...
Tulipas taas omaa napaa.... no tiistain jatkoja kaikille!
Tarita rv 7+5