Ostin omakotitalon yksin, ja voi helvetti näitä uteluja...
Ostinpa omakotitalon yksin 37-vuotiaana, koska tarvitsen harrastustilaa. Nyt on iso tontti, omat kuntosalivehkeet, oma lämmin harrastustila, joista kerrostalossa ei voinut edes haaveilla. Etätyöaika mahdollisisti tämän, kun ei tarvitse toimistolle mennä eikä tarvitse pandemian jälkeenkään. Mutta voi helvetti näitä sukulaisia. Onko muilla näin ahdasmielisiä sukulaisia? Milloinkas tänne tulee muksu taloon? Pitäähän talossa emäntä olla. Miksi ostit yksin, ilman emäntää, kuka sulle tapetin värit valitsee? Aarg, Eikö vanhojen ihmisten älyyn mahdu se, että nykyään voi elää yksinkin. Siksi toisekseen, kukapa minua nuorempi huolisikaan tylsää insinöörimiestä. Varsinkin kun itselläni muutamat ehdottomat kriteerit, joista pidän kiinni enkä jousta.
M37
Kommentit (31)
Mä ostin kanssa talon yksin. Äiti oletti heti, että joku mieshän sinne tarvii saada. No ei ole tarvinnut. On kiva kun on tilaa, ja oma tupa, oma lupa.
N47
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa laita kuvia tinderiin, jossa näkyy komia talo taustalla. Sitten jotain sisäkuvia leffateatterihuoneesta jne. Alkaa naisia löytymään.
Ai jos haluaa olla sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Eikö samanikäiset naiset käy?
Ei tietenkään. Miehen arvo kasvaa iän ja varallisuuden karttuessa. Naisen arvo laskee iän karttuessa. Miehen kannalta tuo olisi huono kauppa 40v tienoila.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kanssa talon yksin. Äiti oletti heti, että joku mieshän sinne tarvii saada. No ei ole tarvinnut. On kiva kun on tilaa, ja oma tupa, oma lupa.
N47
Terveisiä 60-luvulta!
En usko aloittajaa. Itse (M) olen asunut omakotitalossa Pohjois-Suomessa kymmeniä vuosia yksin. Yhden kerran kysäisi edesmenneen isäni ystävä josko aion emännän ottaa taloon. Ei ihmiset nykyään utele asioita jotka eivät heille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
En usko aloittajaa. Itse (M) olen asunut omakotitalossa Pohjois-Suomessa kymmeniä vuosia yksin. Yhden kerran kysäisi edesmenneen isäni ystävä josko aion emännän ottaa taloon. Ei ihmiset nykyään utele asioita jotka eivät heille kuulu.
Meilläpäin on ollut itsestäänselvyys, että emäntä on oltava kotia hoitamassa. Ja näistä asioista on kyselty suorasukaisesti.
ap
Ugala bugala aargh luolanainen kirjoitti:
Kirjottaako 37v miehet myös aarg?
Ihan kyselee 39v nainen, joka luuli sen olevan vain nuorien naisten käyttämä juttu.
Toki en ole ikinä mihinkään muottiin mahtunut..
Himmel... Aargh...
Insinöörihullun uusi lähestymistapa
sunnuntai-illan ratoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tuli mieleen, et jos yksin ostaa, niin olisiko järkevämpää hommata pienehkö valmistalopaketti? Vanhemmat omakotitalot, joita on markkinoilla, on aivan tolkuttoman isoja yksin asuvalle. Mutta oma tontti olisi kyllä luksusta, jos siihen on vielä rakennusoikeuttakin jäljellä, esim lisärakennukselle ja harrastustilalle. Mutta mahtaako tulevaisuudessa nuo pienet talot käydä kaupaksi, jos olisikin tarve vaihtaa maisemia?
Vastasitkin itse omaan kysymykseesi, eli pientä talopakettia ei kannata hankkia koska sitä on vaikea myöhemmin myydä.
Riippuu paikasta. Markkina muuttuu.
Esim Porvooseen (tai sen lähikuntaan) rakennettiin alue, jossa on pieniä omakotitaloja. Siis todella pieniä, 2-3 huonetta. Tontitkin pieniä, koska tarkoitus oli nimenomaan tarjota vaivatonta omakotiasumista. Menivät hyvin kaupaksi.
Sinkut tai vanhat pariskunnatkin, joiden voimat ja kiinnostus ei riitä puutarhahommiin kuin pienen etupihan ja ehkä parin kukan verran, voivat tykätä tämmöisestä ihan oikeasti.
Aloittajalle tämmöinen pieni talo ei ollut minkäänlainen vaihtoehto, koska oli nimenomaan halunnut ison harrastustiloineen.
Ottaa ilmeisesti aikansa, että ihmiset oppivat ajattelemaan asunnoista ja asumisesta uudella tavalla.
Ei niin, että tiettyjen perhemuodot asuvat tietynlaisissa asunnoissa, vaan niin että asunnot hankitaan ihan omien tarpeiden ja halujen mukaan (sen oman budjetin puitteissa).
Ap on TAAS tämä sama autistijankkaja: Minun keski-ikäisen setämiehen täytyyyyyyy saada nuori, kaunis nainen vaimoksi. Täytyyyy byyääääh.
Ja tämä sama aloitus, hieman eri muodoissa, uudestaan ja uudestaan muutaman päivän välein.