Jatkuvasti puhuva työkaveri
Työkaveri puhuu tauotta töissä ja en jaksa kuunnella mitenkään. Suljettuani työhuoneeni oven, lähettää jatkuvasti viestejä.
Olen sanonut joskus, että en jaksa kuunnella. Loukkaantuu kauheasti jos ei reagoi hänen juttuihinsa.
Mulla olis omat työnikin ja en jaksa hölistä 8 tuntia Jonnin joutavia. Esimies ei voi auttaa, koska ihmisen persoonaa ei voi muuttaa.
Kommentit (47)
Laita isot näkyvät kuulosuojaimet korville. Ja pöydälle lappu: Ei saa häiritä!
Mulla myös työkaveri joka puhuu taukoamatta. Kaiketi haluaa olla aina huomion keskipisteenä. Ja asiat joista puhuu, eivät vois vähempää kiinnostaa. Kertoo vaivoistaan, joita itse asiassa on jokaisella näyttöpääte- ja istumatyötä tekevällä. "Mainostaa" hoitokeinoja, lääkkeitä. Kertoo myös lapsista, lapsenlapsista, naapureistaan. Siis joita me työkaverit emme ole ikinä edes tavanneet. Tauoilla tää vois vielä olla siedettävää, mutta toistuvasti keskeyttää oman ja työkavereiden työnteon puhetulvillaan, kun töitä pitäs tehdä ja niihin keskittyä.
Niin, oisko siis yhdistettynä hänessä huomionhakuinen persoona ja adhd...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On majoittunut keskelle toimistoa ja kailottaa jokaisen asian. Kaikkien pitää kuunnella jatkuvasti häntä.
Jos ei saa olla huomion keskipiste, aloittaa joko suoran, piilokettuilun tai vetää raivarit.
Älä ole pompoteltavana, oikeasti nyt räikeän väriset kuulosuojaimet päähän. Älä anna hänelle siimaa yhtään.
Miksi se on ap'n tehtävä pistää häiritsevä työntekijä ruotuun? Pomo on sitä varten ja kaikki selitykset persoonan piirteistä on vaan saamattomuutta.
Minä jaoin kymmenen vuotta sitten työhuoneen miehen kanssa, joka puhui jatkuvasti. Nyt olemme olleet 6 vuotta naimisissa :) Hän puhuu edelleen paljon
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin on kivaa vaan jos työkaveri on tuollainen sosiaalinen tapaus.
Kyse on kaikkea muuta kuin sosiaalisuudesta.
Nämä pälättäjät usein vielä puhuvat tarpeettoman kovalla äänellä🙄
Itse olen ratkaissut asian kuulosuojaimilla, joista loukkaantuneita on riittänyt työnohjaukseen saakka. Ihan kaikessa rauhassa saavat loukkaantua.
En ole työpaikalla huomionhakuisen työkaverin yleisönä, vaan tekemässä työtä, johon minut on palkattu.
Meillä on töissä sellaisia toooodella kuolleita hetkiä, joita tämä hölöttäjä erityisesti hyödyntää. Varsinaisia työtehtäviä ei siis voi käyttää verukkeena olla kuuntelematta ja hänen mielestään turhanpäiväinen mölinä on ensisijainen keino täyttää nämä hetket. Katsoo esim uutisista että kappas, joku morsian on tapettu Italiassa ja siitä sitten pitäs hänen kanssa jutella ja jaaritella. Mä luin eilen yhtä (työhön liittymätöntä) raporttia töissä kun tämä tuli hölisemään ja sanoin, et "minä luen nyt tätä". Veti herneet nenäänsä (kuten aina kun ei jaksa kuunnella) ja kävi jopa lounaalla pomon kaa nipottamassa kun työpaikan ilmapiiri kärsii kun hänen kanssaan ei mölötetä jatkuvasti. Joskut mölöttää välillä ton kaa (ja valittaa sitten selän takana), mua ei kiinnosta yhtään kommunikoida kuin työasioissa pakolliset.