Jatkuvasti puhuva työkaveri
Työkaveri puhuu tauotta töissä ja en jaksa kuunnella mitenkään. Suljettuani työhuoneeni oven, lähettää jatkuvasti viestejä.
Olen sanonut joskus, että en jaksa kuunnella. Loukkaantuu kauheasti jos ei reagoi hänen juttuihinsa.
Mulla olis omat työnikin ja en jaksa hölistä 8 tuntia Jonnin joutavia. Esimies ei voi auttaa, koska ihmisen persoonaa ei voi muuttaa.
Kommentit (47)
Mulla on ollu pari samanlaista työkaveria joilla on loputon puheripuli. Toinen niistä esimerkiksi kysyi olenko kiinnostunut Juice Leskisestä. Vastasin etten millään tavoin niin hän päätti kertoa minulle koko Juicen elämänkerran jota hän samaan aikaan kuunteli äänikirjana. Kun menin vessaan niin hän kiltisti seisoi vessan ulkopuolella jotta voi jatkaa Juicesta kertomista. Musta alkoi tuntua, että elämäni on kuin elokuvaa ja minä olen Forest Gump jolle Bubba selittää kaiken katkaravuista.
Tuollainen mölyapina työkaveri on suoraan helvetistä nostettu.
Jotkut ekstrovertit ADHD-ihmiset puhuu ihan koko ajan, loppua ei kuulu kun aamulla vauhtiin pääsee.
Ihanaa että muillakin on samaa ongelmaa kuin itsellä!
Kun niissä moneen kertaan kerrotuissa jutuissa olisi edes joku punainen lanka, tarkoitus, pointti niin ehkä saattaisin ymmärtää paremmin.
Laittaisin tehokkaimmat mahdolliset kuulosuojaimet.
Meillä on ihan kaikki just tuommoisia ! Lohtua sulle!
Onhan näitä. Yksi selittää ääneen kaiken mitä tekee. Hiukan kiusallista.
Minusta ainakin on kivaa vaan jos työkaveri on tuollainen sosiaalinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu pari samanlaista työkaveria joilla on loputon puheripuli. Toinen niistä esimerkiksi kysyi olenko kiinnostunut Juice Leskisestä. Vastasin etten millään tavoin niin hän päätti kertoa minulle koko Juicen elämänkerran jota hän samaan aikaan kuunteli äänikirjana. Kun menin vessaan niin hän kiltisti seisoi vessan ulkopuolella jotta voi jatkaa Juicesta kertomista. Musta alkoi tuntua, että elämäni on kuin elokuvaa ja minä olen Forest Gump jolle Bubba selittää kaiken katkaravuista.
Tuollainen mölyapina työkaveri on suoraan helvetistä nostettu.
No ei sentään seurannut vessaan asti.
Pakko nostaa kun on ajankohtainen aihe. Parikytä vuotta työelämää takana ja nyt se päivä sitten kun törmäsin puheripuliseen työkaveriin. Koko ajan suu käy, hölisee omia asioitaan ja utelee ties mitä. Mitään tilannetajua ei ole, vouhottaa niin uskonnosta kuin politiikasta ja kertoo limaisia, seksistisiä vanhoja vitsejä ja tytöttelee. Jatkaa hölinää vaikka selvästi ilmaisee ettei voisi vähempää kiinnostaa.
Vttu.
Vertaistukea?
Vierailija kirjoitti:
Pakko nostaa kun on ajankohtainen aihe. Parikytä vuotta työelämää takana ja nyt se päivä sitten kun törmäsin puheripuliseen työkaveriin. Koko ajan suu käy, hölisee omia asioitaan ja utelee ties mitä. Mitään tilannetajua ei ole, vouhottaa niin uskonnosta kuin politiikasta ja kertoo limaisia, seksistisiä vanhoja vitsejä ja tytöttelee. Jatkaa hölinää vaikka selvästi ilmaisee ettei voisi vähempää kiinnostaa.
Vttu.
Vertaistukea?
Oletko planulla duunissa?
Duunikaveri ei puhunut, mutta tuli tuijottamaan. Siis tuijotti kun tein töitä. Tuijotti kun söin ja katsoin puhelimesta luurit korvissa jotain ohjelmaa. Ei sanonut mitään, tuijotti vain. Ja oli siis puolen metrin päässä. Joutui välillä lähtemään jonnekin toimittamaan jotain asiaa tai vessaan jotta sain edes hetken olla rauhassa.
Sanoin esimiehelle ja siirsi tyypin muualle.
Aargh. Tiedän täysin mistä puhut. Välillä työpäivän jälkeen olen aivan uupunut hänen loputtomasta puheestaan. Kiva tyyppi, mutta on todella vaikea keskittyä jos ollaan samaa aikaa paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla työskentelette?
Palvelualalla erikoiskaupassa. Ihan tarpeeksi tulee sosiaalisista kanssakäymistä jo asiakkaidenkin kanssa, niin hiljaiset hetket olisi kiva käyttää latautumiseen, mutta ei, tää yks on heti suuna päänä mölisemässä vaikka näkisi, että toinen lukee jotain nettilehteä tai vastaavaa. Ja vaikka selkänsä kääntää, mölötys senkus jatkuu.
Mä olen perusluonteeltani puhelias, avoin ja ulospäinsuuntautunut.
Mutta en Suomessa. Olen oppinut esittämään jäyhää jököttäjää,joka ei puhu juuri mitään.
Myöhemmin muutan luultavasti johonkin muualle. Missä voin olla oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla työskentelette?
Palvelualalla erikoiskaupassa. Ihan tarpeeksi tulee sosiaalisista kanssakäymistä jo asiakkaidenkin kanssa, niin hiljaiset hetket olisi kiva käyttää latautumiseen, mutta ei, tää yks on heti suuna päänä mölisemässä vaikka näkisi, että toinen lukee jotain nettilehteä tai vastaavaa. Ja vaikka selkänsä kääntää, mölötys senkus jatkuu.
Mun kaveri. Puhelimessa. Suu vaahdossa selittää ja selittää! Sille on pakko sanoa välillä ihan pä'älle että lopeta lopeta, en ymmärrä.
Pakko puhua päälle. Voit aivan hyvin sanoa, että NYT hiljaa, mun pitää funtsia yks juttu...tai jotain sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen perusluonteeltani puhelias, avoin ja ulospäinsuuntautunut.
Mutta en Suomessa. Olen oppinut esittämään jäyhää jököttäjää,joka ei puhu juuri mitään.
Myöhemmin muutan luultavasti johonkin muualle. Missä voin olla oma itseni.
Heippa!
Meillä ollaan päivän aikana paljon puhelimessa. Ja on siksi luurit päässä..pidän välillä muutenkin, niin luulevat, että olen puhelimessa, niin kukaan ei kysy mitään. Tai joku varovasti; oletko puhelimessa, voinko ihan nopeasti kysyä yhden jutun.
Koominen työkaveri, kun puhuu toiselle vessaankin :D