Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat vaativat lastenhoitajilta

Vierailija
07.07.2015 |

sellaista mitä eivät itse ikinä tekisi. Esimerkiksi: ulkona sataa aivan kaatamalla, pari vanhempaa raijaa lapsensa hoitoon ja alkaa vaatimaan hirveän hyökkäävästi hoitajilta, että "menettehän te ulos vaikka siellä sataa noin?! Vai oletteko te sokerista tehty?!"

Kyse mammoista jotka eivät ikinä, IKINÄ menisi lastensa kanssa kaatosateeseen seisoskelemaan ja kuuntelemaan kun lapsetkin nurisevat sateesta ja märästä. 

Sitten kun toinen puoli vanhemmista vaatii, ettei ulos missään nimessä mennä vesisateella, niin hoitajilla on kivaa kun ketään ei voi miellyttää. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:12"]

Sekin on jännää kuinka kokilta vaaditaan töissä gourmet-annosten tekoa, vaikka asiakkaat kotona laittavat usein perheelleen nakkisoppaa tai valmispiinaattilättyjä. On se niin väärin...

[/quote]Eli vanhemmat eivät OSAA ulkoilla sateella lastensa kanssa mutta ammatti-ihminen osaa? Tätähäm sinun logiikkasi tarkoittaa.

Vierailija
22/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:59"]Minuakin ärsyttää kun hoitajat tuntuvat olevan niin mukavuudenhaluisia nykyään, että sateella perutaan kaikki ulkoilut yms. En ole kyllä ajatellut että kukaan vanhempi vaatisi sisälläoloa jos sataa, mutta eivätkö hoitajat voi jakaa ryhmää niin, että osa ulos ja osa sisälle?

Enemmän minua järkyttää hoitotädit, jotka raahaavat lapsiporukan ulos suoraan auringonpaisteeseen leikkikentälle, jotta saisivat rusketusta. Vrt. viime viikko.
[/quote]

Yritä itse alimiehitettynä pukea jokaiselle äpärälle kuravaatteet jne ja sisälle tullessa ottaa pois ja sen jälkeen siivota siitä kurasta tullut sotku. Mahdottomuus välillä kun laitetaan liikaa lapsia yhdelle hoitajalle
[/quote]

Asenne kysymys. Ihan hyvin ite oon saanu 14 lapselle (3-5v) kurikset päälle. Joten älä valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:59"]

Minuakin ärsyttää kun hoitajat tuntuvat olevan niin mukavuudenhaluisia nykyään, että sateella perutaan kaikki ulkoilut yms. En ole kyllä ajatellut että kukaan vanhempi vaatisi sisälläoloa jos sataa, mutta eivätkö hoitajat voi jakaa ryhmää niin, että osa ulos ja osa sisälle?

Enemmän minua järkyttää hoitotädit, jotka raahaavat lapsiporukan ulos suoraan auringonpaisteeseen leikkikentälle, jotta saisivat rusketusta. Vrt. viime viikko.

[/quote]

Jos hoitajia on kaksi (yksi vakituinen ja yksi kesätyöläinen) ja lapsia 14, joista kahden vanhemmat ovat vihaisesti vaatineet että lapset eivät saa missään nimessä ulkoilla tänään, yhdelle ei ole laitettu sadevaatteita mukaan ollenkaan ja viiden vanhemmat ovat vaatineet että lasten on ehdottomasti ulkoiltava. 

Laki sanoo, että 7 lasta hoitajaa kohden ja kesätyöläinen ei voi olla missään tilanteessa yksin vastuussa lapsista (tai käytännössä voi, mutta jos jotain sattuu niin se on kutsu oikeuteen sille vakkarille)

Miten ratkaisisit tilanteen? Aikaa miettimiseen on 5 minuuttia samalla kun lapset meluavat ja vanhemmat pyörivät jaloissa ja ovenraossa, nakuttaen ohjeitaan ja vaatimuksiaan ja kysellen omituisia kysymyksiä (kesätyöntekijä on ristikuulustelussa: "Minkäslainen aiempi työkokemus sinulla on? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla alan koulutusta? Mitä teet vapaa-ajallasi?") tai "Mitä te teette täällä ylihuomenna kello 12:45?"
[/quote]

Menen ulos.

Vierailija
24/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pph:na ulkoilen lasten kanssa kaikilla ilmoilla, vaikka vanhemmat eivät siitä tykkääkään. Vaatteettomille puen varavaatetta mitä sattuu löytymään, aina ei löydy esim kolmelle saman kokoiselle kuravaatteita. Joskus kyllä kastuu koko lapsi alkkareihin asti lumessa tai vedessä mutta sille ei voi mitään, jos vanhemmat eivät ole ymmärtäneet laittaa tarpeeksi varusteita mukaan. Kyllä sitten seuraavana päivänä tulee jotain vaihtovaatetta. Olen antanut listan hoidossa tarvittavista vaatteista, ja on kyllä vanhempien ongelma jos eivät sitä halua noudattaa (kyse on nimenomaan halusta, ei rahasta näillä perheillä). Joskus olemme joutuneet olemaan sisällä talvipakkasilla, kun lapselle ei ole laitettu minkäänlaisia kenkiä mukaan hoitoon. Samoin kesällä vain harvoin tulee lakkeja saati muita ulkovaatteita, kengät usein pieniä tai olosuhteisiin sopimattomia jne. Lapset eivät ulkoile lainkaan kotona, vaan koko ulkoilu on minun vastuullani.

Vierailija
25/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:12"]

Sekin on jännää kuinka kokilta vaaditaan töissä gourmet-annosten tekoa, vaikka asiakkaat kotona laittavat usein perheelleen nakkisoppaa tai valmispiinaattilättyjä. On se niin väärin...

[/quote]Lastenhoitajien ja gourmetkokkien palkat ja arvostus ovat myös aivan verrattavissa :/

Vierailija
26/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on olemassa vanhempia, jotka vaativat lapsilleen ulkoilua joka säällä. Ja on vanhempia, jotka vaativat ettei heidän lapsiaan saa vidä ulos sateella? Mikä neuvoksi?

Vierailija
27/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ulkoillaan päiväkodissa sadesäällä. Kuumassa auringonpaahteessa ulkoileminen onkin haastavampaa, koska meillä ei uuden päiväkoodin pihalla ole puun puuta tai muuta varjoa antavaa.

Vierailija
28/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsenhoitajiakaan voi vaatia kastelemaan itseään kaatosateessa ehdoin tahdoin. Viime syksynä oltiin ulkona vaikka satoi ihan kaatamalla ja voin vakuuttaa että omatkin vaatteeni olivat aivan läpimärkinä. Kunnon kaatosateessa vesi meni oman tuulipuvun ja välikerroksen läpi alimpaan vaatekerrokseen asti ja oli kyllä todella keljua olla loppupäivä märissä vaatteissa kun ei ollut vaihtovaatteita.

Vierailija
29/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ulkoile aina kaatosateessa, koska osa vanhempia vastustaa.

Helpompaa siellä sateessa kyllä olisi, kun keksiä ybervilleille vekaroille tavoitteellista puuhaa iltapäivällekin.

Vierailija
30/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"]

Mä ole laiska ja ulkoilen oman ryhmäni kanssa vaikka sataisi kuinka. Se meteli mikä iltapäivällä on jos eivät ole saaneet juosta ja temmeltää on niin hirveä ettei sitä jaksa handlata. Ps. En ole ikinä törmännyt lapseen joka nurisisi sateella ulkona.

[/quote]

Mulla on hoidossa lapsi joka nurisee aina ulkoilusta. Siis aina, mikään ei ole neidille hyvä. Ja pahinta että äitinsä on alan ammattilainen ...

t. toinen pph

Vierailija
31/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tihkusade/kuurottainen sade ei ulkoilua haittaa , mutta jos vettä tulee kuin saavista kaatamalla jäädään kyllä sisälle/tai mennään vasta lähempänä neljää ulos. Näin siksi että jos pihalle painutaan välipalalta (noin 14:40), ovat viimeiset lapset (haetaan 17-17:30) kylmiä, märkiä ja muutenkin aika poloisia vaikka olisi koko kura-arsenaali päällä!

Vierailija
32/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ulkoilette kaatosateellakin niin eikö teillä ole itsellänne kaikki vaatteet läpimärkinä? Ei mun ulkoilupuku ainakaan pidä mitään kaatosadetta. Tihkusateessa sillä kyllä pärjää.

Vierailija
33/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisillekkin myydään sadetakkeja. Rukalta mahtuu housut. Nokialta kumppareita. Luulisi jokaisen hoitajan omistavan kunnon työvaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi