Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat vaativat lastenhoitajilta

Vierailija
07.07.2015 |

sellaista mitä eivät itse ikinä tekisi. Esimerkiksi: ulkona sataa aivan kaatamalla, pari vanhempaa raijaa lapsensa hoitoon ja alkaa vaatimaan hirveän hyökkäävästi hoitajilta, että "menettehän te ulos vaikka siellä sataa noin?! Vai oletteko te sokerista tehty?!"

Kyse mammoista jotka eivät ikinä, IKINÄ menisi lastensa kanssa kaatosateeseen seisoskelemaan ja kuuntelemaan kun lapsetkin nurisevat sateesta ja märästä. 

Sitten kun toinen puoli vanhemmista vaatii, ettei ulos missään nimessä mennä vesisateella, niin hoitajilla on kivaa kun ketään ei voi miellyttää. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä siis tiedät, etteivät menisi? 

Vierailija
2/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:55"]

[/quote]

Tunnen muutaman näistä äideistä henkilökohtaisesti, eivätkä ikinä lähde ulkoilemaan jos pihalla edes tihuttaa vettä. Samoin grillaamiseen ei pysty jos alkaa sataa vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää kun hoitajat tuntuvat olevan niin mukavuudenhaluisia nykyään, että sateella perutaan kaikki ulkoilut yms. En ole kyllä ajatellut että kukaan vanhempi vaatisi sisälläoloa jos sataa, mutta eivätkö hoitajat voi jakaa ryhmää niin, että osa ulos ja osa sisälle?

Enemmän minua järkyttää hoitotädit, jotka raahaavat lapsiporukan ulos suoraan auringonpaisteeseen leikkikentälle, jotta saisivat rusketusta. Vrt. viime viikko.

Vierailija
4/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito on TYÖTÄ ja työt pitää hoitaa kunnolla. En ole mikään ulkoilmaintoilija, mutta muuten haluan että lastehoitaja tekee asioita lasten kanssa tai vähintäänkin vahtii lapsia (sisällä tai ulkona). Kotona voin ajoittain laittaa lapset telkan eteen ja puuhailla omiani. En kuitenkaan halua että lastenhoitaja (jos nyt puhutaan pph:sta) tekisi niin säännöllisesti, koska se on TYÖTÄ.

Vierailija
5/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:59"]

Minuakin ärsyttää kun hoitajat tuntuvat olevan niin mukavuudenhaluisia nykyään, että sateella perutaan kaikki ulkoilut yms. En ole kyllä ajatellut että kukaan vanhempi vaatisi sisälläoloa jos sataa, mutta eivätkö hoitajat voi jakaa ryhmää niin, että osa ulos ja osa sisälle?

Enemmän minua järkyttää hoitotädit, jotka raahaavat lapsiporukan ulos suoraan auringonpaisteeseen leikkikentälle, jotta saisivat rusketusta. Vrt. viime viikko.

[/quote]

Missä näin on tehty? Lapsia ei saisi koskaan seisottaa suorassa auringonpaisteessa.... :(

Vierailija
6/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä näin tätä eräässä liikuntakeskuksessa eilenkin.

Vierailija
7/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:57"]

[/quote]

Tunnen muutaman näistä äideistä henkilökohtaisesti, eivätkä ikinä lähde ulkoilemaan jos pihalla edes tihuttaa vettä. Samoin grillaamiseen ei pysty jos alkaa sataa vähän.

[/quote]

Grillaamiseen? :D No hemmetti mitä laiskoja luuskia jos eivät GRILLAA huonolla säällä.

Vierailija
8/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vahvistaa stereotypiaa siitä että lastenhoito ei ole oikeaa työtä, häpeäisit.

Vierailija
9/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännää kuinka kokilta vaaditaan töissä gourmet-annosten tekoa, vaikka asiakkaat kotona laittavat usein perheelleen nakkisoppaa tai valmispiinaattilättyjä. On se niin väärin...

Vierailija
10/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Milläs jaat jos olet Pph?

Vierailija
11/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos hoitajia on kaksi (yksi vakituinen ja yksi kesätyöläinen) ja lapsia 14, joista kahden vanhemmat ovat vihaisesti vaatineet että lapset eivät saa missään nimessä ulkoilla tänään, yhdelle ei ole laitettu sadevaatteita mukaan ollenkaan ja viiden vanhemmat ovat vaatineet että lasten on ehdottomasti ulkoiltava. 

Laki sanoo, että 7 lasta hoitajaa kohden ja kesätyöläinen ei voi olla missään tilanteessa yksin vastuussa lapsista (tai käytännössä voi, mutta jos jotain sattuu niin se on kutsu oikeuteen sille vakkarille)

Miten ratkaisisit tilanteen? Aikaa miettimiseen on 5 minuuttia samalla kun lapset meluavat ja vanhemmat pyörivät jaloissa ja ovenraossa, nakuttaen ohjeitaan ja vaatimuksiaan ja kysellen omituisia kysymyksiä (kesätyöntekijä on ristikuulustelussa: "Minkäslainen aiempi työkokemus sinulla on? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla alan koulutusta? Mitä teet vapaa-ajallasi?") tai "Mitä te teette täällä ylihuomenna kello 12:45?"

Vierailija
12/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:59"]Minuakin ärsyttää kun hoitajat tuntuvat olevan niin mukavuudenhaluisia nykyään, että sateella perutaan kaikki ulkoilut yms. En ole kyllä ajatellut että kukaan vanhempi vaatisi sisälläoloa jos sataa, mutta eivätkö hoitajat voi jakaa ryhmää niin, että osa ulos ja osa sisälle?

[/quote]

Yritä itse alimiehitettynä pukea jokaiselle äpärälle kuravaatteet jne ja sisälle tullessa ottaa pois ja sen jälkeen siivota siitä kurasta tullut sotku. Mahdottomuus välillä kun laitetaan liikaa lapsia yhdelle hoitajalle

Vierailija
13/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua äitinä ÄRSYTTÄÄ nämä vanhemmat, jotka jäävät lasta tuodessaan jumittamaan siihen päikkärin eteiseen ja blockaavat sisäänkäynnin kokonaan. Ymmärrän kyllä nopeat heipat ja halit, mutta kun moni jää oikeasti siihen lässyttämään ja ihmettelemään, että voi voi onpas tässä eteisessä kaaos. Lapset hermostuvat kun vanhemmat vinkuvat ja roikkuvat lapsissaan, osa alkaa itkeämään kun tilanne on niin absurdi. 

10 vuotta taaksepäin niin kukaan ei harrastanut tälläistä.

Vierailija
14/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:10"]

[/quote]

[/quote]

Grillaamiseen? :D No hemmetti mitä laiskoja luuskia jos eivät GRILLAA huonolla säällä.

[/quote]

Olin juuri sanomassa samaa :) En tunne ketään, joka menisi ehdoin tahdoin huonolla säällä grillaamaan ruokaa. Enpä ole ennen ajatellutkaan että kyse olisi laiskuudesta.

Vierailija
15/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:22"]

[/quote]

Jos hoitajia on kaksi (yksi vakituinen ja yksi kesätyöläinen) ja lapsia 14, joista kahden vanhemmat ovat vihaisesti vaatineet että lapset eivät saa missään nimessä ulkoilla tänään, yhdelle ei ole laitettu sadevaatteita mukaan ollenkaan ja viiden vanhemmat ovat vaatineet että lasten on ehdottomasti ulkoiltava. 

Laki sanoo, että 7 lasta hoitajaa kohden ja kesätyöläinen ei voi olla missään tilanteessa yksin vastuussa lapsista (tai käytännössä voi, mutta jos jotain sattuu niin se on kutsu oikeuteen sille vakkarille)

Miten ratkaisisit tilanteen? Aikaa miettimiseen on 5 minuuttia samalla kun lapset meluavat ja vanhemmat pyörivät jaloissa ja ovenraossa, nakuttaen ohjeitaan ja vaatimuksiaan ja kysellen omituisia kysymyksiä (kesätyöntekijä on ristikuulustelussa: "Minkäslainen aiempi työkokemus sinulla on? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla alan koulutusta? Mitä teet vapaa-ajallasi?") tai "Mitä te teette täällä ylihuomenna kello 12:45?"

[/quote]

Vanhempi hoitakoon lapsensa kotona tai palkatkoon yksityishoitajan, jos haluaa asettaa ehdottomia vaatimuksia lapsensa hoidolle. Päikkäreistä yleensä kai löytyy varavaatteita, joten tälle yhdelle sitten sellaiset niskaan. Te olette kuitenkin koulutettuja ammattilaisia tuohonkin hommaan, joten ettekö voi sen verran omaan harkintakykyynne luottaa?

Vierailija
16/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaisi jos pk:ssa ei ulkoiltaisi sateen vuoksi, mutta tavallaan ymmärrän, tavallaan en. Olen itsekin työskennellyt pk:ssa monta vuotta ja olimme aina ulkona. Varjoton auringonpaiste on paljon huonompi juttu lapsille.

Lapseni on 1,5v ja olen kotihoidontuella vielä 9kk. Ulkoilemme joka ikinen päivä ainakin 4 tuntia. Lisäksi hän nukkuu ulkona 2h. Ihan joka säällä. Siksi harmittaisi että sateen vuoksi ei mentäisi ulos. Pitää yrittää jotenkin ehtiä ulkoilla vielä töiden jälkeen sitten ensi keväänä..

Vierailija
17/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:21"]

[/quote]Milläs jaat jos olet Pph?

[/quote]Ihan oikeasti? Miksi alapeukku? Pph:n hoitolasten vanhemmissa voi olla hyvinkin erilaisia vanhempia joiden toiveet/vaatimukset eroavat toisistaan jyrkästi.

Vierailija
18/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olin juuri sanomassa samaa :) En tunne ketään, joka menisi ehdoin tahdoin huonolla säällä grillaamaan ruokaa. Enpä ole ennen ajatellutkaan että kyse olisi laiskuudesta.

[/quote]Tihuuttaa vettä ja sataa vähän on kai eri asia kuin sataa kaatamalla. Tänä kesänä on lisäksi ollut käsittämättömän voimakkaita tuulia.

Vierailija
19/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ole laiska ja ulkoilen oman ryhmäni kanssa vaikka sataisi kuinka. Se meteli mikä iltapäivällä on jos eivät ole saaneet juosta ja temmeltää on niin hirveä ettei sitä jaksa handlata.

Ps. En ole ikinä törmännyt lapseen joka nurisisi sateella ulkona.

Vierailija
20/33 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"]

Mä ole laiska ja ulkoilen oman ryhmäni kanssa vaikka sataisi kuinka. Se meteli mikä iltapäivällä on jos eivät ole saaneet juosta ja temmeltää on niin hirveä ettei sitä jaksa handlata. Ps. En ole ikinä törmännyt lapseen joka nurisisi sateella ulkona.

[/quote]Minä olen. Neljästä hoitotytöstä jokainen. Nurista on lievä ilmaisu, sitä huutoa ja raivoamista kun kasvoille sataa vettä.. alkaa jo sisällä pukeutuessa ja jatkuu vielä sisään tullessa. Koen aika rankaksi ne kovat sadepäivät. Ja minä tiedän, en luule vaan tiedän että omat vanhemmat eivät ulkoile sateella mutta hoitajalta sitä vaaditaan.

Vaikka lastenhoito on TYÖTÄ ja tottakai se pitää tehdä kunnolla ei työn kai ole tarkoitus olla mahdollisimman epämiellyttävää? Aina voi soveltaa ja käyttää tilannekohtaista maalaisjärkeä. Muitakin vaihtoehtoja on kuin tv:n edessä istuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi