Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin helpotusta työtehtäviin. En saanut. Mitä nyt?

Vierailija
07.07.2015 |

Elämäntilanne on vaikea ja pyysin että minulta poistettaisiin yksi tehtäväslue joka vaatii todella paljon keskittymistä ja vie tällä hetkellä todella paljon aikaa. Ei suostuttu.
Pelkään koko ajan tekeväni virheitä ja se syö mun jaksamista.
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Keskustelu ei enää auta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tämän elämäntilanteen oletat olevan akuutti eli palanneeko työkykysi syksyllä, ensi vuonna vai joskus tai ei koskaan? Siitäkin riippuu, mitkä toimet ovat viisaimmat tähän ongelmaan.

Vierailija
22/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:47"]

Sairauslomalle mars.

Itsellä vähän sama juttu. Eilen ekaa päivää väliaikaisessa uudessa työpaikassa, ilman perehdytystä. Talon väki lähti kotiin klo 14, minä jäin yksin iltavuoroon. Tein jo virheen ja yö meni valvoessa itsesyytöksissä. Kohta pitäisi taas lähteä sinne ja kuunnella moitteet. Pelkään myös virheitä. Sairaslomalle en voi jäädä, koska pomo sanoi heti kättelyssä eilen, että täällä aina uudet jää sairauslomalle, toivottavasti sinä et, kun sijaisia ei saa.

[/quote]

Mitä mä juuri luin? Yksi työpäivä takana, yksi moka takana, ja olet varma, että tänään saat pahat moitteet? Tästä syystä valvoit yön ja haluaisit jäädä saikulle? Ei juma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:47"]

Sairauslomalle mars.

Itsellä vähän sama juttu. Eilen ekaa päivää väliaikaisessa uudessa työpaikassa, ilman perehdytystä. Talon väki lähti kotiin klo 14, minä jäin yksin iltavuoroon. Tein jo virheen ja yö meni valvoessa itsesyytöksissä. Kohta pitäisi taas lähteä sinne ja kuunnella moitteet. Pelkään myös virheitä. Sairaslomalle en voi jäädä, koska pomo sanoi heti kättelyssä eilen, että täällä aina uudet jää sairauslomalle, toivottavasti sinä et, kun sijaisia ei saa.

[/quote]

Mitä mä juuri luin? Yksi työpäivä takana, yksi moka takana, ja olet varma, että tänään saat pahat moitteet? Tästä syystä valvoit yön ja haluaisit jäädä saikulle? Ei juma...

[/quote]

Taitaa olla vaan niin, että työsuhteen on pitänyt kestää kuukauden tai jotain, että saa sairauslomaa. Siis palkallista.

Vierailija
24/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, saikkua saa kyllä vaikka työsuhde olis kestänyt vuorokauden, mutta liksaahan ei tietenkään makseta...

Vierailija
25/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys, kolmikantaneuvottelu. Puhu yhden yli esimiehen, luottomusmies, jne...

Vierailija
26/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa olleen työkaverina vastaan, että jos rahkeet ei riitä, vaihda työpaikkaa! Ei ole reilua sysätä vaikeita tehtäviä aina toisten niskoille ja kiskoa itse kuitenkin samaa palkkaa. Kotiongelmat eivät saa vaikuttaa työelämään noin negatiivisesti.

Neuvoni onkin: poista se vaikea elämäntilanne tai irtisanoudu, jos et pysty töitäsi hoitamaan.

Vierailija
27/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työnantajallesi pelkkä numero. Ei hän kiinnosta sinun henkilökohtainen elämä! Kai ehdotit samalla myös palkan alentamista. Vai meinaatko, että sama pitää maksaa vaikka et pysty hoitamaan niitä tehtäviä joista sinulle maksetaan?! Palkka ja työsopimus velvoittaa hoitamaan työsi, vaikka kuinka olisi kovin raskasta.

Vierailija
28/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät palkattomalle (sairaus)lomalle! 

Vierailija
29/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:46"]Sluiba. Hoida työsi tai sanoudu irti. Mulla oli just tollanen ääliö työkaverini. Oli mm sopinut pomon kanssa, että päivät kestää klo 14 asti, meillä muilla 16 asti. Vitutti, että molemmat saa samaa palkaa ja mä hoidan enemmän juttuja kuin se. Nyt onneksi jäi pitkälle saikulle ja saatiin siihen kunnollinen sinainen. Katos kun sun tekemättömät työt kaatuu muisen niskaan.
[/quote]

Oletpa ymmärtämätön ihminen. Minä laittaisin oman henkisen hyvinvointini koska tahansa työn edelle. Ei ole sairasloman tarpeessa olevan ihmisen syy jos työt kuormittuu, kun työnantaja ei reagoi asiaan.

Vierailija
30/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisista syistä pitää myöntää lomaa, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta palkkaa maksaa.

Vierailija
31/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista ottaa palkatonta lomaa, jos elmänätilanne ohimenevä?

Vierailija
32/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskee moniko suomalainen on ylipäätään työikäinen ja -kykyinen (eli pois eläkeläiset ja lapset, opiskelijat, vanhempainvapailla olevat, pysyvästi työkyvyttömät yms.) ei jää isoa prosenttia jäljelle. Näistäkin osa työttömiä.

Eli suhteellisesti aika pieni porukka pyörittää 'kansantaloutta'. Tärkeä olisi huolehtia tämänkin poppoon työkyvystä ja -jaksamisesta. Mutta ei pidä myöskään unohtaa omaa vastuuta ja vastuuta siitä, että jotain pitää pystyä työelämässäkin kestämään. Pienyrittäjät eivät nykyisin enää uskalla palkata väkeä, vaikka työtä olisikin, koska käytännössä se ei kannata; hyvin vaikea löytää tekijää, joka oikeasti tuottaisi palkkansa verran kaikenlaisten työnantajavelvoitteiden takia. Ja työnantaja ei myöskään pysty palkitsemaan rahallisesti hyvin suoriutuvia, koska rahat menevät niihin, jotka maksavat enemmän kuin tuottavat. Ei ole helppo yhtälö kenellekään.

Vierailija
33/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, ehdit ensin! T.25

Vierailija
34/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:46"]Sluiba. Hoida työsi tai sanoudu irti. Mulla oli just tollanen ääliö työkaverini. Oli mm sopinut pomon kanssa, että päivät kestää klo 14 asti, meillä muilla 16 asti. Vitutti, että molemmat saa samaa palkaa ja mä hoidan enemmän juttuja kuin se. Nyt onneksi jäi pitkälle saikulle ja saatiin siihen kunnollinen sinainen. Katos kun sun tekemättömät työt kaatuu muisen niskaan. [/quote] Oletpa ymmärtämätön ihminen. Minä laittaisin oman henkisen hyvinvointini koska tahansa työn edelle. Ei ole sairasloman tarpeessa olevan ihmisen syy jos työt kuormittuu, kun työnantaja ei reagoi asiaan.

[/quote]

Työnantajanhan työllistää tämänkin työntekijän. Jos joustat yhden kohdalla niin pitää joustaa muidenkin kohdalla. Miten yritys ylläpitää toimintaansa niin, että pystyy jatkossakin työllistämään nämä ihmiset, jos jokaisen työkuormaa kevennetään?! Tuleeko työntekijät vastaan kevennetyllä palkalla, että voidaan palkata?! 

Vierailija
35/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä muuten ap teet?

Vierailija
36/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tästä työtehtävästä enempää palkkaa kuin muut. Eli ilmaiseksi olen tehnyt/teen.
Läheinen sairastunut vakavasti (elinaikaa voi olla 2kk-vuosia), joten tilannetta ei tuosta noin vaan poisteta.
Teen töitä niin kauan kun vaan jaksan. Välillä mietin yöt asioita ja välillä nukun suht hyvin silkasta uupumuksesta.
Pitäisi vaan pysyä itse kunnossa jotta jaksan auttaa.
Palkatonta lomaa ei ole myönnetty aikoihin kun töitä on liikaa. Ylitöitä pitäisi tehdä jatkuvasti. Tosin itse en niitä tee. Kesälomaa saatiin kaikki vain 3viikkoa.
Ap

Vierailija
37/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin olet tehnyt ilmaiseksi???

Vierailija
38/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiimissä yksi jäsen, jonka yksityiselämä on kokoaikaista draamaa ja hankkii koko ajan lisää haasteita elämäänsä on/off-suhteilla miesten kanssa. Sekaantuu aina miehiin, joista ei ole kuin harmia.

Sitten itkeskelee ja on niin poissa tolaltaan töissä. Ei hoida tehtäviään kunnolla ja yrittää aina manipuloida niin, että muut auttamisen halusta ottavat hänen tehtäviään. Kyseinen henkilö myös käyttää työnantajaa hyväkseen. Tulee ja menee miten sattuu. Tekee maksimissaan 2/3 virallisesta työajasta töitä.

Palkka kuitenkin on sama, vaikka työn tulos on ala-arvoista. Muut kokevat tilanteen todella epäoikeudenmukaisena, eikä ihme. Jos yksityiselämä estää työtehtävien hoidon, niin ehkä kannattaisi tehdä jotain? Hoitaa ne ongelmat kotona asap tai hankkiutua työpaikkaan, joka ei ole niin vaativa.

Vierailija
39/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:34"]Miten niin olet tehnyt ilmaiseksi???
[/quote]
Olen aspan taustatuessa töissä ja meille kaikille kuuluu työtehtävät a, b, c ja d joista maksetaan palkkaa x euroa. Tämän lisäksi minulle kuuluu työtehtävä e ja palkkani on edelleen x euroa. Eli tästä ylimääräisestä työtehtävästä ei makseta minulle lisää palkkaa.
Ap

Vierailija
40/60 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuorotteluvapaa mahdollinen tai lyhyempi työaika, vaikka kolme päivää viikossa niin voit olla läheisesi kanssa enemmän ja saat akkuja ladattua?
Taidat olla myös työterveyteen pettynyt kun eivät heti kirjoittaneet pidempää sairaslomaa sinulle? Se on ihan normi käytäntö että kun henkilö tulee työterveyteen heti sen jälkeen kun on ollut erimielisyyksiä esimiehen kanssa niin se ei ole peruste pitkälle sairaslomalle, eikä pitkä sairasloma ratkaise pettymystä esimieheen.
Sinuna menisin uudestaan työterveyteen tuosta uupumisesta ja unettomuudesta, keskittymiskyvyn heikentymisestä. Sinulle ei voida kirjoittaa sairaslomaa läheisen tilanteen takia, eikä pettymyksestä esimieheen, vaan ainoastaan oman kuntosi perusteella. Lomien jälkeen kannattaa pitää kolmikantaneuvottelut työterveyden, esimiehen ja hr:n kanssa. Ratkaisuja sinunkin töiden uudelleen järjestelyihin voi olla helpompi löytää pahimman lomakauden jälkeen.
Voimia ja lämmintä kesää sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi