Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli paska olo (sairaanhoitajakeskustelusta)

Vierailija
25.09.2006 |

Luin tuon koko ketjun ja melkeinpä masennuin. Vaikka tiedän, että todennäköisesti siellä yksi tai kaksi tyyppiä keskenään haukkuu hoitajia, niin silti pelottaa, jos olenkin väärässä.

Oikeastaan kaikki, jotka hoitsuja eivät haukkuneet, olivat itse hoitajia tai sitten tunsivat henk. koht. hyvin hoitajia.

Olen opiskellut aikanaan ja halunnut kehittyä hyväksi sairaanhoitaja-kätilöksi. Teen työni niin hyvin kuin osaan ja pystyn. Ja sitten " suuri yleisö" on sitä mieltä, että työni on arvotonta.

Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa haukkua jotain tiettyä ammattikuntaa. Noi jututhan ovat jo melkein rasistisia.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuta hoitamaan työtään miten sattuu.

Vierailija
22/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kumpuaa tällainen tyytymättömyys hoitohenkilökuntaa kohtaan. Hoidetaanko esimerkiksi hoitovirheet asianmukaisesti? Saavatko omaiset tukea tilanteessa? Selvitetäänkö ne asiallisesti vai onko sellaisesta valittava automaattisesti hylkiö? Eräs ystäväni joutui vakavan hoitovirheen uhriksi ja ainakin hän sai aivan törkeää käsittelyä ko. sairaalassa. Ja hiljanhan Iltasanomatkin uutisoi miehestä, joka kuoli sairaalan virheen vuoksi ja sairaala oli kehdannut syyttää miestä. Tämän olisi pitänyt itse diagnosoida itsensä! Ei kuulemma ollut sairaalan asia.

Kuinka paljon koulutuksessa on mukana tätä hoitovirheiden kohtaamista? Miten teidät työpaikoilla opetetaan hoitamaan virheiden jälkitilanteet? Vai heitetäänkö ne onnettomat potilaat omaisineen vain pihalle?

Vierailija
24/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällasella palstalla haukutaan. Työssäni saan kuitenkin enimmäkseen hyvää palautetta.

Vierailija
25/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju on muutaman kouluttamattoman kotiäidin aikaansaannosta. Kyllä teitä arvostetaan

t. akateeminen

Vierailija
26/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen akateeminen ja hänen akateeminen miehensä

Vierailija
27/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa käytännössä, kun ihmisillä on jo valmiiksi tietynlainen asenne. " Olen kuulllut, että täällä hoito on huonoa" " Naapurin Pirkko kertoi.."

Hoitajat, lääkärit ja muu hoitohenkilökunta EI voi kertoa mitä oikeasti on tapahtunut ja miksi toimittiin näin. Sama pätee lehtikirjoittelua. (vaitiolovelvollisuus)

Vierailija
28/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sairaanhoitajan homma on työ siinä missä opettaja, siivous, kirjanpitäjä.. Mutta niinkuin siinä toisessa ketjussa kirjotin: on naurettavaa ja suorastaan väärin että ollaan NIIN sidottuja työhön että tehdään hommaa vajaa miehityksellä, hommat joita normaalisti tekee viisi ihmistä on yhdellä ihmisellä. Vaikka kuinka tekee " hyvää työtä" niin jälki on tai tulee pian olemaan huonoa. Ei voi antaa kaikille asiakkaille lääkkeitä, pestä yhden kakkaa, jutella omaisille, jutella osastonjohtajan tai lääkärin kanssa.. Siinä sivussa hoitaa omat lakisääteiset taukonsa!

Sanon suoraan tässäkin ketjussa että oksettaa vanheta ja joutua johonkin laitokseen jonne palkattiin 100 hoitajaa että saadaan keskinkertaista palvelua! Tämä luku ja palvelun laatu kulkee käsikädessä! Vaikka se alunperin reilusti alimiehitetty joukko kuinka repisi ylitöitä ja tekisi hyvää työtä -tulos ei ole silti keskinkertainen-

YMMÄRRÄTTEKÖ?

Kyllä oksettaa joutua sairaaksi ja mennä paikkaan jossa on vähänen henkilökunta joka ei kerkee, on väsynyttä, on stressaantunut.

On minun perusoikeus sanoa että saan paskaa palvelua. Tai jos näen että joku hoitaja kohtelee asiakkaitaan niin että asiakas alkaa itkemään.

Varmasti on paljon hoitajia jotka nauttii työstään, ei mulla ole mitään vastaan siivoojaakaan joka hoitaa työnsä. Mutta ei tässä maassa taida olla toista ammattikuntaa joka tekisi hommansa " korvaamattomana" alipalkatussa laitoksessa!!! Tottakai työnjohto pitää porukan minimissä jos alaiset juoksee vuosia niskalimassa. Tyhmää sanon minä.

Vierailija
29/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että teillä potilailla on huono olla ja kurjaa sairaalassa. Odotatte että tulaa eina iloinen hoitaja teitä hoitamaan. Mutta mekin olemme vain ihmisiä. Edellinen potilas on saattanut puristaa mun käden juuri mustelmille ta jotain muuta. EN sano et sh on oikeus olla tyly, mut kunhan asiallisesti työnsä hoitaa niin tollainen konservatiivinen aina ilonen hoitaja on mun mieletä jo liikaa odotettu.

Kun käytte kaupassa niin hymyileekö kassa joka kerta kauniisti, kysyy mitä kuuluu ja vielä toivottaa hyvää päivänjatkoa? TUSKI!! Hekin ovat palveluammatissa! Ja iekö teillä koskaan ole laskutettu väärin esim. maito lyöty vahingossa kaksi kertaa? Hekin tekevät virheitä!!!

Miksi hoitajalle ei suvaita IHNIMILLISTÄ IHMISYYTTÄ??

Vierailija
30/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en erityisemmin arvosta teitä miehesi kanssa, joten tasoissa ollaan.

Vierailija
31/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on itselleni sattunut vakava hoitovirhe. Sairauteni diagnosoitiin väärin ja mm. näköni oli väärässä. Pahinta oli käsittämättömän törkeä vastuun pakoilu tilanteen jälkipuinnissa. Vasta oikeuteen meno toi selvyyden ja hyvitystä.

Ystäväni äidillä epäonnistui kohdunpoisto (lääkärin epäillään vahvasti olleen humalassa, ei ollut nimittäin ensimmäinen virhe) ja hänelle tuli vakavia hermovaurioita, siskoni jalkaa ei suostuttu kuvaamaan sairaalassa, myöhemmin ilmeni, että se oli poikki. Siinä on ollut virheen takia kipuja kymmenen vuotta.

Luulen että olen koko lailla keskiverto suomalainen asiakkaanne ja mm. tämän pohjalta minä ainakin olen huonon käsitykseni muodostanut.

Ja tuo vaitiolovelvollisuuteen vetoaminen on niin klisee, ettei ole tottakaan. Minuakin muuten kiinnostaisi tietää, miten teille opetetaan hoitovirheiden käsittelyä opinnoissa?

Vierailija
32/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vähän eri asia kuin että jos kätilö pilaa synnyttämisen tiuskinnallaan ja ammattitaidottomuudellaan.

Vierailija
33/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemissasi tapauksissa taitaa kuitenkin pääosaa näytellä lääkäri.

Vierailija
34/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat kaikki LÄÄKÄRIN tekemiä virheitä!

SH ei tee diagnooseja

SH ei määrää röntgen kuvia

SH ei tee kohdunpoisto leikkauksia!!

Vierailija
35/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostusta kaivatakaan, eikä täällä edes ole kysytty, mitä te arvostatte.

Vierailija
36/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuvat automaattisesti salailuun!

Miten sairaanhoitajia koulutetaan kohtaamaan hoitovirheiden uhrit? Miksei kukaan vastaa?

Vierailija
37/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui " suomalaisesta hoidosta" yleensä. Lue tarkemmin ennen kuin alat vetää puolustautumismantraa.

35

Vierailija
38/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiesitkö et jos synnytyksessä sylla on kätilö jonka kanssa et tule toimeen niin sinulla on oikeus vaihtaa hoitajaa. Sen kun avaat suusi vaan niin et tarvitse sitten täällä anonyyminä ihmisiä haukkua. katso peiliin myös itselläsi on vähän vastuuta!!

Vierailija
39/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää loppupäivää!

34

Vierailija
40/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Norjaan töihin. Täällä arvostus on ihan eri luokaa ja se näkyy sekä palkkauksessa että asenteessa. Minä en ikipäivänä tule Suomeen raatamaan itseäni loppuun minimi henkilöstömitoituksella. Nämä nettikeskustelut vain vahvistavat sitä asiaa, että suomalaisten asenteessa noin keskimäärin on jotakin vinksallaan.

Olen onnellinen siitä, että valmistuin lama-aikana ja uskalsin lähteä ulkomaille. Täällä elän onnellisena perheeni kanssa ja minulla on mukava työpaikka ja työ jota arvostetaan. Tsemppiä kaikille sairaanhoitajille, teette tärkeää työtä!