Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli paska olo (sairaanhoitajakeskustelusta)

Vierailija
25.09.2006 |

Luin tuon koko ketjun ja melkeinpä masennuin. Vaikka tiedän, että todennäköisesti siellä yksi tai kaksi tyyppiä keskenään haukkuu hoitajia, niin silti pelottaa, jos olenkin väärässä.

Oikeastaan kaikki, jotka hoitsuja eivät haukkuneet, olivat itse hoitajia tai sitten tunsivat henk. koht. hyvin hoitajia.

Olen opiskellut aikanaan ja halunnut kehittyä hyväksi sairaanhoitaja-kätilöksi. Teen työni niin hyvin kuin osaan ja pystyn. Ja sitten " suuri yleisö" on sitä mieltä, että työni on arvotonta.

Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa haukkua jotain tiettyä ammattikuntaa. Noi jututhan ovat jo melkein rasistisia.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nidien työ on jotain täysin tyhjänpäiväistä...

Oikeasti hyvää yötä sulle!

T: Yksi tyhjänpäiväisen työn tekijä, joka todella arvostaa sairaanhoitajia.

Vierailija
2/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vain arvata mitä sontaa sieltä päällemme sataa:(( T. Perushoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lakkautetaan julkinen ja yksityinen terveydenhuolto kokonaan kun meitä ei tarvita...

Vierailija
4/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä haukkujia on todennäköiseti vain se yksi tai kaksi kappaletta. äitini on sairaanhoitaja ja olen aina ollut ylpeä hänen ammatistaan!

Vierailija
5/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes aukaissut tuota ketjua. Harmi, että olette pahoittaneet mielenne. Mutta ottakaa huomioon tän palstan muidenkin keskusteluiden taso!

T. toimistotöissä oleva (jota ei muuten paljon pomot arvosta...)

Vierailija
6/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää ja ärsyttää tuollainen arvostelu, koska sairaan- ja lähihoitajat tekevät todella tärkeää ja hienoa työtä!

Vierailija
7/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin olin ylpeä sairaanhoitajuudestani, arvostin itse ammattiani ja uskoin että muutkin arvostavat. nyt kun olen täältä lukenut näitä hoitoalan ihmisten haukkumisia niin tuntuu ettei kukaan arvosta. ja kaikista pahinta on, että nykyisin jopa vähän häpeilen kertoa ammattiani kun kuvittelen että kaikki ihmiset ajattelevat samalla tavalla kuin nämä ilkeäkieliset av-ämmät :(

Vierailija
8/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainahan se tuppaa niin olemaan, että ne negatiiviset kokemukset jää mieliin. Olipa asia mikä hyvänsä.

Mulle ei mitään ihme negaatioita sairaanhoitajia vastaan yleisesti ole vaikka pari naamaa onkin erityisesti jäänyt mieleen. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen eräs kätilö päätti lytätä imetysyritykseni ja sanoi kato nyt itseäsi ethän sä edes osaa istua oikein. No en todellakaan pystynyt repeämilläni istumaan. Toinen kätilö totesi kun synnytystä käynnisteltiin salissa niin, että sinulle on näköjään tehty abortti pari vuotta sitten. Pikkaisen kirpaisi kommentti kyse oli keskenmenosta rv 18 ja jouduin synnyttämään kuolleen " vauvan" .

Mutta suurinosa on ollut aivan ihania ja näkee, että ovat oikealla alalla. Lääkäreistä kyllä välillä tulee mietittyä miksi ovat alna valinneet : )

Vierailija
9/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkaampia töitä ei kyllä montaa ole. Olis hauska nähä miten pahimpien arvostelijoiden asenne muuttuis, jos itse joutuisivat sairaalaan autettavaksi pidemmäksi aikaa.

Kyl nää arvostelijat on aika pinnallisia ihmisiä, jätä ne tukehtumaan itteensä.

Vierailija
10/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kritiikki ja kehittyä työssään. Mutta taitaisi olla liikaa vaadittu! Siihen kun tarvitaan oikeasti myös aivoja, ei riitä että korvien välissä on humisevaa tyhjää...

Vierailija
11/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimenomaan ollut potilaana ja siitä se negatiivinen käsitys on syntynyt! Teidän työnne pohjalta. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
12/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautua aikuisesti näihin haukkuihin?

Miten voi kehittää työtään, kun juuri on mainittu, että ollaan tyhmiä ihmisiä! Ja suurin piirtein kaikki mitä tekee menee vikaan.

Todellisuudessa työssäni kehityn koko ajan ja otan oppia niistä virheistä mitä olen tehnyt, mutta jos tätä palstaa on uskominen, niin parempi olisi vaihtaa alaa tai mennä maan alle häpeämään päiviä, joina sairaanhoitajana vielä toimin.

Vierailija
13/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina kun töihin menen, yritän tehdä parhaani. Valitettavasti potilaita on aina liikaa. Hoidan kuitenkin kaikki, en niinkuin itse haluaisin, mutta se että joudun hoitamaan potilaat huonosti, ei johdu minusta. Vaan ajattelemattomasta ylilääkäristä joka ei kuuntele alaisiaan, eikä potilaita, eikä omaisia. Terveyslautakunta joka lukuisista yhteydenotoista huolimatta ei tee mitään henkilökuntavajeemme helpottamiseksi, on toinen syypää.

Haluan lisää työkavereita, että me voisimme hoitaa asiakaamme yksilöllisesti ja ihmisarvoa kunnioittaen.

Kyllä me hoitoalan ihmiset ylläolevan tiedämme. Harmi ettei suuri yleisö sitä tiedä. :-(

Mutta me teemme hyvää työtä, niillä vajavaisilla resursseillä mitkä meille on annettu!

Vierailija
14/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovirheeseen! Kuvitelkaa mitä ääliöitä! Aika rankka syyte nettiympäristössä satunnaiselle kirjoittajalle.

Minä heitän hyvästit av-palstalle, olen ennenkin aikonut ja nyt sen päätin. Täällä on kaikenkaikkiaan keskustelun taso todella sivistymätön ja ala-arvoinen. Tosin en yleistä, mahtaviakin keskusteluja olen täällä lukenut ja osallistunut niihin.

Vierailija
15/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hetkauta nämä nettikeskustelut suuntaan tai toiseen. Työssäni kohtaamilta potilailta ja omaisilta olen saanut palautetta ja hyvä niin. Nämä tuntemattomat ihmiset jollain keskustelupalstalla eivät todellakaan tiedä ammattitaitoni tai älykkyyteni määrää

lähihoitaja, joka opiskelee sairaanhoitajaksi

PS: Hoitajat tiedätte työnne olevan tärkeää, ette te muuten opiskelisi montaa vuotta tätä alaa. Häntä pystyyn! =)

Vierailija
16/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi heille kelpaa apu hädän hetkellä, silloin kun on tosi kyseessä itsellä, lapsella tai jollain läheisellä on kamppailu elämästä ja kuolemasta. Hädän hetkellä arvostavat teitä nekin haukkujat.

Kaikissa ammateissa on sellaisia jotka eivät sovellu työhönsä ja ehkä jotkut tyytymättömät kommentit johtuu osittain siitä pienen pienestä hoitajien määrästä jotka eivät ole osuneet omalle alalleen. Haluan korostaa että kaikilla aloilla löytyy epäsopivia henkilöitä.

Luulen että tuo haukkuminen suurimmalta osalta johtuu yhteiskunnan yksilökeskeisyydestä ja perimmiltään ihmisen itsekkyydestä ja omaan napaan katselusta. Siitä on seurannut pahoinvointia perheissä, lasten kasvatusongelmia, parisuhdeongelmia.

Tämä yksilön oma pahoinvonti ja tyytymättömyys elämään johtaa tämänkaltaisiin ilmiöihin että syyttömät kärsivät , haukutaan kaikki mahdollinen itsen ulkopuolella oleva, naapurit, työkaverit, hoitajat, lääkärit. Ajatellaan minäkeskeiseti, vain minä osaan, pystyn ja olen kyllin hyvä muut ovat mitättömyyksiä.

Tsemppiä arvokkaasen työhönne.

Olen äiti jolla on kolme lasta, yksi heistä paljon sairastellut. Lisäksi isäni on ollut sydänteholla ja leikkauksessa samoin muita läheisiäni on ollut hengenvaarassa. Olen aina arvostanut hoitajia ja lääkäreitä mutta näiden vakavien tapausten jälkeen arvostukseni on entisestään kohonnut.

Ilman sairaanhoitohenkilökuntaa ei pärjätä, teitä tarvitaan 24h/vrk ja vuoden ymäri. Av-palsta on rähinä palsta minne puretaan itseään ja pahaa mieltä.

Vierailija
17/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tarvitsee hoitoa jossain elämän vaiheessa, joten meitä hoitajia todella tarvitaan.

Hyvää ja rauhallista syksyä kaikille!

Vierailija
18/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se toinen kirjoittaja kertoi enonsa kuolleen tapaturma-aseman hoitovirheen takia. Jos koet siitä syyllisyyttä, olet varmaankin ollut osallisena jossakin vastaavassa.

Vierailija
19/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä tottelen vain käskyjä." " Minä en itse vastaa mistään."

Mikseivät hoitajat huolehdi ammattijärjestönsä kautta parempia työolosuhteita itselleen, jos se kerran siitä kiikastaa?

Vierailija
20/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa hoitajaa. Ei ole syytä.