Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rahaa erota?

Vierailija
06.07.2015 |

Taidamme erota miehen kanssa, mies opiskelee ja minulla maailman huonoin palkka. Velkaa on kamalasti, säästöjä ei. Mistä rahaa eroamiseen? Nyt asumme halvassa opiskelija-asunnossa mutta minä joudun muuttamaan johonkin kalliiseen. Myös miehellä tietysti vuokra kasvaa. Joutuuko hän soluun, vaikka on opiskellut jo 4 vuotta? Eikös se ole vain ensimmäisen vuoden opiskelijoille? Asumme Helsingissä ja varmaan muuttaisin jonnekin Vantaalle, mutta silti vuokra nousisi varmaan 500 eurolla. En halua vaihtaa työtä ja muuttaa halvempaan kaupunkiin, koska huonosta palkasta huolimatta viihdyn siellä ja työkaverit ovat hyviä ystäviä. Minulla on kaksi koiraa, joten soluasuminen ei onnistuisi. Uusien tavaroiden ostaminenkin maksaa?

Onko ollut vastaavaa tilannetta, miten te olette toimineet?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonenhan sen jo sanoikin. Kannattaa toki selvittää, että saisitko tuloillasi myös jotain tukiakin. Kyllä  jokaiselle jää sen verran rahaa, että hengissä säilyy, mutta kaikkea ei toki yksinasuvana töissäkäyvänäkään yleensä saa.

Kannattaa aloittaa säästäminen asap, sillä saatat tarvita rahat myös vuokravakuuteen.

Vierailija
2/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, eikö kellään? Helpottaisi saada jotain vinkkejä, ehkä uni tulisi paremmin. Suhdetta takana jo yli 10 vuotta, ahdistavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rahaa karsimalla kulujasi (halpa asunto, kimppakämppä, myy koirat) tai lisäämällä tulojasi (vaihda työpaikkaa, ota lainaa..). Yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan