Olen alkanut hikoilemaan ja laihtumaan. Vaikka syön liikaa.
Tänään ihmettelin kun katselin peilistä, poskipäät erottuu paremmin. Olen alkanut laihtumaan vaan.
Hikoilen aivan hirveästi, oikein niin, että tulee pisaroita pitkin otsaa, koko naama hiessä. Koko kesän olen pyyhkinyt hikeä vain. Ennen tällaista ei ole ollut.
Olen alle 30v nainen.
En jaksa laihduttaa, laihdun kuitenkin. Onneksi.
Sydän pamppailee ja herään hengenahdistukseen.
Olen väsynyt. Pärjään kuitenkin.
Kommentit (17)
Joku sairaus kyseessä. Mene lääkäriin.
Laihtuminen nopeasti ilman syytä on joka ikisellä kerralla hälyyttävä oire. Lääkäriin.
Kuulostaa kilpirauhasen liikatoiminnalta. Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen liikatoiminta
Hmm. Olen syönyt tyroksiinia jo vuosia. Ikinä ei ole ollut vajaatoiminta hyvissä arvoissa. T4V ollut aina alle 15 vaikka yhdessä välissä vedin tyroksiinia 150 mikrogrammaa/vrk.
Nyt on "vaan" 100 ug. Tosin voisin kai käydä testeissä. Viimeksi olivat enemmän vajiksen puolella.
Täytyypä kysyä jos lääkäri määräisi labrat.
Ap
Voi olla ihan mitä vaan mutta ei normaalia. Mene jo lääkäriin täältä ihmettelemästä.
Kilpirauhanen tai dibetes. Lekuri, jos löydät semmoisen tietää paremmin kuin me tollot. Vakuutuslääkäreiltä saa etädiagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhanen tai dibetes. Lekuri, jos löydät semmoisen tietää paremmin kuin me tollot. Vakuutuslääkäreiltä saa etädiagnooseja.
Tää... Harva taitaa tietää sitä että diabeteksessa paino myös saattaa pudota koska silloin juo paljon ja ravaa jatkuvasti veskissä. Epäilen myös kilpparia tai diabetestä ap:llä, verikokeista selviää molemmat joten sinne mars!
Voi olla myös jotain ikävämpää, haimasyöpä oireilee usein vain laihtumisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Olen syönyt tyroksiinia jo vuosia. Ikinä ei ole ollut vajaatoiminta hyvissä arvoissa. T4V ollut aina alle 15 vaikka yhdessä välissä vedin tyroksiinia 150 mikrogrammaa/vrk.
Nyt on "vaan" 100 ug. Tosin voisin kai käydä testeissä. Viimeksi olivat enemmän vajiksen puolella.
Täytyypä kysyä jos lääkäri määräisi labrat.
Ap
V*tuttaa vastailla aloituksiin joiden olleelliset tiedot annetaan vasta lisäkommenttina.
Mulla oli tuossa tilanteessa ja noilla oireilla syöpä :(
Mulla nuo oireet olivat refluksitautia, ei syöpää tai kilpparia.
"Mikähän minua vaivaa kun niin päätäkin särkee, oi voi, minulla on tämä migreenikin niin mikähän minua vaivaa?"
Ennen vanhaan oli lehdissä lääkäri vastaa-palstoja. Nykyään taitaa Kiminkinen vastata Apu-lehdessä. Siellä sentään vastaa oikea lääkäri. Täällä vastaa Vauva-öyhöttäjät.