Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy Life coachilta neuvoja ongelmiin anonyymisti

Life coach
20.02.2022 |

Olen Life coach ja haluan auttaa sinua jos vain voin.

Laita kysymys johon kaipaat apua. Kuvaile tilannettasi mahdollisimman hyvin ja yritän parhaani mukaan auttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life coach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. Olen tosissani miettinyt että tarvisin life coachin apua. Tilanne on vaan niin monimutkainen että ei sitä tähän voi laittaa. En tiedä, miten järjestäisin raha- ja asumisasiat. Pankki tietysti neuvoo raha-asioissa, mutta ei siellä voi selittää kaikista taustalla olevista asioista eikä pohtia sieltä asti, mistä tietää mihin haluaa ja mikä on hyvä vaihtoehto.

Life coachista olisi tällaisessa tilanteessa varmasti apua, jotta saisit tilannetta selkiytettyä.

Valmennus etenee niin, että ensin kartoitetaan tilanne ja sitten mietitään minkälaisessa tilanteessa haluat olla. Hyvä valmentaja kysyy oikeanlaisia kysymyksiä ja teettää harjoituksia, jotka antaa sinulle suuntaa ja tuottaa vastauksia.

Kun ongelmaa yrittää ratkoa itsekseen, ajatukset pyörii helposti siellä ongelman ympärillä pyörien sitä samaa kehää. Valmennuksessa ajatukset siirretään askel kerrallaan pidemmälle, kunnes ratkaisuja alkaa löytyä. Tsemppiä matkaan!

Kiitos!! Taidan oikeasti alkaa katsella itselleni sopivaa. Eikö ole niin, että muutamakin sessio voi auttaa? Onkohan realistista, että noin viidellä tapaamisella selviäisi jotain?

Vierailija
22/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko älypuhelinriippuvuudesta päästä eroon? Ostin jo näppäinpuhelimenkin ja kaikki meni ihan hyvin, kunnes menin työpaikkaan, jossa viestintä tapahtuu whatsappissa. Nyt olen taas älypuhelimen orja ja vihaan tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksaisi laihduttaa? Ymmärrän siis sen ravintopuolen, olen sitä opiskellutkin, mutta mistä energia toteutukseen?

Tämä onkin yksi lempiaiheistani ja valmennuksessa keskityttäisiin ensin siihen, että miten jaksamista saadaan lisättyä arkeen ja sen jälkeen vasta lähdettäisiin miettimään painonhallinta-asioita yhdessä.

Hirmu paljon on tehtävissä, mutta asia kerrallaan.

Tässä muutama kysymys, joista voi olla apua:

1. Mikä vie elämässäsi energiaa ja mikä tuo energiaa? (Kirjoita vastaukset ylös)

2. Voitko vähentää edes vähän (kerrallaan) niitä asioita, jotka vie energiaa? Mieti mikä on oikeasti sinulle tärkeää - mihin haluat energiasi käyttää?

3. Voitko lisätä niitä asioita, jotka tuo energiaa?

4. Millainen vaikutus noilla teoilla olisi elämääsi?

Kannattaa valita sellaisia asioita, jotka on suhteellisen helppo toteuttaa, jotta niistä ei tule yksi kuluttava asia lisää. Kannattaa myös miettiä sellaisia tekoja, joilla on mahdollisimman iso vaikutus.

Tätä kun toteuttaa riittävän kauan, energiaa vapautuu painonhallintaan panostamiseen.

Pikateitä ei valitettavasti ole.

Tsemppiä matkaan!

Vierailija
24/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiitos!! Taidan oikeasti alkaa katsella itselleni sopivaa. Eikö ole niin, että muutamakin sessio voi auttaa? Onkohan realistista, että noin viidellä tapaamisella selviäisi jotain?[/quote]

Hienoa! En tiedä tarkemmin tilannettasi, mutta omilla asiakkaillani 3-5 tapaamista usein riittää hyvin.

Kannattaa valita valmentaja, jolla on jo vähän pidempi kokemus.

Vierailija
25/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko älypuhelinriippuvuudesta päästä eroon? Ostin jo näppäinpuhelimenkin ja kaikki meni ihan hyvin, kunnes menin työpaikkaan, jossa viestintä tapahtuu whatsappissa. Nyt olen taas älypuhelimen orja ja vihaan tätä.

Kyllä voi, vaikka niiden koukuttavuus on tosiaan todella vahvaa.

Hienoa että olet jo onnistunut kertaalleen irrottautumaan puhelimesta. Tiedät siis että pystyt siihen!

Voitko rajoittaa älypuhelimen käytön pelkästään työajalle ja käyttää näppäinpuhelinta muuten?

On olemassa puhelimeen ladattavia appeja, joilla voit rajoittaa käyttöä ainoastaan siihen Whatsappiin. Se on hyvä ensiapu.

Sitten yksi keino on oppia tunnistamaan triggeri(t) mikä saa tarttumaan puhelimeen ja mitä saat palkinnoksi kun tartut puhelimeen. Monesti triggeri on tylsyys ja palkinto se että ei tarvitse sietää tylsyyttä.

Triggeri on aina jokin tapahtuma, tunne, ajatus tai ihminen. Eli yritetään esimerkiksi tukahduttaa jokin tunne.

Yksinkertaisimmillaan luodaan tuon triggerin yhteyteen uusi toimintamalli.

Jos se olisi tuo tylsyys, tilalle voisi määrätietoisesti aloittaa esimerkiksi niskojen venyttelyhetken tai vastaavan hyödyllisen toimintamallin.

Toivottavasti tästä oli apua asian selättämisessä!

Vierailija
26/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nykyisin todella saamaton. En saa tehtyä juuri mitään, vitkuttelen tehtävien aloittamista viimeiseen asti. To do-lista vain kasvaa. Miten saisin itsestäni aikaansaavan?

Vierailija
27/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet Sami Minkkisestä?

Vierailija
28/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nykyisin todella saamaton. En saa tehtyä juuri mitään, vitkuttelen tehtävien aloittamista viimeiseen asti. To do-lista vain kasvaa. Miten saisin itsestäni aikaansaavan?

Kirjoitat, että olet _nykyisin_ saamaton. Onko tilanne ollut siis joskus toisin? Jos on, mitä silloin oli eri tavalla?

Jos tunnistat mikä oli eri tavalla, ymmärrät syitä miksi koet olevasi nyt saamaton.

Saamattomuuteen voi olla monenlaisia (ihan oikeita) syitä. Voi olla esimerkiksi turhautumista, väsymystä, kokemus ettei voi vaikuttaa asioihin, tunne ettei osaa tai voi olla myös että vaatii itseltään liikaa. Ja monia muita syitä, jotka usein ovat tunneperäisiä.

Olennaista on ymmärtää oman toiminnan syitä, jotta voi valita siihen sopivia toimintamalleja.

Tunnistatko noita syitä? Osaan auttaa paremmin jos pystyt kertomaan lisää.

Vierailija
29/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erottaa hyvän ja huonon life coachin toisistaan? Tarvitsen sellaisen, mutta netti on niitä pullollaan, enkä osaa valita.

Vierailija
30/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten erottaa hyvän ja huonon life coachin toisistaan? Tarvitsen sellaisen, mutta netti on niitä pullollaan, enkä osaa valita.

Yksi hyvä merkki on se että miten kauan on tehnyt alalla töitä. Kyllä siellä jyvät erottuu akanoista aika nopeasti. Nettisivuilla on usein referenssejä asiakkailta, ne kannattaa tsekata. Se antaa suuntaa onko valmentaja oikean tyyppinen sinulle.

Henkilökohtaisesti myös karsisin sellaisia pois, joiden sivuilla kaikki on ihanaa höttöä ja korulauseita. Positiivisuus on tärkeää, mutta se ei välttämättä tuota todellisia tuloksia.

Se on myös hyödyksi jos valmentajalla on jotain muutakin koulutusta, joka tukee valmennustyötä.

Vierailija
31/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Life coach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä miesystävää, olen 52 koukutettu nainen.

Tässä on nyt todella vähän informaatiota, joten vastaan parilla lisäkysymyksellä:

Minkälaisen miehen ja parisuhteen haluaisit?

Mistä olet jo etsinyt ja millaisia tuloksia olet saanut?

Olen tsinyt Match, Eliitti, E-kontakti ja kaikki lähipiiri ja työkuviot.

Etsin parisuhdetta loppuelämän ajaksi. En seksiseuraa.

Uskoisin, että noissa palveluissa kannattaa olla, koska linjoille saattaa koska tahansa tulla se oikea tyyppi, jolla on samanlaiset arvot.

Omia arvoja kannattaa miettiä ja kertoa niistä omassa profiilissaan, jotta se match osuisi kohdalleen. Samanlaiset arvot vetävät puoleensa.

Nyt tässä tilanteessa keinosi ovat varmaan aivan oikeita ja on vain ajan kysymys koska se oikea tulee vastaan.

Tsemppiä matkaan!

Vierailija
32/33 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan haluaisin saada selville, että miten selvitetään ne omat arvot ja päätetään elämän suunta niin, että pysyy siinä. Miten siis priorisoidaan, että mitkä unelmat on kaikkein tärkeimpiä? Minulla on paljon haaveita, jotka ei liity sinänsä toisiinsa mitenkään ja en ole tähän mennessä kunnolla saavuttanut mitään niistä kai siksi, että en uskalla tai halua sitoutua tiettyyn valintaan. -5

Arvojen listaaminen voi olla yksinkertainen toimenpide (riippuu siitä miten hyvin tuntee itsensä), mutta meidän oma toiminta saattaa kertoa enemmän siitä mikä on meille oikeasti tärkeää. Eli se millaisia valintoja tulee tehdyksi omassa arjessa. Toki osa valinnoista tulee tehtyä koska se on tuttua ja turvallista, mutta jos jatkuvasti toimii omien arvojen vastaisesti, ei ehkä ole täysin rehellinen itselleen. Silloin arvoja täytyy tarkastella myös oman toiminnan kautta ja päivittää niitä.

Jos ilon kokeminen elämässä on tärkeä arvo, omia unelmia voisi reflektoida suhteessa siihen: Miten paljon iloa tämän unelman toteuttaminen toisi elämään?

Nykyään unelmien suhteen sekä hieno että haastava asia on se, että kaikki on periaattessa mahdollista. Silloin on vaikea päättää mitä lähtisi tavoittelemaan, kun pian joku toinen unelma voi tuntua ihan yhtä houkuttelevalta.

Yksi vaihtoehto on toimia niin, että lähtee testaamaan: voi ottaa yhden unelman ja tehdä sen eteen kuukausi töitä niin paljon kun voi. Sitten toinen unelma työn alle ja tehdä sama. Ja niin edelleen.

Tehty työ ei mene hukkaan, koska se tarjoaa tärkeää tietoa ja ohjaa tulevia valintoja.

Todennäköisesti (riippuen millaisia nuo unelmat ovat) vain tekemällä ja testaamalla voi oppia tietämään mikä on se oma juttu ja kuukaudessa ehtii oppia jo tosi paljon.

Miltä tällainen ajatus tuntuisi?

Se että on useita unelmia, estää tarttumasta niistä mihinkään.

Meidän yhteiskunnassa on vallassa ajattelumalli, jossa pitäisi aina tietää mitä tekee ja mielellään tehdä se oikein. Virheet ja epäonnistuminen ei ole sallittua, vaan kaikki pitää tehdä varman päälle.

Vaatii uskallusta toimia näiden normien ulkopuolella, mutta onko muuta tapaa tietää varmasti, kuin tehdä ja kokeilla? Paine ulkopuolelta voi olla myös kova, että pitäisi jo tietää mitä haluaa. Tätäkin asiaa voisi käsitellä valmennuksessa.

Vierailija
33/33 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life coach kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, että olet _nykyisin_ saamaton. Onko tilanne ollut siis joskus toisin? Jos on, mitä silloin oli eri tavalla?

Jos tunnistat mikä oli eri tavalla, ymmärrät syitä miksi koet olevasi nyt saamaton.

Saamattomuuteen voi olla monenlaisia (ihan oikeita) syitä. Voi olla esimerkiksi turhautumista, väsymystä, kokemus ettei voi vaikuttaa asioihin, tunne ettei osaa tai voi olla myös että vaatii itseltään liikaa. Ja monia muita syitä, jotka usein ovat tunneperäisiä.

Olennaista on ymmärtää oman toiminnan syitä, jotta voi valita siihen sopivia toimintamalleja.

Tunnistatko noita syitä? Osaan auttaa paremmin jos pystyt kertomaan lisää.

Aina olen ollut toivoton viivyttelijä ja asiat ovat jääneet viime tippaan. Aiemmin olen kuitenkin saanut koulut käytyä, mutta parin viime vuoden aikana jäivät lisäopinnot kesken kun en vain saanut aikaiseksi tehdä tehtäviä. Kun ikää on tullut lisää on tämä asioiden viivyttely ja vitkuttelu vain pahentunut. Toki olen kyllä väsynytkin, mutta täytyisi sitä silti saada asioita tehtyä.

"Hauskinta" tässä on se että olen aika kova mueehtimaan ja todella kova stressaamaan eri asioista. Helpottaisi omaa elämää jos asiat olisi tehty ja askareet hoidettu hyvissä ajoin, mutta en vain saa aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän