Kysy Life coachilta neuvoja ongelmiin anonyymisti
Olen Life coach ja haluan auttaa sinua jos vain voin.
Laita kysymys johon kaipaat apua. Kuvaile tilannettasi mahdollisimman hyvin ja yritän parhaani mukaan auttaa.
Kommentit (33)
Ai säkin hurahdit noihin huuhaa koulutuksiin
Paljonko maksoit moisesta ns. tittelistä
Vierailija kirjoitti:
En löydä miesystävää, olen 52 koukutettu nainen.
Tässä on nyt todella vähän informaatiota, joten vastaan parilla lisäkysymyksellä:
Minkälaisen miehen ja parisuhteen haluaisit?
Mistä olet jo etsinyt ja millaisia tuloksia olet saanut?
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla 5000 euron luokkaa ja olen ansainnut sen työlläni moninkertaisesti takaisin.
Mikä tekee valmennustyöstä mielestäsi huuhaata? Tiedätkö mitä valmennustyö on?
Äh. Olen tosissani miettinyt että tarvisin life coachin apua. Tilanne on vaan niin monimutkainen että ei sitä tähän voi laittaa. En tiedä, miten järjestäisin raha- ja asumisasiat. Pankki tietysti neuvoo raha-asioissa, mutta ei siellä voi selittää kaikista taustalla olevista asioista eikä pohtia sieltä asti, mistä tietää mihin haluaa ja mikä on hyvä vaihtoehto.
Sairastuin erittäin vaikeaan työuupumukseen ja masennukseen vuosia sitten, enkä ole vieläkään kunnolla kai toipunut. Entiseen työhöni en voi palata, mutta mikään muukaan ei tunnu kiinnostavan. Lisäksi mua ahdistaa koko ajan kaikki, masennuskin kai taas on palaamassa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet sun muut tähän masennukseen, enkä ole saanut mitään apua. Terapiaa lääkäri suositteli, mutta en pysty enkä halua puhua kaikesta siitä paskasta, jota koko elämäni on ollut. Haluaisin vain erakoitua yksikseni jonnekin ja kuolla pois, ja olen vasta puolivälissä elämääni. Auta minua :(
Miten sun koulutus eroaa kyökkipsykologiasta?
Life coach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla 5000 euron luokkaa ja olen ansainnut sen työlläni moninkertaisesti takaisin.
Mikä tekee valmennustyöstä mielestäsi huuhaata? Tiedätkö mitä valmennustyö on?
Life coacheissa on varmasti hyviä ja huonoja, ja henkilökemialla ja asiakkaan tavoitteella on merkitystä siinä, kuka on hyvä mätsi eli toisen hyvä on toisen huono. Kyllä minä näen, että tällaiselle palvelulle on varmaan aika paljon kysyntää ja tarvetta. Moni ei tarvitse varsinaisesti terapiaa syviin ongelmiin, vaan elämään jotain järjestystä.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin erittäin vaikeaan työuupumukseen ja masennukseen vuosia sitten, enkä ole vieläkään kunnolla kai toipunut. Entiseen työhöni en voi palata, mutta mikään muukaan ei tunnu kiinnostavan. Lisäksi mua ahdistaa koko ajan kaikki, masennuskin kai taas on palaamassa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet sun muut tähän masennukseen, enkä ole saanut mitään apua. Terapiaa lääkäri suositteli, mutta en pysty enkä halua puhua kaikesta siitä paskasta, jota koko elämäni on ollut. Haluaisin vain erakoitua yksikseni jonnekin ja kuolla pois, ja olen vasta puolivälissä elämääni. Auta minua :(
Sinä tarvitset terapiaa, et mitään huuhaata. Ne vie vain sun rahat ja olet sen jälkeen köyhä ja yhä masentunut.
Life coach kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt todella vähän informaatiota, joten vastaan parilla lisäkysymyksellä:
Minkälaisen miehen ja parisuhteen haluaisit?
Mistä olet jo etsinyt ja millaisia tuloksia olet saanut?
Olen tsinyt Match, Eliitti, E-kontakti ja kaikki lähipiiri ja työkuviot.
Etsin parisuhdetta loppuelämän ajaksi. En seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Äh. Olen tosissani miettinyt että tarvisin life coachin apua. Tilanne on vaan niin monimutkainen että ei sitä tähän voi laittaa. En tiedä, miten järjestäisin raha- ja asumisasiat. Pankki tietysti neuvoo raha-asioissa, mutta ei siellä voi selittää kaikista taustalla olevista asioista eikä pohtia sieltä asti, mistä tietää mihin haluaa ja mikä on hyvä vaihtoehto.
Oikeastaan haluaisin saada selville, että miten selvitetään ne omat arvot ja päätetään elämän suunta niin, että pysyy siinä. Miten siis priorisoidaan, että mitkä unelmat on kaikkein tärkeimpiä? Minulla on paljon haaveita, jotka ei liity sinänsä toisiinsa mitenkään ja en ole tähän mennessä kunnolla saavuttanut mitään niistä kai siksi, että en uskalla tai halua sitoutua tiettyyn valintaan. -5
Vierailija kirjoitti:
Life coachista olisi tällaisessa tilanteessa varmasti apua, jotta saisit tilannetta selkiytettyä.
Valmennus etenee niin, että ensin kartoitetaan tilanne ja sitten mietitään minkälaisessa tilanteessa haluat olla. Hyvä valmentaja kysyy oikeanlaisia kysymyksiä ja teettää harjoituksia, jotka antaa sinulle suuntaa ja tuottaa vastauksia.
Kun ongelmaa yrittää ratkoa itsekseen, ajatukset pyörii helposti siellä ongelman ympärillä pyörien sitä samaa kehää. Valmennuksessa ajatukset siirretään askel kerrallaan pidemmälle, kunnes ratkaisuja alkaa löytyä. Tsemppiä matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Terapiassa ei välttämättä tarvitse heti kylmiltään alkaa puhumaan haastavista/traumaattisista kokemuksista vaan se voi olla myös toivoa luovaa ja on mahdollista saada tukea siihen, että jossain vaiheessa niistä vaikeistakin asioista on mahdollista puhua, kun tuntee itsensä riittävän vahvaksi siihen.
Henkilökohtaisella tasolla ymmärrän ajatuksesi ja tunteesi, koska olen itsekin kokemut vaikeita asioita. Mutta olen tehnyt itseni (ja terapeutin kanssa) paljon töitä ja käsi sydämellä voin sanoa, että se ihan oikeasti kannattaa.
Olisi tosi hienoa jos jaksaisit ottaa askeleen sinne terapian suuntaan ja antaa sille mahdollisuuden.
Mihin kannattaa kätkeä vihamiehen ruumis?
Kuinka kauan uskot pystyväsi elättämään itsesi tällä hommalla?
Jos siis nyt elätät.
Itse en povaa teille life coacheille kovin pitkää elinkaarta, valitettavasti. Tai no, ehkä sittenkin... Uusavuttomia ja elämänhallintaansa kykenemättömiä hölmöjä kyllä piisannee... 🤔
Mitä pitää ottaa huomioon kun rakentaa kellariinsa kidutuskammion jossa hankkiutuu eroon vihamiehistään?
Miten jaksaisi laihduttaa? Ymmärrän siis sen ravintopuolen, olen sitä opiskellutkin, mutta mistä energia toteutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten sun koulutus eroaa kyökkipsykologiasta?
Tähän löytyy helposti tietoa googlaamalla Life coach-koulutuksen sisältö.
Valmennusalahan on kasvava ala ja valmentajien osaamista käytetään paljon työelämässä hyödyksi tänä päivänä.
Jos nyt ajatellaan ”kyökkipsykologiaa” oikeana terminä (en tiedä mitä se sinulle tarkoittaa), niin siinä todennäköisesti kaksi ihmistä avautuu toisilleen ja toinen kenties haluaa hyvää tahtoen auttaa. Valmennuksessa taas on selkeä prosessi ja säännöt. Esimerkiksi asiakkaan kuunteleminen ja kunnioittaminen (joka tarkoittaa myös sitä että asiakkaan päätöstä ei pyritä ohjaamaan mihinkään suuntaan, vaan asiakas tekee päätöksensä itse) on tärkeitä elementtejä. Toisenlaisessa keskustelussa siellä keittiössä keskustelukumppani voi hyvinkin voimakkaasti tuoda omia mielipiteitään esiin ja vaikuttaa toisen päätöksiin.
Minua kiinnostaa, missä konkreettisesti teet työtäsi? Missä tapaat asiakkaitasi? Kuinka tavoitat asiakkaat?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan uskot pystyväsi elättämään itsesi tällä hommalla?
Jos siis nyt elätät.
Itse en povaa teille life coacheille kovin pitkää elinkaarta, valitettavasti. Tai no, ehkä sittenkin... Uusavuttomia ja elämänhallintaansa kykenemättömiä hölmöjä kyllä piisannee... 🤔
Kyllä elätän itseni tällä työllä ja en näe miksi näin ei olisi tulevaisuudessakin. Olen elättänyt kohta 8 vuotta. Todennäköisesti tosin opiskelen vielä terapeutiksi tulevaisuudessa.
Näkemyksesi valmennusasiakkaista on täysin väärä ja tuomitseva. Ihmiset ovat kiireisiä töidensä ja perhe-elämänsä kanssa ja on tosi viisasta ottaa välillä aikalisä ja miettiä miten omasta arjestaan ja elämästään saa toimivampaa ja iloa tuottavampaa. Oravanpyörässä voi olla monella hyvinkin kova vauhti.
Samoin työelämässä tahti on kova ja omaa ajankäyttöään ja toimintatapojaan voi parantaa niin että työ ei ole niin kuormittavaa.
Asiakkaat ovat ihmisiä, jotka eivät tyydy siihen mitä nyt on, koska asioita voi aina kehittää ja parantaa. Aika älykästä vai mitä?