Haluan pois hoitoalalta
Elämäni on painajaista. Vihaan kaikkia lääkäreitä, hoitohenkilökuntaa... Näitä kamalia, itsekkäitä ihmisiä. Sadistisia kiusaajia. Uskon kyllä, että pääsen haluamalleni alalle, mutta siihen menee vielä 2-3 vuotta. Pelkään, että tapan itseni ennen kuin pääsen pois. En tiedä mitä ajattelin, kun lähdin opiskelemaan hoitoalaa. Tämä on tuhansia kertoja pahempaa kuin kukaan voi kuvitella.
Kommentit (28)
Olen kuullut tuon että lääkärit ja varsinkin kirurgit on itseriittoisia paskiaisia
Hoitoalalla on hirveesti eri työpaikkoja. Kannattaa kokeilla jotain ihan muuta kuin esim. Hoivakodit, osastot tai mitä nyt ikinä teetkään tällä hetkellä. Tältä alalta löytyy vaikka ja mitä, myös fyysisesti kevyttä ja siistiä työtä, itsenäistä työtä. Myös etätöitä on nykyään yhä enemmän tarjolla. Toki jos olet lh niin mahdollisuudet on huomattavasti rajallisemmat, mutta jos amk-tutkinto alalta niin hyvin moni mahdollisuus on kyllä avoinna. Kannattaa tutkia vaihtoehtoja! Töitä on paljon tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Olen itsekin hoitoalalla ja ihan vain muista syistä harkitsen alanvaihtoa kuin mainitsemistasi syistä. En tiedä millaisissa paikoissa oikein olet työskennellyt, mutta voisikohan ainakin alkuun työpaikan vaihto auttaa asiaa? Jos taas olet opiskelija vasta niin itse kyllä lopettaisin opinnot jos todella mielipide on tällä hetkellä jo noin raju.
Kaikki haluavat vain painaa minut alas ja näyttää mitä "hoitoala todella on". Kyllä minä tiedän mihin olen ryhtynyt! Mutta en tiennyt työilmapiirin olevan näin myrkyllinen.
Ap
Vastaa niille näyttäväsi heille "mitä hoitoala voisi olla" 😊
Kuule en , emme voi asiassa autaa. Voit itsenäisen päätöksen tehdä ja sanoutua töistä irti.
Minkä tyyppisissä paikoissa olet työskennellyt jos saa kysyä? Oletko lh, sh vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko toinen työpaikka/kaupunki ratkaisu?
Ilmapiirit voivat erota varmasti yhtä paljon, kuin millä tahansa muulla työpaikalla alasta riippumatta.
Olen jo vaihtanut työpaikkoja, kaupunkia, maakuntaa.
Ap
Olisiko mahdollista, että viihtymättömyytesi olisi lähtöisin omasta itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko toinen työpaikka/kaupunki ratkaisu?
Ilmapiirit voivat erota varmasti yhtä paljon, kuin millä tahansa muulla työpaikalla alasta riippumatta.
Olen jo vaihtanut työpaikkoja, kaupunkia, maakuntaa.
Ap
Olisiko mahdollista, että viihtymättömyytesi olisi lähtöisin omasta itsestäsi?
Minä pidän tästä työstä itsestään, jaksan potilaiden takia ja avulla, mutta kestämiseni menee rikki työ"kavereiden" vuoksi.
Ap
Oletko kuullut pakkolaista? Ei hoitajilla ole oikeuksia. Piikitkin on pakko ottaa.