Minkä ikäisiä lääkäreitä täällä palstalla on?
Kommentit (38)
Lääketieteen opiskelija, 22v. Se, että saa oppia ja kehittyä hautaan asti.
Ei lääkäreil oo aikaa olla tääl paska palstalla
35v. Vaikutti mielenkiintoiselta ammatilta jossa saa vastuuta ja tehdä työtä myös yksin (eikä laumana kuten monilla osastoilla hoitajat). Voi valita monesta eri työvaihtoehdosta, haluaako olla tutkija, tk-lääkäri, sairaalalääkäri, bisnesmies/nainen jne.. Parempi palkka kuin hoitajilla. Ihmisläheinen ammatti (ellei ala patologiksi tai radiologiksi).
Olen nuori lääkäri, ja kirjoittelen myös muoti- ja lifestyleblogia.
Puistattava ajatus, että tälläkin palstalla on lääkäreitä. Pelkään lääkäreitä niin että ennemmin kuolen kuin menen sellaisen vastaanotolle. Olisitte nyt antaneet minun pitää kuvitelmani, että tällä palstalla on vain vaarattomia kotiäitejä.
34v. Molemmat vanhemmat lääkäreitä myös, oli ns helppo valinta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:32"]Mikä sai teidät valitsemaan lääkärin ammatin?
[/quote] ei tällasilla palstoilla oikeita lääkäreitä käy
Veikkaanpa, että palstalla on enemmän lääkäreitä kuin lähihoitajia.
52 v.
Olin hyvä biologiassa ja matematiikassa, kiinnostunut ratkaisemaan ongelmia, halusin auttaa ihmisiä ja työn, jossa voin olla hyödyllinen.
No jaa, olen kyllä miettinyt sitä hyödyllisyyttä toisenkin kerran. Mitä järkeä on yrittää neuvoa ihmisiä heidän terveyspulmissaan, kun he tekee parhaansa kumminkin pilatakseen ainoan elämänsä ja terveytensä huonoilla elintavoillaan...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:10"]Veikkaanpa, että palstalla on enemmän lääkäreitä kuin lähihoitajia.
[/quote] jos tästä palstailusta maksettaisiin, niin en epäilisi..muuten tohdin epäillä täysin.
M25. Ihmisläheinen työ ja saan kokea olevani jollekulle aidosti hyödyksi ja avuksi. Toki niitä täysin päinvastaisiakin kokemuksia tulee valitettavan usein. Tykkään hallita nippelitietoa, jota hyödyntää päätöksenteossa. Kiinnostus ihmiseen ja biologiaan oli varmaan pääsyy miksi hain lääkikseen. Suvussa ei ole muita lääkäreitä eli omalla kohdallani ei "periytynyt". Enemmänkin pomppasin sosioekonomisessa luokassa aika paljon ylöspäin.
Arvoisa lääkäri, toimisitko ihmisen hyvän eteen, jos palkastasi leikattaisiin 80% pois??
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:32"]Mikä sai teidät valitsemaan lääkärin ammatin?
[/quote] Muistaakseni tällä palstalla käy 200 000 eri ihmistä päivässä. Kyllä siihen muutama lääkärikin mahtuu:)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:11"]M25. Ihmisläheinen työ ja saan kokea olevani jollekulle aidosti hyödyksi ja avuksi. Toki niitä täysin päinvastaisiakin kokemuksia tulee valitettavan usein. Tykkään hallita nippelitietoa, jota hyödyntää päätöksenteossa. Kiinnostus ihmiseen ja biologiaan oli varmaan pääsyy miksi hain lääkikseen. Suvussa ei ole muita lääkäreitä eli omalla kohdallani ei "periytynyt". Enemmänkin pomppasin sosioekonomisessa luokassa aika paljon ylöspäin.
[/quote] Pitikö tuo sosioekonomia nyt mainita. Mautontako?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:32"]Mikä sai teidät valitsemaan lääkärin ammatin?
[/quote] Muistaakseni tällä palstalla käy 200 000 eri ihmistä päivässä. Kyllä siihen muutama lääkärikin mahtuu:)
[/quote] oletko itse? Tekisitkö samat työt 80% alennetulla palkalla?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:01"]
Olen nuori lääkäri, ja kirjoittelen myös muoti- ja lifestyleblogia.
[/quote]
Siis valitsit lääkärin ammatin siksi, että kirjoittelet muoti- ja lifestyleblogia? Sitähän ap kysyi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:10"]
Mitä järkeä on yrittää neuvoa ihmisiä heidän terveyspulmissaan, kun he tekee parhaansa kumminkin pilatakseen ainoan elämänsä ja terveytensä huonoilla elintavoillaan...
[/quote]
Toivottavasti et ole työssäsi tekemisissä elävien ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:02"]
Mä olen työskennellyt yliopistosairaalassa ja kuukausipalkka oli 2984e. Ihan normaali tes:n mukainen erikoistuvan lääkärin palkka. Päivystyksistä saa tietysti lisätuloja ja lisäprosentit taas tes:n mukaan. Nostaahan se kkokanaisansioita, mutta sitten täytyy ottaa huomioon että viikkotyötuntimäärä lähentelee usein 60-70h. Naurettava kompensaatio tosi raskaasta ja vastuullisesta työstä.
[/quote]
Onpa huono palkka sillä koulutuksella ja vastuulla. Oon luullu että joka lääkäri saa minimissään sen 4500-5000e/kk ja nettona