Hellefanit taas vetää potkuraivareita, koska ei ole HELLETTÄ..
Kommentit (185)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:08"] Kyllä voi suojautua pukeutumalla. Hellehattu, aurinkolasit, väljät, vaaleat, hengittävät vaatteet. Runsaasti nestettä ja muista myös suolot.
[/quote]
Yksikään näistä ei poista kuumuutta siinä missä vaatteet poistavat kylmyyden. Ei paljoa naurata, kun kotona on päällä korkeintaan joku hellemekko ja silti on kuuma kuin helvetissä. Paitsi nyt kun on se pumppu.
Paras helleohje oli joskus tällä palstalla, että sulje ikkunat, pakasta lakanat, makaa voipuneena sohvalla ja nauti, ei se kauaa kestä. Minä nautin elämästäni huomattavasti enemmän, kun voin avata ikkunat koska tahdon, lakanat saavat pesujen välin olla normaalisti sängyssä ja voin tehdä muutakin kuin maata sohvalla.
[/quote]
Laihduta...
Minusta ainakin on kiva kun ei ole kuuma... kunhan ei hirveästi sada niin kuin ei nyt ole tehnytkään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:08"] Kyllä voi suojautua pukeutumalla. Hellehattu, aurinkolasit, väljät, vaaleat, hengittävät vaatteet. Runsaasti nestettä ja muista myös suolot. [/quote] Yksikään näistä ei poista kuumuutta siinä missä vaatteet poistavat kylmyyden. Ei paljoa naurata, kun kotona on päällä korkeintaan joku hellemekko ja silti on kuuma kuin helvetissä. Paitsi nyt kun on se pumppu. Paras helleohje oli joskus tällä palstalla, että sulje ikkunat, pakasta lakanat, makaa voipuneena sohvalla ja nauti, ei se kauaa kestä. Minä nautin elämästäni huomattavasti enemmän, kun voin avata ikkunat koska tahdon, lakanat saavat pesujen välin olla normaalisti sängyssä ja voin tehdä muutakin kuin maata sohvalla. [/quote] Laihduta...
[/quote]
eipä ole aina lihavuudesta kiinni.
mun kotona on hiostavan kuuma, koska asun kerrostaloyksiössä. ei saa läpituuletusta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:08"] Kyllä voi suojautua pukeutumalla. Hellehattu, aurinkolasit, väljät, vaaleat, hengittävät vaatteet. Runsaasti nestettä ja muista myös suolot.
[/quote]
Yksikään näistä ei poista kuumuutta siinä missä vaatteet poistavat kylmyyden. Ei paljoa naurata, kun kotona on päällä korkeintaan joku hellemekko ja silti on kuuma kuin helvetissä. Paitsi nyt kun on se pumppu.
Paras helleohje oli joskus tällä palstalla, että sulje ikkunat, pakasta lakanat, makaa voipuneena sohvalla ja nauti, ei se kauaa kestä. Minä nautin elämästäni huomattavasti enemmän, kun voin avata ikkunat koska tahdon, lakanat saavat pesujen välin olla normaalisti sängyssä ja voin tehdä muutakin kuin maata sohvalla.
[/quote]
Kyllä pakkanen tappaa nopeammin kuin lämpö. Ja sitä vastaan on vaikeampi suojautua. Helteellä riittää, että juo paljon ja pystyttelee varjossa, pakkasella on vaikeaa kun paleltumia voi tulla ihan huomaamatta vaikka on sinänsä pukeutunut ihan oikein. Tiedän useita suomalaisia, joilla on paleltumavammoja mutten ketään helteeseen pökertynyttä.
Ihmettelen AINA miksi hellefanit asuvat Suomessa??? Täällä on hellepäiviä vuodessa ehkä 7. Ja sitten me muut joudumme kuuntelemaan niiden valitusta. Maailmassa on vaikka kuinka paikkoja asua joissa hellettä piisaa! Elämä on valintoja!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:03"]
Ihmettelen AINA miksi hellefanit asuvat Suomessa??? Täällä on hellepäiviä vuodessa ehkä 7. Ja sitten me muut joudumme kuuntelemaan niiden valitusta. Maailmassa on vaikka kuinka paikkoja asua joissa hellettä piisaa! Elämä on valintoja!
[/quote]
Samaa mieltä! Tämäkin yllä kirjoittanut henkilö, jonka elämä on täyttä kärsimystä suurimman osan ajan vuodesta eikä mikään määrä vaatteita riitä, itse ainakin olisin harkinnut muualle muuttamista jo pitkän aikaa sitten. Minä kyllä tuskailen hellettä niinä muutamana päivänä (vaikka BMI on 20, laihduttaminen tuskin olisi siis ratkaisu), mutta onneksi suurimman osan vuodesta sää on mukava.
[/quote]
Ihmettelen myös. Omasta mielestä kevään ja syksyn lämpötilat ovat parhautta, eli en tykkää kummastakaan kuuma/kylmä ääripäästä. Ainoa sää mistä saatan valittaa on tuuli ja sade samaan aikaan mutta eipä maailmani siitä romahda.
[/quote]
Etelä-Suomessa on keskimäärin 15 hellepäivää kesässä. Nyt on ollut ehkä kolme hellepäivää. Pahasti ollaan jäljessä.
Se joka ei tykkää suomen perusilmastosta voi muuttaa etelänlämpöön. ei ole täällä pakko asua ja valittaa...
Eniten mua säälittää eläimet. Etenkin linnut on olleet tämän sään takia ihan pulassa. Pesintä ei onnistu ja menee pieleen ja poikaset kuolee. Mutta on se vaan hyvä, että läskillä suomimuijalla pyyhkii hyvin vaikka koko muu luomakunta on sekaisin normaalin kesän puutteessa!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:42"]
Se joka ei tykkää suomen perusilmastosta voi muuttaa etelänlämpöön. ei ole täällä pakko asua ja valittaa...
[/quote]
Suomen perusilmastoon ei kesällä kuulu jatkuva sade, tuuli ja vain muutama hellepäivä.
Minulle kelpaisi kyllä oikein mieluusti ns. normaali kesäsää, lämpöä sellainen 20 ja risat. Ne viime viikon hellepäivät taas oli yhtä tuskaa.
Mutta tunnetustihan hellefanaatikon päähän ei mahdu kuin sauna ja pakkanen, ei mitään kohtuullista välimuotoa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:03"]
Mua taas naurattaa te helteestä valittajat. Suurin osa vuodesta (joinain vuosina jopa koko vuosi) on kuitenkin teille viileän rakastajille mukavaa aikaa, toisin kuin meille, jotka eivät viileästä pidä. Nautin täysin rinnoin kun mittari hipoo kolmeakymmentä.
[/quote]
Viileää vastaan voi aina suojautua pukeutumalla. Hellettä vastaan ei.
Nykyään hellesäät ovat vähän siedettävämpiä, kun voi olla kotona ilmalämpöpumpun viileydessä ja autokin on ilmastoitu. Silti helteet rajoittavat menemisiä enemmän kuin mikään muu sää.
[/quote]
Huoh. Taasko tuota "viileää vastaan voi suojautua, mutta hellettä vastaan ei".
Ei tuo pidä paikkaansa. Liian kylmältäkään ei voi täysin suojautua ja helteeltäkin on mahdollisuuksia suojautua.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:24"]
[/quote]
Samaa mieltä! Tämäkin yllä kirjoittanut henkilö, jonka elämä on täyttä kärsimystä suurimman osan ajan vuodesta eikä mikään määrä vaatteita riitä, itse ainakin olisin harkinnut muualle muuttamista jo pitkän aikaa sitten. Minä kyllä tuskailen hellettä niinä muutamana päivänä (vaikka BMI on 20, laihduttaminen tuskin olisi siis ratkaisu), mutta onneksi suurimman osan vuodesta sää on mukava.
[/quote]
Ei elämä kärsimystä ole, mutta rakastan hellettä koska silloin ei tarvitse pukeutua pitkähihaiseen ja sukkiin. Ei sinne ulkomaille niin vain muuteta ja sitä paitsi, mun kotini on täällä Suomessa.
Pakkanen tappaa 2500 ihmistä vuosittain Suomessa, helle 200. Ja talven aikana kun kuolee Suomessa sellaiset 25 000 ihmistä kaikkiaan, niin pakkanen siis aiheuttaa 10% kaikista kuolemista silloin. Eli kumpaa vastaan sitä voikaan suojautua paremmin ja kumpi onkaan todellisuudessa vaarallisempaa?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:43"]
Eniten mua säälittää eläimet. Etenkin linnut on olleet tämän sään takia ihan pulassa. Pesintä ei onnistu ja menee pieleen ja poikaset kuolee. Mutta on se vaan hyvä, että läskillä suomimuijalla pyyhkii hyvin vaikka koko muu luomakunta on sekaisin normaalin kesän puutteessa!
[/quote]
Totta. Lisäksi monilla viljelijöillä ovat kylvöt pahasti myöhässä, mutta eihän sekään haittaa, kun "me ostetaan ruuat Saksasta nettikaupasta ja suomalaiset viljelijät on vaan kuvottavia tuilla eläjiä".
Ei jumaliste, että tämmösestä asiastakin saa näin kiivasta ja tunteisiin menevää keskustelua :DDD luomakunta kärsii mutta läskillä suomimuijalla on hyvä olla :DDD
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:43"]
[/quote]
Juuri näin. Mansikat, mustikat, kaikki marjat ovat myöhässä. Lakan kukinta uhkaa epäonnistua, koska Lapissa on ollut yöpakkasia. Mutta läskien pitää saada siiderinsä juoda viileässä.
[/quote]
Mitä hittoa joku siideri liittyy tähän aiheeseen??? kilari..
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:49"]Ne viime viikon hellepäivät taas oli yhtä tuskaa.
[/quote]
Montako niitä sinun paikkakunnallasi oli? Koko Suomi ei todellakaan ollut hellelukemissa.
UP