Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähäri mielestäsi enemmän hoitaja vai siivooja

Vierailija
06.07.2015 |

Työnkuvan puolesta? Entä koulutuksen?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2000 jälkeen valmistuneilla lähihoitajilla. On paremmat tiedot mm. lääkehoidosta. Koulutus on parempi kuin ennen sitä valmistuneilla sairaanhoitajilla. 

Opettajajien suusta tullutta tietoa. 

Vierailija
62/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:37"]Vuoden 2000 jälkeen valmistuneilla lähihoitajilla. On paremmat tiedot mm. lääkehoidosta. Koulutus on parempi kuin ennen sitä valmistuneilla sairaanhoitajilla. 

[/quote] uskoo ken tahtoo. Ainahan uudempi sukupolvi on mielestään edellistä tasokkaampaa.

Vierailija
64/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä tunnen alkoholiriippuvaisen sairaanhoitajan!

Vierailija
65/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen psyk.puolella hoitajana. Välillä ihmettelen että missä välissä asukkaita/ potilaita ehtii tapaamaan, siivojan ollessa jatkuvasti sairauslomalla. Sijaista ei palkata, joudumme pesemään pyykit sekä siivoamaan päivittäin. Kaikki tämä on pois asukkaiden ajasta. Pikaisesti ehtii vaihtaa kuulumiset, kaiken siivouksen ja pyykinpesun lomassa. Lisänä vielä aterioiden haku sekä tiskit. Jossain välissä olisi kiva syödäkin jotain. Kirjaamiseen sekä raporttiin menee oma aikansa. Henkilökuntaa ei palkata lisää, koska budjetti on niin tiukka. Olen sitä mieltä, että tulevaisuudessa vanhuksilla ei ole enää hoitajia näillä ehdoilla.

Vierailija
66/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:37"]

Vuoden 2000 jälkeen valmistuneilla lähihoitajilla. On paremmat tiedot mm. lääkehoidosta. Koulutus on parempi kuin ennen sitä valmistuneilla sairaanhoitajilla. 

[/quote]

Pitää paikkansa

Vierailija
67/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen oppimistahan ei lähihoitajatutkintoon kuulu ollenkaan. Ei myöskään pyllynpesua. Pyllynpesua ei erikseen ole opetettu teoriassa eikä käytännössä, vaan sen on kai oletettu olevan jokaiselle selvä juttu. Hassua sinänsä, kun ammatti kerran on pelkkää siivousta ja pyllynpesua. Itselläni ei ole ollut kumpaakaan, ainakaan pelkästään, missään työpaikassa.

Vierailija
68/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:37"]

[/quote]

Pitää paikkansa
[/quote] Ei pidä paikkaansa

Vierailija
69/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja töissä sairaalassa. Mun työnkuvaan ei kuulu siivoaminen tai ruuanlaitto jos nyt ei jotain sängynpetaamisia lasketa. Sairaanhoitajan ja lähihoitajan työnkuva on hyvin samanlaiset meidän työpaikalla, ainoa ero että sairaanhoitaja kantaa päävastuun lääkehoidosta. Kaikilla lähärrillä lääkeluvat ja myös toteuttaa lääkehoitoa sen mukaisesti. Laitoshuoltajat hoitaa siivoamisen. En nyt oikein ymmärrä koko aloitusta, siivooja on siivooja ja lähijoitaja lähihoitaja.

Vierailija
70/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:41"]

Mitä työtä lähöri tekee itsenäisesti? Olen nöhnyt mm sairaanhoitajien, diabeteshoitajien jne itsenäisiä vastaanottoja, lähihoitajan vastaanottoa ei ole tullut vastaan.

[/quote]

Olen sosiaalialalla kuntoutustyöntekijä ja teen kyllä työtäni ihan itsenäisesti. Vai mitä tarkoitat sillä? Yksin olen ja työni teen ja asiakkaita on välillä yli 150.

Vierailija
71/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:41"]Mitä työtä lähöri tekee itsenäisesti? Olen nöhnyt mm sairaanhoitajien, diabeteshoitajien jne itsenäisiä vastaanottoja, lähihoitajan vastaanottoa ei ole tullut vastaan. [/quote] esimerkiksi iltavuorossa 14 asiakaskäyntiä, lääkkeenjaot, haavahoidot vai luuletko että siellä joku kiertää tarkistamassa?

[/quote]

kyse olikin vastaanottotyösä. Ei edelleenkään lähihoitajan vastaanottoa ole terkkareissa sai lääkäriasemilla näkynyt. olisko joku lakijuttu, että niiden pitää toimia toisten valvonnassa, ei itsenäisesti (vastuu aina esim tiimin sairaanhoitajalla tms) ?
[/quote]

Mitenkäs, kun meillä on töissä kiertävä tiimivastuu, ja vastuu napsahtaa vuorollaan myös lähihoitajille? Myös jokaisessa työvuorossa on erikseen vastaava, ja sekin vuoro voi olla lähihoitajalla vaikka samassa vuorossa olisi useampi sairaanhoitaja. Työ on psykiatrisella osastolla...

Vierailija
72/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:44"]

Lähihoitaja. Siivoaa pyllyjä, ja auttaa sairaanhoitajaa

[/quote]

Niin kuin esim. hammashoidossa vai?

Vierailija
73/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko armaat hoitajat olleet työpaikassa, missä lähihoitaja joutuu jakamaan ilman lääkelupia lääkkeet dosettiin viikoksi? Jos jaat väärin , asiasta tehdään lääkepoikkeamailmoitus? Itse olen parhaillaan paikassa, missä toimitaan näin.

Vierailija
74/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat, oletteko naimisissa kirvesmiesten kanssa, vai onko teillä älykkäitä puolisoja?

Vierailija
75/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:44"]

Lähihoitaja. Siivoaa pyllyjä, ja auttaa sairaanhoitajaa

[/quote]

Niin kuin esim. hammashoidossa vai?
[/quote] niinkuin kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
76/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:55"]

Oletteko armaat hoitajat olleet työpaikassa, missä lähihoitaja joutuu jakamaan ilman lääkelupia lääkkeet dosettiin viikoksi? Jos jaat väärin , asiasta tehdään lääkepoikkeamailmoitus? Itse olen parhaillaan paikassa, missä toimitaan näin.

[/quote]

Miksi kyseisellä lähihoitajalla ole lääkelupia?

Vierailija
77/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:44"] Lähihoitaja. Siivoaa pyllyjä, ja auttaa sairaanhoitajaa [/quote]   Niin kuin esim. hammashoidossa vai? [/quote] niinkuin kirjoitetaan yhteen.

[/quote]

No eihän kirjoiteta :D

Vierailija
78/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:45"]

Siivouksen oppimistahan ei lähihoitajatutkintoon kuulu ollenkaan. Ei myöskään pyllynpesua. Pyllynpesua ei erikseen ole opetettu teoriassa eikä käytännössä, vaan sen on kai oletettu olevan jokaiselle selvä juttu. Hassua sinänsä, kun ammatti kerran on pelkkää siivousta ja pyllynpesua. Itselläni ei ole ollut kumpaakaan, ainakaan pelkästään, missään työpaikassa.

[/quote]

Sairaanhoitajan opintoihin (ainakin käymässäni oppilaitoksessa kymmenisen vuotta sitten) kuuluu intiimialueen pesu ja hoito, sekä teoriassa (koulussa) että käytännössä (harjoittelussa).

Vierailija
79/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähäriltä vittuilua eräs päivä siitä, että työskentelen grillikioskissa. Totesin vain, että enpähän pyyhi perseitä minimipalkalla. Meni juntti hiljaiseksi. Kyllä, tässä kylässä kaikki tietävät, mitä toiset tienaavat. Ohis

Vierailija
80/94 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Ai. Meillä kyllä oli lähihoitajaopinnoissa intiimialueiden pesu, kun harjoiteltiin vuodepesuja ja suihkutuksia hoidon ja huolenpidon jaksolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan