Postinen - vuoden turhake?
Puolet henkilökunnasta irtisanotaan, mutta on varaa painaa ja jakaa tuollaista turhaa paperiläpyskää miljoonittain joka viikko? Hirveää paperintuhlausta ja turhaa jätettä. Tänään Postisessa oli paperinukkeja! Siis omg, niistä onkin ihan valtavasti hyötyä miljoonille suomalaisille kotitalouksille! Pistää vihaksi moinen tuhlaus!
Kommentit (58)
Folderi helpottaa mainosten lajittelua ja käsittelya jakelussa. Sisällöllisesti Postinen voisi olla paljon antoisampi, esim. postiin liittyvää hyötytietoa tarjoava. Paperi, painomuste ja hyvä viestintämahdollisuus menevät nyt hukkaan paperinukkeja julkaistessa. Arvaan, että Postisen "toimittamisesta" vastaakin joku tai muutama nainen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:25"]Käyt kuitenkin läpi? Siellä saattaa olla tärkeä kirje. ?
[/quote]
Kuvitteletko sinä ihan tosissasi ilmaisjakelumainoksissa olevan jotain tärkeää? Mikähän mahtaisikaan olla juuri sinulle sellainen tärkeä, joka tulisi osoitteettomana joka talouteen?
Olen ihan samaa mieltä, että postinen on vuoden turhake, kun nyt tulee joka viikko kaksi ylimääräistä paperia entisten mainosten lisäksi. Sitä paitsi se syö paikallisten lehtien markkinoita, kun nykyään ei vissiin posti jaa esim. paikallista ilmaisjakelulehteä samana päivänä kuin postista.
Huomasin minäkin paperinuket, vaikka tavallisesti en edes katso koko postista. Enemmän minua hymyilytti kuin ärsytti. Olen sitä ikäluokkaa, että lapsuuden itsepiirretyt paperinuket tuli mieleen.
Vähän minä vaan epäilen, että onkohan postin vilpitön tarkoitus tosiaan ollut tuo, että nyt on niin kätevä heittää kaikki mainokset suoraan yhdessä paketissa roskiin.
Menkää hyvät ihmiset äänestämässä Luontoliiton sivuilla tätä Postista Vuoden turhakkeeksi! Äänestysaikaa lokakuun loppuun asti!
Mua ärsyttää se lappunen ihan suunnattomasti. En edes enää lue niitä mainoksia vaan paiskaan sen nipun suoraan paperinkeräykseen. Ennen saatoin jopa vilkaista ne mainokset läpi.
Ihan käsittämätön turhake.
Siinä mielessä se on kätevä, että sen sisältöineen voi viskata suoraan paperinkeräykseen käymättä edes läpi sisältöä. Ennen piti katsoa sentään katsoa, mitä postista tuli.
Mulle tuli paha mieli, kun luin AV postauksia Postisesta yöllä. :(
Joku oli päättänyt täyttää Postisen ristikon, koska tuntui niin pahalta. .:(
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:15"]
Menkää hyvät ihmiset äänestämässä Luontoliiton sivuilla tätä Postista Vuoden turhakkeeksi! Äänestysaikaa lokakuun loppuun asti!
[/quote]
ei Luontoliiton vaan Suomen luonnon sivuilla :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:23"]Siinä mielessä se on kätevä, että sen sisältöineen voi viskata suoraan paperinkeräykseen käymättä edes läpi sisältöä. Ennen piti katsoa sentään katsoa, mitä postista tuli.
[/quote]
Käyt kuitenkin läpi? Siellä saattaa olla tärkeä kirje.
?
Postinen on just paras, kätevästi niputettu turhat mainokset, saa siis kätevästi heivattua koko nipun roskiin!
Postin epätoivoinen yritys saada lisätuloa mainostilan myynnillä! Ideana varmaan ollut joskus ihan ok ja olisi voinut 15 vuotta sitten toimiakin, kun mainostus ja markkinointi ei tapahtunut netissä. Nyt se on vaan pelkkää paperiroskaa talouksille, mutta onhan se hienon kuuloista kun voidaan sanoa, että materiaali jaetaan jokaiseen Suomen kotitalouteen.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:26"]Postinen on just paras, kätevästi niputettu turhat mainokset, saa siis kätevästi heivattua koko nipun roskiin!
[/quote]
Niin minäkin aina ajattelen tekeväni, mutta sitten neuroottisena kuitenkin pläräytän sen läpi, ettei sinne väliin olekaan joutunut laskua tai kirjettä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:26"]
Postinen on just paras, kätevästi niputettu turhat mainokset, saa siis kätevästi heivattua koko nipun roskiin!
[/quote]
Tämäkö sen tarkoitus on? :D
Meille se vaan tulee mainosten kanssa, pinon päällä ylimääräisenä roskana. Todellakin turhake!
Palautan sen sisältöineen postille lähtevän postin laatikkoon. Uskon että jos parikymmentä tuhatta tekee saman, niin loppuu tuon läpyskän jako.
Kertaakaan en ole avannut kyseistä turhaketta saati ottanut mukaani postilaatikosta - jätän ne sinne kerääntymään ja vien sitten kerralla roskiin. Kyllä on ollut taas niin neronleimaus Postilta, heti alkoi roskakatoksen lehtiroskis pursuta lattialle näiden ylimääräisten turhakkeiden käyttöönoton myötä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:33"]Mun mielestä on tosi hyvä keksintö. Ennen postista toivoin että sellainen olisi ja olin todella positiivisesti yllättynyt sellaisen tipahdettua postiluukusta. Postisen avulla ne mainokset eivät leviä pisin lattiaa tippuessaan, aiemmin saattoi olla useita mainoslehtisiä metrinkin päässä ovesta ja niitä oli ihan kamalaa keräillä pois. Tykkään paljon. Paperinuket nähdessäni alkoi vain hymyilyttämään, muistutti omasta lapsuudestani. :) ei tullut mieleenkään ärsyyntyä niistä. [/quote] Sua ei näköjään ole vielä irtisanottu... [/quote] En ole postissa töissä, vaan opiskelija joka oli kyllästynyt mainoksiin pisin lattiaa :D postisen avulla muistan myös nimipäivät. :)
[/quote]
Sulla ei ole sitten kalenteria tai vaikkapa nettiä josta niitä voisi katsoa?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:23"]
Siinä mielessä se on kätevä, että sen sisältöineen voi viskata suoraan paperinkeräykseen käymättä edes läpi sisältöä. Ennen piti katsoa sentään katsoa, mitä postista tuli.
[/quote]
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Mainostajien rahat tosin menee hukkaan kun nyt en näe vahingossakaan yhtään mainosta vaan vippaan koko nivaskan kerralla pois. Ennen joutui sentään selaamaan ne varmistuakseen ettei joukossa ole tärkeää kirjettä, laskua tms.
ilmoitin vuoden turhake kisaan. Katsotaan miten pärjää. :)
Toisena turhakkeena ilmoitin alwaysin hajustetut siteet :)
Älä huoli, seuraavana maanantaina tulee lisää nukkeja. Kerää koko sarja!
Postin nettisivuilta: "Oranssi Postinen on kääre, joka niputtaa Postin tuomat mainospostit kaksi kertaa viikossa, maanantaisin ja torstaisin. Osa mainoksista jaetaan irrallaan Postisen rinnalla vielä heinäkuun alkuun saakka. Muina päivinä mainokset jaetaan irrallaan."
>Siis milloin ja mihin saakka "osa mainoksista jaetaan irrrallaan"?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:43"]Muistan lukeneeni ennen Postisen alkua, että ainakin osa niistä lajitellaan koneellisesti. Se on halvempaa kuin se, että jakaja lajittelee mainokset itse.
[/quote] Tämä on looginen selitys tuon käyttöönotolle. Käsin lajittelusta tulee enemmän kuluja kuin yhden lappusen painattamisesta. Standardikokoisen, yhtenä kappaleena olevan lappusen väliin muiden mainosten lajittelu onnistuu kenties paremmin koneellisesti kuin ominaisuuksiltaan vaihtelevien erilaisten mainosten väliin loppujen mainosten lajittelu.