Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita sosiaalisesti taitamattomia menossa yliopistoon?

Vierailija
06.07.2015 |

Niin monessa yliopisto-opiskeluketjussa on korostettu kaikenlaisia tapaamisia, ryhmäkokoontumisia ja bileitä, että olen alkanut stressaamaan yliopiston aloittamista. Minulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, ja haluaisinkin siksi keskittyä oikeasti vain ja ainoastaan opiskeluun. Bileet ja muut tapaamiset eivät minua kiinnosta. Tiedän, että tällä asenteella tulen jäämään yksin, mutta se ei haittaa. Sosiaaliset tilanteet kun ovat minulle raskaita ja jopa pelottavia. Tullaanko minua vihaamaan tämän takia vai saanko opiskella rauhassa kaikessa hiljaisuudessa? Onko muita kaltaisiani, jotka ovat nyt aloittamassa yliopistossa? Kuinka ajattelitte selvitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama aikomus kuin sinulla: aion keskittyä opiskelemiseen ja jättää juhlimisen sikseen. En usko sillä olevan vaikutusta mihinkään negatiivisesti. Tulen juttuun ihmisten kanssa hyvin muutenkin eikä alani ole sellainen jossa olisi tärkeää verkostoitua muiden kanssa.

Vierailija
2/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä oikeasti tutustua muihin. Et välttämättä onnistu, muttet tuskin kadu ainakaan yrittämistä.

Itse jäin yksin (en uskaltanut mennä alussa mukaan) ja se ainakin 5 vuotta yksin opiskeluissa on tosi rankkaa. Pari ekaa vuotta oli OK, mutta sen jälkeen kun ei oikeasti puhunut koskaan kellekään alkoi kalvamaan. Loppuvaiheessa ei ole enää edes yrittänyt mennä mukaan, koska se nyt tuntuu vaan omituiselta. Ja ei siellä kukaan edes tule huomaamaan, että jäit porukasta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kannustaisin menemään porukoihin mukaan ja ainakin katsomaan, millainen meininki siellä on. Kävi vähän sama kuin nro 3:lla, eli putosin sosiaalisesta elämästä aika alkuvaiheessa pois. Mulla se ruokki pelkoa entistä enemmän, ja olin opiskeluaikana aika eristäytynyt. Tunne ei ollut mitenkään mukava, varsinkaan silloin kun tiesi, että kaikki muut on jossain yhdessä viettämässä aikaa. Yrittänyttä ei laiteta, luulen että kannattaa ainakin kokeilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi