Vuokra-asunto ja tapettien uusiminen?
Meillä siis kissa raapinut tapetteja, tiedettiin että joudutaan maksamaan poismuuttaessa, mutta summa järkyttää.
Menisi kuulemma takuuvuokra kokonaisuudessaan (2250€) + 1000€/per huone.. siis 3000€ vielä tuon takuuvuokran päälle??
Uudet tapetit löytyy jo valmiiksi (vuokranantaja vaihtoi tapetit ennen meidän muuttoa, ylimääräiset rullat tallessa) niin miten tämä voi maksaa näin hillittömästi?
Kommentit (59)
Ota kuluttajansuojaan yhteys. Tai vuokranatajien liittoon tms. Yrittävät rahastaa,
Tosiaan lupaa, että tapetit laitetaan seinille jo ennen muuttoanne ja oikean remonttimiehen toimesta. hinta on sitten nähtävissä jne. Luulisi noin 300-400 selviät.
Maksoin takuuvuokrasta 150€ yhdestä seinästä
Vierailija kirjoitti:
Ota kuluttajansuojaan yhteys. Tai vuokranatajien liittoon tms. Yrittävät rahastaa,
Tosiaan lupaa, että tapetit laitetaan seinille jo ennen muuttoanne ja oikean remonttimiehen toimesta. hinta on sitten nähtävissä jne. Luulisi noin 300-400 selviät.
Koko asunnon tapetointi ja tapetit 300-400 € tuskin.
O_o laittaisin itse tai hommaisin itse ammattilaisen tekemään. Jos ei ole mahdollista, niin vaadi saada tarkat laskelmat laskuun, jokainen kohta erikseen, palkat, tarvittavat materiaalit, jos pitää jotain lisäksi vielä ostaa. Ei voi olla noin paljoa herranjestas
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään? Vahva ktuksen maku on tässä.
Tarjoudu tekemään työ itse? Tjms
Vuokranantajalla on oikeus teettää työ ammattilaisella. Ei tarvitse hyväksyä aloittajan tee-se-itse-tapetointia.
Onko varma että tapetit ovat ainoa asia mitä kissa on tuhonnut?
Tuttavan sijoitusasunnossa asui holtiton kissanomistaja ja koko asunnon lattia jouduttiin avaamaan betonia myöten kun kissa oli k*ssut lattiat pilalle.
Hintahan riippuu alkuperäisten tapettien hinnasta - työn voi teettää itse, mutta uusien tapettien pitää vastata hinnaltaan alkuperäisiä ja olla vuokranantajan hyväksymiä. Jos lasket pari päivää töitä 16 x 40(kulut mukana) niin saat hinta-arvion. Pohjatöitä voi ehkä itsekin joutua tekemään, jos seinät pahassa kunnossa. Pitäisi olla realistinen arvio kuluista.
Voi kisu parka. Et tajua, että se on fiksu ja kaipaa virikkeitä. Raapimapuita saa kaupasta ja omani olen opettanut raapimaan räsymattoja.
Siis mikäkö maksaa? No jo pelkästään pohjatöihin kuluu aikaa, kun ne kissanraapimat pitää tasoittaa. Ensin siis vanha tapetti pois, tasoitus jne. pohjatyöt ja sitten uudet tapetit tilalle.
Tuo summa 1000 e/h + noin 2000 e vaikuttaa varsin kohtuulliselta, tapetoija maksaa noin 45 e/h ja siihen päälle esim. parkkikulut, tarvikkeet, uudet jalkalistat (en ole vielä tavannut kissaa, joka raapii vain tapetit, ei jalkalistoja) jne.
Vierailija kirjoitti:
Hintahan riippuu alkuperäisten tapettien hinnasta - työn voi teettää itse, mutta uusien tapettien pitää vastata hinnaltaan alkuperäisiä ja olla vuokranantajan hyväksymiä. Jos lasket pari päivää töitä 16 x 40(kulut mukana) niin saat hinta-arvion. Pohjatöitä voi ehkä itsekin joutua tekemään, jos seinät pahassa kunnossa. Pitäisi olla realistinen arvio kuluista.
Uusien tapettien ei tarvitse vastata hinnaltaa alkuperäisiä, ainoastaan laadultaan ja vuokranantajan tulee ne hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan sijoitusasunnossa asui holtiton kissanomistaja ja koko asunnon lattia jouduttiin avaamaan betonia myöten kun kissa oli k*ssut lattiat pilalle.
Kissa ei halua pissata likaiseen pottaan. Veikkaan että tuo vuokralainen syyllistyy eläinsuojelurikoksiin. Tai on mahdollista että on itse kussut lattioille.
Ihan oikein näille s aa tanan kissa hulluille! T yh mästä päästä saa kärsiäkin! 🙂👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusien tapettien ei tarvitse vastata hinnaltaa alkuperäisiä, ainoastaan laadultaan ja vuokranantajan tulee ne hyväksyä.
Totta, kustannukset ovat nousseet huomattavasti - puutavarassa puhutaan 30% hinnannoususta - pitäisi ajatella, mitä kirjoittaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei halua pissata likaiseen pottaan. Veikkaan että tuo vuokralainen syyllistyy eläinsuojelurikoksiin. Tai on mahdollista että on itse kussut lattioille.
Muut asiat olivat ok, kissan pidosta ei ymmärtänyt mitään.
Pelkät tapetit maksavat noin 800 e, jos ei halvinta paperitapettia käytetä, mutta muuten otetaan tapetit alle keskihinnan. Tässä oletuksena se, että tapetoidaan 2 makuuhuonetta ja olohuone, ei eteistä tai keittiötä. Siihen sitten pohjatyöt ja -tarvikkeet, liisteri, leikkuupöytä, parkkimaksut, mahdolliset auton kulut, jos pitää noutaa jotain kesken päivän jne. niin helposti päästään ap:n kauhistelemaan summaan.
Mitä tarkoittaa tapetit valmiina?
Eihän niitä ylijäämä tapetteja voi käyttää, ellei niitä ole niin paljon, että niillä voi tapetoida kaikki seinät.
Kyllä tapetointi maksaa, eikä pelkästään uudet tapetit, vaan suurin kuluerä on työt - entisen tapetin poisto, pohjatyöt ja uuden laittaminen. Alan ammattilaisen tuntipalkka 50-70€/h + alv. 24%.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tapetit valmiina?
Eihän niitä ylijäämä tapetteja voi käyttää, ellei niitä ole niin paljon, että niillä voi tapetoida kaikki seinät.
Kyllä tapetointi maksaa, eikä pelkästään uudet tapetit, vaan suurin kuluerä on työt - entisen tapetin poisto, pohjatyöt ja uuden laittaminen. Alan ammattilaisen tuntipalkka 50-70€/h + alv. 24%.
Vaikka ne olisi valmiinakin pitäähän ne hyvittää vuokranantajalle.
Ei mitenkään? Vahva ktuksen maku on tässä.
Tarjoudu tekemään työ itse? Tjms