Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies avautuu

Vierailija
06.07.2015 |

Ei voi muuta kuin ihmetellä, kuinka alhaisen työmoraalin omaavia ihmisiä sitä onkaan työelämä pullollaan. Olen niin kyllästynyt päivästä toiseen paimentamaan aikuisia ihmisiä kuin 3-vuotiaita. Kun jotain pyydät tekemään, niin MITÄÄN ei tapahdu. Päivästä toiseen saan kuunnella vänkäämistä, v****ilua, valitusta ja valehtelua. Sairauslomalle jäädään aina, kun siihen tarjoutuu pienikin mahdollisuus, eikä ole lainkaan tavatonta, että joillakin työntekijöillä sairauspoissaoloja kertyy keskimäärin viikko kuukaudesta. Olen jopa kuullut, että joillakin työntekijöillä on oma "saikutuskiintiö". Siis mitä?? Tälläkö saadaan Suomi nousuun??

Näin kesällä on ihana saada alan opiskelijoita kesätöihin, sillä he ovat oikeasti kiinnostuneita omasta työstään sekä siitä, millaisen vaikutelman työnantajalleen antavat itsestään. Ja on mulla aivan loistavia vakkareitakin, mutta kylmä tosiasia on se, että 10 % työntekijöistä on täysin hyödyttömiä tapauksia, ja firma toimisi paremmin ilman heidän "työpanostaan", sillä nämä ihmiset haittaavat tekemisellään ja omalla asenteellan muiden työtä. Noin puolet ovat sellaisia, jotka luistavat hommista, kun siihen tarjoutuu sopiva mahdollisuus tai ovat noin muuten vaan aivan tajuttoman hankalia ihmisiä.

Pomolle voi aukoa päätä niin paljon kun sielu sietää; toki myös sellaisista asioista, joille minä en voi mitään - tai oikeastaan varsinkin sellaisista asioista. Pomolle saa sanoa asioita, joita ei koskaan tulisi mieleenkään sanoa kellekään toiselle (tähän mainittakoon vielä se, että jos pomo sanoisi aleiselleen mitään sinne päinkään, mitä alaiset suustaan latelevat, niin johan olisivat luottamusmiehet kirveiden kanssa kotiovella.)

Kiitos, että sain avautua. Onneksi kohta on kesäloma :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa firma niin otan yhteyttä!

T. Opiskelija

Vierailija
2/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturva antaa mahdollisuusden paskimmalle ainekselle loisia muiden kustannuksella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan totta, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos työtenkijöitä käsittelee valehtelevina työnvieroksujina, niin heistä enimmäkseen tulee sellaisia. Esimiehen ammattitaitoa on saadan tiimi toimimaan firman eduksi.

Vierailija
4/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kuinka firmassasi esimerkiksi YT:t eivät ole ratkaisseet kertomaasi asiaa?

Vierailija
5/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet töissä? Ei nimittäin meidän työpaikalla katseltaisi tuollaista hetkeäkään.

Vierailija
6/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan palkkaisi noin paskat työntekijät? ... Niin ... Olisiko aihetta katsoa myös hieman peiliin?

Vierailija
7/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuisi olevan kova soittamaan suutaan. Kyllä minä duunarina soitan takaisin suutani pomolle joka muuten on vain yksi työkaveri muiden joukossa. Ei se pomous tee kenestäkään ylempää. Ilman työntekijöitä et olisi edes vittu kartalla. Että sillä rataa pidähän suuta pienemmällä. 

Aina tuntuisi olevan näitä valittavia työkavereita jotka valivalittaa kaikesta ja inisevät työpäivän päätteeksikin.

Ei se maailma miksikään muutu inisemällä tai kiukuttelemalla. Tosiasia on että ei se maailma muutu mihinkään asiat vain ovat ja se pitää hyväksyä. 

Isä joskus kertoi tarinan tyhjännaurajasta josta ei koskaan kasvanut miestä. Sama koskee näitä itku iivareita.

Vierailija
8/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimieheni ei tervehdi, ei tiedota, olettaa alaisten lukevan ajatuksiaan ja keksivän itse, miten saavat pomon sähköpostista itselleen tärkeät meilit luettavakseen, kun pomo ei niitä jaksa jaella. Orgnaisaatiomuutoksista kuulemme toisista yksiköistä.

Vierailija
9/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meillä on HR hoitaa rekrytoinnin eli en ole itse päässyt vaikuttamaan rekrytointeihin (iso teollisuusalan yritys). Lisäksi olen itsekin sen verran tuore kasvo yrityksessä, etten ole voinut vaikuttaa näiden ei-niin-hedelmällisten tapausten palkkaamiseen; monet ovat olleet firman palveluksessa jo yli kymmenen vuotta, kun taas itse olen ollut vasta pari vuotta. Toki mielessä on kyllä käynyt, että miten ihmeessä jotkut ihmiset ovat koskaan edes onnistuneet luomaan sellaisen illuusion itsestään, että heidät on päädytty tänne palkkaamaan.

Irtisanominen on myös tehty äärettömän hankalaksi nykyään: pitää tehdä jotain todella väärää - ja toki jäädä siitä myös kiinni - jotta voi saada edes varoituksen. Pelkkä laiskuus ei riitä syyksi potkuille. Toki myönnettäköön, että yrityksessä, jossa työskentelen, on poikkeuksellisen höveli linja näiden tapausten suhteen. Yksin on hankala lähteä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Ap

Vierailija
10/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen ja ininä työpaikalla on todella masentavaa. Pitää muistaa ettei esimies ole oikeastaan mikään kuningas, vaan yksi työkaveri muiden joukossa jolla on omat työtehtävänsä ja varmasti osaa auttaa myös muiden työhommissa, koska on esimies.

Vierailija
11/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:15"]

Miksi kukaan palkkaisi noin paskat työntekijät? ... Niin ... Olisiko aihetta katsoa myös hieman peiliin?

[/quote]

Halvinta materiaalia kannattaa palkata. sellaista puoliksi haudassa viinalta haisevaa porukkaa.

Vierailija
12/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella vaikea päästä eroon näistä työtävieroksuvista. Harmittaa, kun muut tekevät töitä yhden puolesta. Mitkään puheet eivät auta. Lisäksi vaitiolovelvollisuuden vuoksi ei voi muille työntekijöille kertoa miten paljon on yrittänyt saada muutosta vain yhden työntekijän toimintaan.

Vierailija
13/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että esinahka avautuu.. hirveä pettymys tämä ketju.. :(

Vierailija
14/14 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:28"]

Valittaminen ja ininä työpaikalla on todella masentavaa. Pitää muistaa ettei esimies ole oikeastaan mikään kuningas, vaan yksi työkaveri muiden joukossa jolla on omat työtehtävänsä ja varmasti osaa auttaa myös muiden työhommissa, koska on esimies.

[/quote]

Tässä asiassa olen kyllä ihan samaa mieltä!

En todellakaan vaadi ketään venymään äärirajoilleen, ainoastaan hoitamaan ne hommat, jotka kuuluvat heidän työnkuvaansa. Jos kotonasi kävisi siivoja, jonka kanssa on sovittu, että urakkaan kuuluu imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja ikkunoiden pesu, mutta kerta toisensa jälkeen ainoastaan pölyt olisi pyyhitty, niin kyllä siitä on mielestäni ihan aiheellista sanoa.

Uskoisin, että valtaosa työntekijöistäni pitää minua hyvänä ja reiluna pomona, mutta ei ole kyllä työyhteisöäkään kohtaan reilua, jos samat kaverit aina laiminlyövät hommiaan. Se ei ole ikävää ainoastaan minulle itselleni, vaan myös kaikille niille muille, jotka hoitavat työnsä moitteettomasti. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan