"Pakko" asua omakotitalossa, vaikka en haluaisi:(
Kuulostaa jotenkin elitistiseltä ongelmalta, mutta on ihan oikea ongelma minulle. Haluaisin asua kerrostalossa, jossa huolto pelaa, pihat aurataan ja nurmikot leikataan. Edes rivitalossa.
En vain uskalla muuttaa, sillä asun ns. paremmalla alueella, jolla on vain kalliita omakotitaloja sekä joitain rivareita. Joutuisin vaihtamaan asuinaluetta, ja olen kuullut kavereiltani vain huonoja asioita muista kaupunginosista.
Ärsyttää:( Oletko sinä onnistunut löytämään sujuvaa kerrostaloasumista?
Kommentit (52)
No muuta sinne paremman alueen rivariin?
Kyllä rivitaloissakin usein joutuu tekemään nuo itse.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Eiraan tai Ullanlinnaan, niin ongelma ratkaistu.
Näistä olenkin katsellut asuntoja, mutta vielä ei ole sopiva osunut kohdalle. Vaatisi täydellisen onnistumisen asunnolta, jotta vaihtaisin paikkakuntaa. En asu pk-seudulla tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
No muuta sinne paremman alueen rivariin?
Ei ole vapautunut tarpeeksi isoa. Osa rivareista myös näitä asumisoikeus-asuntoja, ja oma varallisuus estää niihin hakemisen.
Vierailija kirjoitti:
Ai joutuu?:( Miksi ihmeessä?
Lähes kaikilla paikkakunnilla on myös keskiluokkaisia kerrostaloaluieita. Rivarit on jo hyvinkin keskiluokkaisia.
Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.
Millä paikkakunnalla asut? Eihän tuohon voi vastata mitään järkevää, ellet kerro tätä?
Mitens toi Espoon Westend kävisi pirtaan?
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla paikkakunnilla on myös keskiluokkaisia kerrostaloaluieita. Rivarit on jo hyvinkin keskiluokkaisia.
Olisi kauheaa joutua asumaan keskiluokan keskellä.
Palkkaa pihatöihin tekijä. Kulut kotitalousvähennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitens toi Espoon Westend kävisi pirtaan?
Tai paremminkin Haukilahti jos kerrostaloa etsii. Äitini asuu siellä hyvinkin tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan siihen omakotitaloon ostaa ko. palvelut. Sillälailla ne kerrostalossakin hoidetaan ja maksetaan sitten yhtiövastiketta. Että ei ne ilmaisia palveluita ole sielläkään. Niin miksi et palkkaisi jotain tekemään pihatyöt puolestasi? Ja lopettaisi elämästä ongelman kanssa jota sinulla ei ole.
Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.
Tasan ei mene.
Minä taas olen onneton koska en ikinä tule saamaan omakotitaloa ja omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen omistajat eivät itse halua maksaa noista palveluista. Ne muuten saa usein omakotitaloonkin, maksamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole palkattu huoltoyhtiötä vaan sovittu, että tehdään talkoilla eli jokainen hoitaa itse. Riippuu yhtiöstä. Ja tietysti myös esimerkiksi pihojen ja yhteisten alueiden koosta, kuinka paljon hommaa on. Ei kukaan tule sinun oman pihasi nurmikkoa ainakaan leikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla asut? Eihän tuohon voi vastata mitään järkevää, ellet kerro tätä?
Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut suurimman osan. Mutta esim näin talvella ei voi olettaa, että se pihan putsaaja on joka aamu ehtinyt hoitaa kaiken ennen kuin lähden töihin. Tottakai ymmärrän, että on muitakin asiakkaita, mutta ärsyttää silti maksaa aurauksesta ja kuitenkin kolata pihaa itse.
No kyllä tuohon on varauduttava kerrostalossakin, ettei aina ole pihat mintissä heti aamusta.
Muuta Eiraan tai Ullanlinnaan, niin ongelma ratkaistu.