Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi näyttää totuuden: peilikuva vai valokuva?

Vierailija
20.02.2022 |

Olen kauniiksi kehuttu kolmekymppinen nainen, joka ei onnistu kuvissa. Näytän niissä hirveältä, enkä usko niitä todeksi, kun ne näen. Niin erilainen on peilikuvani.

Olen saanut aina miehiltä kehuja ja iskuyrityksiä, ja saan niitä edelleen tämän ikäisenäkin. Kasvoja on kehuttu kauniiksi ja kehutaan edelleen. Miehet jäävät usein myös ihastuksissaan tuijottamaan minua. Koen olevani monenkin mielestä kaunis, joten miten ihmeessä voin näyttää valokuvissa ihan erilaiselta?

Kumpi siis pitää paikkansa - peili- vai valokuva?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti hankkia uudet henkkarit ja näytän kuvassa lähinnä pelästyneeltä.

Hain uudet henkkarit vähän aikaa sitten. 5 vuotta sitten otetussa kuvassa näytin säikyltä ja nuorelta. Nyt otetussa kuvassa kuin linnatuomiotaan istuvalta psykopaatilta. Kylmä tyhjä katse ja kovat piirteet. Ei edes näytä sama ihminen olevan kuvassa.

Vierailija
22/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Peilissä minä olen jykeväleukainen lentokonekirurgi. Selfiessä sitten: no luoja, eihän TOLLASTA kuvaa voi laittaa kenellekään (Ilmestyskirjan petokin säikähtäisi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valaistus on käytössä marketeissa? Jokin AIVAN järkyttävän hirveä valaistus, en tiedä mikä, mutta joka kerran AIVAN hirveää. Eilen katsoin marketissa peiliin, ja mitä järkytystä taas. 

Kotona ennen lähtöä näytin ok. Hississä aivan ok. Sitten marketissa. 200%ia rumempi ja karseampi, 20 vuotta ikää päälle jne. 

Valokuvissa en yleensä onnistu, joskus kyllä ja silloin onnistuu ihmeen hyvin. Siis joko onnistuu tod. hyvin tai ei ollenkaan. 

Kotona ok peilissä. Marketeissa AIVAN hirveää, niin hirveää että mietin vaan, jotta olisi tarpeeksi rahaa, niin eikun leikkaukseen. :D

Vierailija
24/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että vielä kolmikymppisenä kehutaan 😃 pidä toi, nimittäin se maaginen 45 tavoittaa vielä sinutkin 😁

Vierailija
25/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili. Valokuva. Video?

Jos haluaa tietää, miltä näyttää, niin kyllä se video on totuudenmukaisin. Siinä tavallaan irtoat ruumiistasi ja näet itsesi liikkeessä, sillä tavalla miten muut näkevät sinut. Kaikista kulmista. 

Peili valehtelee. EI tarvitse ottaa kun peili käteen ja katsoa itseä ensin vaikka vessan valaistuksessa ja mennä pihalle hyvin kirkkaana päivänä, niin näytät ihan erilaiselta.

Selfieissä otat sellaisen kuvakulman ja ilmeen, missä näytät parhaimmalta. Muiden ottamissa valokuvissa ikuistetaan vain yksi hetki. Saatat juuri silloin näyttää superrumalta, vaikka et olisi sellainen.

Mulla on kyllä ihan sama onko peili vai valokuva vai video. Rumalta näytän joka tapauksesssa :D

Vierailija
26/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo valaistus juttu on jännä juttu. Tiedän yhden vaatekaupan, missä on todella mielyttävä valaistus pukukopissa. Näytän aina jotenkin paremmalta siinä valaistuksessa. Semmoinen ei kovin kirkas valaistus. Siis tarkoituksella valaistus tehty sellaiseksi. 

Vierailija
27/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä markettihommasta tarvisi tehdä vielä aloitus. Niin on hurjaa. Että mitä kokemuksia muilla. Yritän yleensä olla niin, että en vaan katso marketeissa mihinkään peiliin. 

Vierailija
28/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kuvaan videon kännykällä ja joka kerta yllätyn siitä, miten ruma olen. 

Vierailija
29/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä naisen tarvitse kauhean kaunis olla kerätäkseen miesten huomiota. 

Riittää että näyttää naiselta. 

Vierailija
30/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos on vielä sellainen ongelma, että esim. kotona peilistä katsottuna ok, mutta meneppä parturiin tms. ja katsot peiliä, niin melkein pahempi kuin valokuvissa? Onko jo jotain korvien välissä olevaa? Rauhassa kun katsoo peiliä niin ei hätiä mitiä, mutta kun muualla  niin apua..

Vierailija
31/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näet ns. käännetyn version kasvoistasi. Muut näkevät saman kuin valokuvissa. Eli jos koet valokuvan näyttävän vääristyneeltä, se tarkoittaa, että kasvosi ovat epäsymmetriset.

Vierailija
32/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/23/miksi-naytat-valokuvissa-aina-…

Eli kyse ei ole siitä kumpi on totta. Valokuva on se miten muut sinut näkevät.

Eli toisin sanoen ihmiset luulevat olevansa muiden silmissä sen näköisiä kuin mitä itse näkevät peilissä. Muiden silmissä olemme rumempia.

Ei rumempia, vaan erinäköisiä. Olet tottunut peilikuvaasi, siksi pidät sitä oikeana. Kun sitten näet valokuvan ja se onkin tottumukseesi nähden peilikuva, se näyttää vieraalta ja siksi pidät sitä rumana. Muiden silmiin näytät ihan tavalliselta.

Vierailija
33/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain TRUEMIRROR näyttää sinulle itsesi sellaisena kuin muut näkevät, elävänä, ei still- tai videokuvana. Googlatkaa Truemirror. Et ole koskaan nähnyt itseäsi siten kuten muut näkevät sinut.

Vierailija
34/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän kuvissa todella hyvältä, mielestäni paremmalta kuin peilissä. Ja joo, en tarkoita selfieitä, niitä en ota. 

Juuri äsken uusin passin ja henkilökortin ja hämmästelin, että mähän näytän aika söpöltä. Yli 10 vuotta sitten otettuun passikuvaan verraten näytän aivan samalta eli ei ole tullut juonteita tai ryppyjä. 

Olen aina vältellyt kuvan kohteena olemista ja nyt se vähän harmittaa. Olen aika nätti, ne harvat kuvat, joita on, ovat todella kivoja muistoja nuoruudesta. N57

Vierailija
35/35 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvissa vaikuttaaa kaiken muun lisäksi myös laite millä kuva on otettu. Itse näytän kännykän selfiekameralla otetuissa ja järkkärillä otetuissa ihan erilaiselta. Järkkärikuvat ovat lähempänä peilikuvaa, objektiivista riippuen toki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä