Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi näyttää totuuden: peilikuva vai valokuva?

Vierailija
20.02.2022 |

Olen kauniiksi kehuttu kolmekymppinen nainen, joka ei onnistu kuvissa. Näytän niissä hirveältä, enkä usko niitä todeksi, kun ne näen. Niin erilainen on peilikuvani.

Olen saanut aina miehiltä kehuja ja iskuyrityksiä, ja saan niitä edelleen tämän ikäisenäkin. Kasvoja on kehuttu kauniiksi ja kehutaan edelleen. Miehet jäävät usein myös ihastuksissaan tuijottamaan minua. Koen olevani monenkin mielestä kaunis, joten miten ihmeessä voin näyttää valokuvissa ihan erilaiselta?

Kumpi siis pitää paikkansa - peili- vai valokuva?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti peili

Vierailija
2/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman poseerausta otetut valokuvat ja videot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/23/miksi-naytat-valokuvissa-aina-…

Eli kyse ei ole siitä kumpi on totta. Valokuva on se miten muut sinut näkevät.

Vierailija
4/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/23/miksi-naytat-valokuvissa-aina-…

Eli kyse ei ole siitä kumpi on totta. Valokuva on se miten muut sinut näkevät.

Eli toisin sanoen ihmiset luulevat olevansa muiden silmissä sen näköisiä kuin mitä itse näkevät peilissä. Muiden silmissä olemme rumempia.

Vierailija
5/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymykset perustuu siihen kumpaa näkee enemmän peilikuvaa vai todellista minääni.

Mäpäs oon miettinyt, että osaako toiset katsoa peilistä itseään miten toiset näkee minut.

Miten on?

Vierailija
6/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva on pysäytetty hetki ja monet ihmiset saattavat näyttää ihan oudoilta ei ei-itseltään valokuvissa. Ihminen elää koko ajan, mutta valokuva saattaa pysäyttää hetken lättänäksi, liikkumattomaksi, ei edes kolmiulotteiseksi ja vieläpä väärässä kohtaa. 

Itse en myöskään ikinä onnistu valokuvissa ja selfiet ovat kauhistus, siksi en niitä edes ota.

Kyllä se peili näyttää totuuden, vaikka näetkin itsesi ns. "väärinpäin".

Vierailija
7/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Toisinaan saatan onnistuneen meikin jälkeen napata itsestäni kuvan ja järkytyn kun katson lopputulosta. Olen monesti jopa tullu hyvinkin alakuloiseksi tämän takia.

Jos otan kuvan peilin kautta, näytän niissä ihan hyvältä.

Vierailija
8/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruumiitkaan näytä henkilöltä itseltään koska on pysäytetyssä tilassa ja ns. tyhjiä kun se henkilö on poistunut siitä kehosta. Me ollaan niin paljon muuta kuin se liha päällämme ja meissä on monia piirteitä jotka viehättävät ihmisiä jotka meitä katsoo. Joskus ne on aivan jotain muuta mitä me itse arvostamme itsessämme.

Vierailija
9/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajattelen että valokuva kertoo totuuden, mutta toisaalta omassa lähipiirissäni on elävä esimerkki kuvankauniista naisesta joka ei yleensä onnistu valokuvissa. Hän on hoikka, sopusuhtainen ja kasvoistaan kuin Shania Twain. Silti kuvissa hänen leukansa näyttää usein terävältä, silmät liian meikatuilta ja kasvojen ilme kuin äkisti yllätetyltä. Jos ollaan kaupungilla, miehet eivät saa silmiään irti hänestä.

Vierailija
10/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti liikkuva kuva kertoo enemmän todellista minääni, mutta ap varmaankin tarkoitti miten nähdään kasvojen puolikkaat.

Vierailija
11/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapailin vähän aikaa miestä, joka oli mielestäni aivan uskomattoman komea kasvoiltaan. Hän näytti minulle muutamaa hetki sitten otettua kuvaa tyttärensä kanssa ja hämmennyin, miten kuvassa mies näytti ihan tavalliselta turpeanaamaiselta mölliltä, vaikka oli livenä niin komea, etten olisi voinut nimetä ketään, joka olisi ollut minun silmään paremman näköinen.

Ehkä se kertoo jotain kuvien realistisuudesta. Kaikki eivät ole kuvauksellisia. Usein kivannäköiset, eloisat ihmiset näyttää kuvissa oudoilta tai jopa rumilta, mutta vähäeleiset ja rauhalliset ihan normaalilta itseltään.

Vierailija
12/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ajattelen että valokuva kertoo totuuden, mutta toisaalta omassa lähipiirissäni on elävä esimerkki kuvankauniista naisesta joka ei yleensä onnistu valokuvissa. Hän on hoikka, sopusuhtainen ja kasvoistaan kuin Shania Twain. Silti kuvissa hänen leukansa näyttää usein terävältä, silmät liian meikatuilta ja kasvojen ilme kuin äkisti yllätetyltä. Jos ollaan kaupungilla, miehet eivät saa silmiään irti hänestä.

Joissakin tapauksissa valokuvat näyttävät huomattavasti suurentavan kokoa. Valokuvissa minä näytän pullaposkelta ja videolta + peilistä näytän pienempi poskiselta.

Vierailija
13/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

That don't impress me much

Vierailija
14/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ei kumpikaan näytä totuutta. Peilikuva on aina peilikuva, sinulla pitäisi olla toinen peili, jonka kautta katsot peilikuvaa, niin silloin näkisit todellisen kuvan. Samoin omassa päässä tapahtuu kaikenlaista outoa, eivät anorektikot näe itseään laihoina siellä peilissä, eikä toisaalta kaikki lihavatkaan tajua omaa lihavuuttaan.

Kuvakin voi vääristää, pelkkä kuvakulma voi muuttaa paljon. Ihminen näyttää aivan erilaiselta, ottaako kuvan alaviistosta tai yläviistosta, puhumattakaan kaikkia muita mahdollisuuksia. Samoin se kuva voi olla otettu epäedullisella hetkellä, juuri sinä hetkenä se ei mairittele kuvattavaa.

Vierailija
15/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
16/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti hankkia uudet henkkarit ja näytän kuvassa lähinnä pelästyneeltä.

Vierailija
17/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on symmetriset kasvot niin ihan sama Itsellä on melkoisen epäsymmetriset. Suu on vino. Peilikuvaani olen tottunut ja jonkin verran valokuviin. Jos joku tuttu seisoo vieressäni peilin edessä niin hän kyllä purskahtaa nauruun, kun olen niin oudon näköinen. Kokemusta on😂

Vierailija
18/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Toisinaan saatan onnistuneen meikin jälkeen napata itsestäni kuvan ja järkytyn kun katson lopputulosta. Olen monesti jopa tullu hyvinkin alakuloiseksi tämän takia.

Jos otan kuvan peilin kautta, näytän niissä ihan hyvältä.

Peilikuvasi ei ole se, minkä muut näkevät.

Vierailija
19/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli peilissä on malli ja valokuvassa frankenstein. Ellei ota peilin kautta oikeassa valossa, yläkulmasta/keskeltä ja ei liian läheltä, eikä sekään ole varmaa.

Vierailija
20/35 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti optiikan näkökulmasta: peili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme