Miten lisätä syntyvyyttä?
Mietin omalla kohdallani mikä kannustaisi lastentekoon lisää ja mikä malli olisi myös yhteiskunnan kannalta järkevä, ettei naiset jäisi vain kotiäidiksi. Äidin Tuloverotus voisi laskea jokaisesta lapsesta aina esim. 10% Se kannustaisi takaisin töihin ja hakeutumaan paremmin palkattuihin hommiin, kun verotus ei söisi tulojen kasvusta niin paljon.
Kommentit (90)
Mun kohdalla ei toimi oikein mikään ratkaisu, koska ei ole sitä miestäkään enkä usko että mulle on edes olemassa sopivaa. Kyse ei ole siitä, ettei minusta kiinnostuttaisi, vaan siitä etten minä kiinnostu näistä miehistä. En vaan pysty suhteeseen, saati tekemään lapsia epämiellyttävän miehen kanssa, vaan pitää olla täydellinen match molempien kannalta. En ala säälistä suhteeseen kenenkään kanssa, vain ainoastaan silloin kun itsekin haluan juuri tämän ihmisen. Sellaista tilannetta ei ole tähän mennessä tullut. Niin paljon lapsenteko ei kiinnosta että olisin valmis joustamaan omista toiveistani miehen suhteen. Pysyn lapsettomana vaikka loppuelämäni jos sopivaa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei miehiä kelpuuta niin ei siinä auttaisi vaikka naiset vapautetaan veroista. Nykyaikainen feministinen yhteiskunta vihaa miehiä niin itse pysyn ainakin kaukana naisista vaikka joku nainen kelpuuttaisi
Minulla niitä "kelpuuttamisia" on ollut liikaakin, siperia opettaa pitämään leipäläpensä pienemmällä. Kun joku alkaa takertua liikaa, niin ilmoitan että olen sovinistisika ja jolla pääsee ainakin tyhmemmistä nätisti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunvuokrauksen salliminen voisi olla yksi ratkaisu. Näin sinkkumiehilläkin olisi mahdollisuus saada biologisia lapsia. Myös adoption helpottaminen olisi hyvä asia.
Mikä on sinun mielestä sopiva hinta kohdunvuokraukseen?
En ole perehtynyt asiaan. Mutta tiedän, että esimerkiksi Ukrainassa kohdunvuokraus on sallittua ja mm Yhdysvalloista käydään siellä hoitamassa asia. En tiedä, mitä veloittavat lapsia haluavilta.
Vuosi, pari sitten telkkarista tuli dokumentti Ukrainan kohdunvuokrauksesta. Siinä yhdelle naiselle tuli elinikäiset vammat ja ne jäi hänen itsensä hoidettaviksi ja maksettavaksi. Yksi lapsi on syntyessään vammainen, ja kas, lapsipa ei enää kelvannutkaan vanhemmille. Miten sinä nämä ongelmat ratkaisisit?
Jätän ne ongelmat ihan asiantuntijoiden ratkaistaviksi. Mulla on kohtu ja olen pystynyt ihan perinteisin menetelmin hankkimaan haluamani määrän lapsia, Mutta tiedän, että on ihmisiä, jotka eivät pysty. Haluavat lapsia, mutta syystä tai toisesta eivät saa.
Ainakin jossain vaiheessa Yhdysvalloissa oli korvausrajana 40 000 dollaria mutta kohdunvuokrauksen tilaajat saivat sen lisäksi antaa lahjoja... Lisäksi maksavat extraa jos nainen pumppaa heille rintamaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäämällä miesten vastuunottoa ja osallistumista. Tasaamalla perhevapaat. Tasaamalla paremmin nuorten miesten ja nuorten naisten lisääntymisestä koituvat kulut ja haitat työnantajille.
Jotta lapsi olisi yhtä iso rasite ja ilo sekä miehelle että naiselle.
Eli mielestäsi miehelle pitää asettaa haittoja ja rasitteita kun nainen yksin päättää lisääntymisestä vai alkaako naiset vihdoin kuuntelemaan myös miestä kun mietitään lisäännytäänkö vai eikö lisäännytä?
Kai mies nykyisinkin voi valita että ei lisäännytä? Vai minkälaisista tossuista ja ehkäisykyvyttömistä miehistä tässä puhutaan?
Jos taas nainen ei halua lasta ja mies haluaa niin mies on hyvä ja vaihtaa naista että on lähempänä unelmansa toteutumista.
Muuta?
Eipä muuta kuin että tämä on olkiukoksikin huono.
Miten tuo oli millään lailla olkiukko? Liittyi suoraan aiheeseen.
Mies toivottavasti osaa ilmaista halunsa parisuhteessa, ehkäistä tarvittaessa jos ei halua lasta ja jos se lasten hankinta on suuri unelma, mutta ei naiselle niin mies on vapaa etsimään toisen halukkaamman naisen.
Vierailija kirjoitti:
Väestöräjähdys on keskeisin syy ilmastonmuutokseen. Maapallo ei kestä enää enempää ihmisiä. On vain hyvä, että kaikki eivät hanki suurta perhettä, vaikka valitettavasti tilanne ei näytä maailmanlaajuisesti lupaavalta.
Onneksi väestöräjähdys on globaalilla tasolla jo vuosikaudet sitten päättynyt. Muutama hassu maa enää lisääntyy räjähdysmäisesti. Suurin osa väestön lisäyksestä on pidemmästä eliniästä johtuvaa ja sekin aika hyvin taittuu suurten ikäluokkien poistuttua kuvioista. Ainakin, ellei kukaan ala leipomaan uutta suurta ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kohdalla ei toimi oikein mikään ratkaisu, koska ei ole sitä miestäkään enkä usko että mulle on edes olemassa sopivaa. Kyse ei ole siitä, ettei minusta kiinnostuttaisi, vaan siitä etten minä kiinnostu näistä miehistä. En vaan pysty suhteeseen, saati tekemään lapsia epämiellyttävän miehen kanssa, vaan pitää olla täydellinen match molempien kannalta. En ala säälistä suhteeseen kenenkään kanssa, vain ainoastaan silloin kun itsekin haluan juuri tämän ihmisen. Sellaista tilannetta ei ole tähän mennessä tullut. Niin paljon lapsenteko ei kiinnosta että olisin valmis joustamaan omista toiveistani miehen suhteen. Pysyn lapsettomana vaikka loppuelämäni jos sopivaa ei löydy.
Kiitos, hyvä että kerroit kaikkien naisten perimäiset syyt, siihen että miksi tilanne on tällainen kun se nyt on. Ajattelen samalla tavalla, minä en jousta enkä sorru ylelliseen optimismiin, ne ovat pahinta myrkkyä tässä maailmassa. Ensinäkin, naisen pitäisi olla älykäs ( niitä minua älykkäämpiä <6% kaikista) että voisi olla hyvä keskusteluyhteys. Siinä jo kynnys, joka estää täydellisyyden toteutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lapsia, mutta vaimo ei. Tulisi tutkia, miten mies voisi kantaa lapsen. Muistelisin joskus jo kauan sitten lukeneeni, että istukka kiinnittyisi miehenkin vatsaonteloon, ja lapsi voidaan ottaa sitten keisarinleikkauksella ulos. Saattoi se kyllä olla jokin huuhaa-uutinenkin. Kyllä minä sen voisin kantaa, jos tiede ratkaisisi asian. Voisin samalla korjata sukupuoleni muutenkin, ja kantaa vaikka useammankin lapsosen maailmaan.
Täysin turhaa. Sitäpaitsi, kehon ulkopuolinen kohtu on jo likimain valmis. Tiedeuutisissa, ihan vasta, jutustelevat asiantuntijat arvioivat ajaksi 10 vuotta. Nykyisellään jo on useampi eläin, mm. lampaita, näin saatu maailmaan. Kallis se kylläkin on, että ei mikään sarjatuontatoväline.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jossain vaiheessa Yhdysvalloissa oli korvausrajana 40 000 dollaria mutta kohdunvuokrauksen tilaajat saivat sen lisäksi antaa lahjoja... Lisäksi maksavat extraa jos nainen pumppaa heille rintamaitoa.
Mutta nyt kun googlaan, niin hinnat näyttävät nousseen ja kokonaishinnassa on paljon muuttujia, esimerkiksi monikkoraskaus ja keisarinleikkaus kalliimpi, korvataan menetetyt työtulot, maksetaan korvaus, jolla katetaan äitiysvaatteet yms.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän resursseja lapsettomuushoitoihin. Jonot ovat aivan älyttömiä, ja lääkkeet tosi kalliita.
Puolassa kaupataan valmiita alkioita noin 400e. Lennot RyanAirilla 5-8e, majoitus 20e/yö.
Ei jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi pudottaa pinnallista rimaa mitä tulee pariutumiseen.
Parisuhteita ei synny kun naiset kiinnostuvat vain samoista top5% pelimiehistä.
Itsehän te väitätte, että naiset kiinnostuvat kakkoslaadun miehistä, kun biologinen kello alkaa tikittää. Oikeassa elämässä sen sopivan kumppanin löytäminen vie aikaa, ei se ole aina se ensimmäinen poikaystävä, jonka kanssa on mahdollista perustaa perhe. Parisuhteen syntymisestä menee vielä pitkä aika lasten hankintaan.
Tää on kyllä huvittava ilmiö. Sinkkunaisille valitetaan, että ovat liian nirsoja ja asettavat miehille liian paljon vaatimuksia. Samaan aikaan varatuille naisille länkytetään että oma vika, mitäs ei valinnut parempaa miestä, jos nämä kehtaa ilmaista epätyytyväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, hyvä että kerroit kaikkien naisten perimäiset syyt, siihen että miksi tilanne on tällainen kun se nyt on. Ajattelen samalla tavalla, minä en jousta enkä sorru ylelliseen optimismiin, ne ovat pahinta myrkkyä tässä maailmassa. Ensinäkin, naisen pitäisi olla älykäs ( niitä minua älykkäämpiä <6% kaikista) että voisi olla hyvä keskusteluyhteys. Siinä jo kynnys, joka estää täydellisyyden toteutumisen.
Haluan huomauttaa, että aloitin kommenttini sanoilla "mun kohdalla", eli kerroin vain omat perimmäiset syyni. Yhden naisen perimmäiset syyt ei ole sama asia kuin kaikkien naisten perimmäiset syyt.
Vakituiset työpaikat!
Kuka hullu tekee lapsia, kun hädin tuskin varat riittävät omaan elämiseen ja sitten, kun otat vastaan lyhytaikaisen sijaisuuden jostakin saat odottaa viikkoja liiton rahoista päätöstä.
Itselläni ja avopuolisolla on jatkuvaa kamppailua rahasta, kun molemmat yllätys yllätys pätkätyöläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Matalasta syntyvyydestä huolestuneet miehet voisivat ainakin käydä luovuttamassa spermaa.
Tiedätkö mikä tuohon on suurin este?
Lapsen oikeus saada tietoonsa sukusolujen luovuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalasta syntyvyydestä huolestuneet miehet voisivat ainakin käydä luovuttamassa spermaa.
En halua että jälkeläiseni kasvavat yh-ympäristössä joten en käy.
On paljon pariskuntia, jotka eivät voi saaada lasta ja syy on miehen siittiöissä. Juuri heitä voisit auttaa saamaan lapsen.
Luovuttaja ei voi päättää mihin siittiöitä käytetään
Vierailija kirjoitti:
Lisäämällä miesten vastuunottoa ja osallistumista. Tasaamalla perhevapaat. Tasaamalla paremmin nuorten miesten ja nuorten naisten lisääntymisestä koituvat kulut ja haitat työnantajille.
Tänä ei palstanaisille käy, he haluavat olla kotona ja hoitaa lasta yksin.
Monesti ihmiset jättävät lapsiluvun pieneksi taloudellisen tilanteen vuoksi. Että palkat ja tuet vaan nousuun niin ihmiset tekevät enemmän lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä ei palstanaisille käy, he haluavat olla kotona ja hoitaa lasta yksin.
Yksi sana riittää kommentoimaan tätä väitettä: Hevonpaskaa.
Kolmannesta lapsesta veroprosentista 50% pois ja neljännestä vapautetaan veroista. Raha kyllä tulee kiertoon lapsiperheen ollessa kyseessä.
Enemmän resursseja lapsettomuushoitoihin. Jonot ovat aivan älyttömiä, ja lääkkeet tosi kalliita.