Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teette jos sota alkaa

Vierailija
06.07.2015 |

Mitä aiotte tehä jos aamulla herätessänne kuulette että venäjä on hyökkäämässä suomeen. Puhelimet eikä netti toimi.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin itku tulisi jos oma mies joutuisi sotimaan. En kyllä siinä vaiheessa ajattele mitään paskaa "voi kuinka hienoa että lähtee puolustamaan Suomea", pelko perseessähän sitä olisi kun joutuu kokoajan miettimään tuleeko elävänä takaisin.

Vierailija
62/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten liittyisin sellaiseen teloituskomppaniaan, jonka eteen tuotaisiin nämä lentokentälle menijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kellari täynnä ruokaa, joten ahtaan perheeni sinne ja odotan. Puhdas vesi tosin vielä uupuu, joten ehkä sitä pitäisi miettiä myös.

Vierailija
64/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:58"]

Ei se sota heti näy välttämättä ja mulla on oikeus poistua. 

[/quote]

Sulla ei ole kriisiaikana oikeus poistua yhtään minnekään, ellei valtiovalta erikseen sulle sellaista oikeutta anna. 

Vierailija
65/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:42"]

Mulla on kellari täynnä ruokaa, joten ahtaan perheeni sinne ja odotan. Puhdas vesi tosin vielä uupuu, joten ehkä sitä pitäisi miettiä myös.

[/quote]

Lähdevettä isoissa kanistereissa? Kauanhan sellainen säilyy avaamattomana?

Onko muuten ihan tavis ns. betonikellari? Kestääkö sellainen järeämmänkin iskun?

Vierailija
66/78 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:50"]

Naiset ja lapset evakuoidaan Etelä-Eurooppaan, Kreikkaan jne. Peräkammarinpojistakin on viimein hyötyä: saavat lähteä itärajalle puolustamaan maata ja näkevä kukatie jopa niitä venäläisiä naisia :)

[/quote]

Kreikka voisi kyllä ottaa meidät vastaan kiitoksena "lainarahoista"! :) Mikäs siellä olisi sitten heiltä vastalahjaksi saatuna istuskella Kreetalla meren rannalla turvassa.

Vierailija
67/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:26"]Pakkaan laukut ja otan miehen kanssa bussin lentokentälle. Ostetaan liput miehen perheen luo Hollantiin. [/quote] mitäpä luulet onko liikekannallepanon aikaan puolustusvellollinen miehesi pääsemässä yhteenkään koneeseen? Saatikka jos joku kone nousee edes ilmaan venäjän hyökätessä? [/quote] Mieheni EI ole puolustusvelvollinen :) No laivalla sitten. Ja ehkä vielä heti ekan sotapäivän aikana lennot kulkee.

[/quote]Sekä lentokone että laiva on tuossa tilanteessa hengenvaarallisia paikkoja

Vierailija
68/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:50"]

[/quote]

Onko muuten ihan tavis ns. betonikellari? Kestääkö sellainen järeämmänkin iskun?

[/quote]jos kaupasta ostat, niin onhan niissä päiväykset.

Vierailija
69/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:00"]

Pakkaan laukut ja otan miehen kanssa bussin lentokentälle. Ostetaan liput miehen perheen luo Hollantiin. [/quote] 

Ikävää, että noista vain ensimmäinen onnistuu, koska bussit on otettu armeijan käyttöön tai valvontaan eikä lippuja ulkomaille ole myynnissä.

Vierailija
70/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menisin kaljalle.

Vierailija
71/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:26"]

Pakkaan laukut ja otan miehen kanssa bussin lentokentälle. Ostetaan liput miehen perheen luo Hollantiin.

[/quote]

Aikamoinen vellihousu se miehesikin

Vierailija
72/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:09"]

[/quote]

Joutuisit kuitenkin juomaan piimää, koska kaikki ylimääräinen kalja olisi takavarikoitu upseerikerhoille "strategisia neuvotteluita" varten.

Vierailija
73/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin tekemään bisnestä. Ennenpitkää kaikki loppuisi kaupoista ja minulla on yllinkyllin erästä sortimenttiä, jota varmasti tarvitaan, eli kangasta ja ompelukone sekä lankaa.

Vierailija
74/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:09"]

[/quote]

Joutuisit kuitenkin juomaan piimää, koska kaikki ylimääräinen kalja olisi takavarikoitu upseerikerhoille "strategisia neuvotteluita" varten.

[/quote]

No sitten alkaisin keittää pontikkaa.

Vierailija
75/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:26"]

Pakkaan laukut ja otan miehen kanssa bussin lentokentälle. Ostetaan liput miehen perheen luo Hollantiin.

[/quote]

Aikamoinen vellihousu se miehesikin

[/quote]

Sen miehen voisi ehkä päästää pois maasta, koska luultavasti hän olisi vain tiellä, mutta rouva voisi varmasti olla hyödyksikin esim. lottana tai sairaanhoitotehtävissä.

Vierailija
76/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pyytäisin asetta käteen ja painottaisin että tapan sillä itteni ja ehkä sen joka aseen mun käteen laittoi. Turhaa sitä on miestä hulluks mennä tekeen eturintamalle. Tosin en tiiä pidetäänkö minua edes palveluskelpoisena. Mitä lie lääkäri paperiin kirjoitti.

Vierailija
77/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin ja teen mitä käsketään. 

Vierailija
78/78 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:50"]

[/quote]

[/quote]

Syvälle kallioon tehty maakellari. Isoisäni halusi laittaa sukunsa piiloon, jos ryssä uudestaan tulee. Porautti kunnon kellarin ja sydeemit vainoharhoissaan. Siinä lähellä pitäisi olla lähdekin, mutta vielä sen (suunnittelu) poraaminen jäi kesken.

Joten mäkin olen miettinyt noita kanisteri juttuja. Pitäisi ottaa selvää ja hullutella papan tavoin. Pappa oli sodan aikana lapsi, mutta menetti isänsä rintamalla.

Meillä on kellari täynnä sapuskaa, kun olen säilöjä. Lisäksi ostin lavatolkulla valkoisia Heinz papuja, kun oli kymmenen senttiä purkki. Oikeasti tää on ihan sattumaa, tää hamstraus ruuan kanssa.

Syksyn tullessa saadaan taas lisää kellarin täytettä. Mahdutaanko edes itse sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi