Legojen osia hukassa
Ja kaikki sekaisin paloasemat yms. Miten teillä pysyy legot järjestyksessä ja tallessa?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:18"]
Ja kaikki sekaisin paloasemat yms. Miten teillä pysyy legot järjestyksessä ja tallessa?
[/quote]
en tiedä onko tällä merkitystä, mutta mulla 2 tyttöä, 8 ja 6v
meillä eri setit on isoissa minigrip-pusseissa, pysyy suht järjestyksessä, ei täysin
Ei meillä pidetä settejä järjestyksessä, ellei lapsi itse ehdottomasti halua että rakennelma pysyy rakennelmana. Legot ovat laatikoissa ja rakennusohjeet omassa laatikossa, mistä niitä on helppo kaivaa esiin. Legoissa on minun mielestäni nykyään "vikana" se, että rakennelmat ovat niin outoja ja erikoispalikoiden varassa, että muunneltavien ja kekseliäisyyttä tukevien peruspalikoiden idea on jokseenkin hukassa. Jos lapsi tykkää rakennella omia juttuja, niin antaa palaa vaan. :)
Me hommattiin juuri legoille oma hyllystö. Seuraavaksi olisi edessä palikoiden lajittelu (nyt kuusi isoa sängynaluslaatikkoa täynnä erilaisia palikoita, niiden jo esillä (lattialla kaupunki, hyllyissä) olevien talojen, ajoneuvojen yms lisäksi.
Palikoiden lajittelun jälkeen uusien rakennelmien kyhääminen ja suunnittelu on helpompaa. Toki ohjeita on kasa yhdessä laatikossa (pahvilaatikot ollaan heitetty pois, niitä ei mitenkään mahtuisi säilömään!). Niin ja lapset 6-v ja 4-v. Alle vuoden ikäisestä molemmat ovat pikkulegoilla päässeet leikkimään.
Ei pysy, mutta ei haittaa, kivointahan se on tehdä niistä jotain ihan omaa. Ja jos jokin tärkeä osanen katoaa, niin Legon Pick a Blog verkkokaupasta voi ostaa uuden tilalle.