Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkaisitko ihmisen, joka ei ole saanut opintojaan loppuun?

Vierailija
20.02.2022 |

Itse en. Mun kokemuksen mukaan eivät saa töissäkään mitään valmiiksi..

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilöllä on useita opintoja jäänyt kesken niin en palkkaisi. Jos vain yksi niin ei se haittaa. Olen huomannut, että usein ne ns. loistavat opiskelijat ovat kaikkein kehnompia työntekijöitä.

Meillä töissä on yksi aivan kädetön työntekijä ja hänellä on hienot paperit. Eräällä toisella työntekijällä on tutkinto jäänyt suorittamatta mutta hän on aivan kymppi henkilöstön joukossa. Nämä molemmat tekevät määräaikaista työtä ja nyt kun siihen saadaan virka perustettua niin on aivan varma, että molemmat hakevat. Ikävä kyllä se, jolta tutkinto puuttuu ei voi saada virkaa. Luultavasti se tutkinnon suorittanut tollo on pakko valita virkaan.

Ei niitä töitä pelkästään tutkinnoilla ja ansioluetteloilla tehdä.

Miksi et valitse tutkinnon suorittanutta talon ulkopuolelta?

Virkahakuun tulee maininta, että työkokemus on suotavaa tms. Ulkopuoliset hakijat luultavasti eivät ole tehneet juuri tätä nimenomaan samaa työtä. Jos niin olisikin käynyt ja palkkaisimme ulkopuolelta, tulisi tämä tollo tekemään oikaisuvaatimuksen, sitten valittaisi hallinto-oikeuteen ja lopulta korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Valituskierre kestää ainakin vuoden ja on hyvin mahdollista, että virkapäätös oikaistaan kuitenkin. Tiedän, että työnantaja ei siihen ryhdy vaan valitsee helpoimman tien. Kysymys on siis virasta, ei työsuhteesta. Viroissa on se paha puoli, että niihin ei voi valita sitä hyvää tyyppiä vaan muodollisesti pätevä. Hyvä puoli on se, että viran voi kuten työsuhteenkin irtisanoa alisuoriutumisen ja virkavirheiden vuoksi. Sitä odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla