Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaisitko ihmisen, joka ei ole saanut opintojaan loppuun?

Vierailija
20.02.2022 |

Itse en. Mun kokemuksen mukaan eivät saa töissäkään mitään valmiiksi..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes aloittanut opintoja ja sain työn. Sitten vielä vakinaistettiin. Ähäkutit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi minut on palkattu ja työnantaja on oikein tyytyväinen siihen mitä saan aikaiseksi töissä.

Vierailija
4/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon palkannut monta opiskelijaa ja aina ne on saaneet työnsä tehtyä. Yhtä lukuun ottamatta myös ennen pitkää valmistuneet.

Vierailija
5/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tutkintotodistuksella töitä tehdä. Jos osaava ja hyvä tyyppi, niin palkkaisin.

Vierailija
6/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon palkannut monta opiskelijaa ja aina ne on saaneet työnsä tehtyä. Yhtä lukuun ottamatta myös ennen pitkää valmistuneet.

Tämä onkin eri asia, jos opinnot ovat vielä kesken ja niiden eteen tehdään jotain. Tarkoitin sellaisia tyyppejä, joiden opintojen aloituksesta on aikaa kymmenen vuotta eivätkä ole vuosikausiin olleet edes koulussa kirjoilla.

Ap

Vierailija
7/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes aloittanut opintoja ja sain työn. Sitten vielä vakinaistettiin. Ähäkutit!

Eli et kuulu tähän keskusteluun.

Ap

Vierailija
8/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi, paitsi kesätöihin tms. Itsellä meinasi opinnot jäädä aikanaan kesken mutta taistelin ne loppuun. Palkkaan samanlaisia tyyppejä.

Vierailija
9/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni uupuu gradu ja minut palkattiin vakituiseen tehtävään siitä huolimatta. Lähiesihenkilöni on aikanaan keskeyttänyt opintonsa jo ennen kandin papereita.

Vierailija
10/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin palkata, mutta koska meidän alalla tarvitaan tiettyjä pätevyyksiä tiettyihin tehtäviin niin toki hän ei voisi sitten kaikkea tehdä ja tämä näkyisi palkassa ja urakehityksessä.

Vierailija
11/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin eri asia, jos opinnot ovat vielä kesken ja niiden eteen tehdään jotain. Tarkoitin sellaisia tyyppejä, joiden opintojen aloituksesta on aikaa kymmenen vuotta eivätkä ole vuosikausiin olleet edes koulussa kirjoilla.

Ap

Riippuu mitsit tehty välissä. Onko sopivissa hommissa oltu kartuttamassa osaamista...

Vierailija
12/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä ja siitä onko kyseessä vakinainen vai määräaikainen työ. Vakinaiseksi ei voi palkata jos ei ole suorittanut loppuun lähihoitajan tai sairaanhoitajan opintoja. 

Vierailija
13/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysymys voi olla myös taloudesta.

Vierailija
14/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selittelyä.

Ap

Vierailija
15/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää syytä opintojen keskeyttämiselle. Voi tulla ylitsepääsemätön elämäntilanne, jokin tapahtuma, sairastuinen. Taloudelliset syyt. Ja kuten tiedetään, niin jos siitä kouluputkesta tippuu, jää pitämään välivuotta tms. niin aina on suuria vaikeuksia päästä takaisin siihen oravanpyörään.

Vierailija
16/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos henkilö on ollut kymmenen vuotta töissä niin mitä väliä sillä tutkintotodistuksella on? Meinaatko, että siitä tulisi maagisesti parempi työntekijä sillä hetkellä kun saa gradun valmiiksi?

Vierailija
17/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut. Työkokemus kertoi olevan pätevä tyyppi. Lisäksi puolen vuoden koeaika. Kyllä siinä ajassa näkee osaako mitään.

Vierailija
18/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla työttömänä sitten.

Vierailija
19/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei voi tietää syytä opintojen keskeyttämiselle. Voi tulla ylitsepääsemätön elämäntilanne, jokin tapahtuma, sairastuinen. Taloudelliset syyt. Ja kuten tiedetään, niin jos siitä kouluputkesta tippuu, jää pitämään välivuotta tms. niin aina on suuria vaikeuksia päästä takaisin siihen oravanpyörään.

Olen teininä lopettanut opinnot kun isä kuoli. Tämänkin työnantajat tulkitsisivat niin, että jos minulta kuolisi lemmikkihiiri, niin en pystyisi tekemään 2 kuukauteen töitä. En siis kerro. Tosin ihan terapeutitkin ottavat sairaslomaa perheen kuolemantapauksien johdosta eli hyvä olisi säästyä sellaisilta työnantajilta, jotka eivät ymmärrä elämää. He tietävät vain yhden suorittajakaavan, josta ei voi poiketa.

Vierailija
20/41 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selittelyä.

Ap

Milläs elät jos ei ole töitä ja kysymyksessä on toinen tai kolmas tutkinto? Kun rahat on loppu, ne on loppu.