Lapset puetaan ohuisiin vaatteisiin talvella.
Päiväkodissa olen huomannut, että tosi moni lapsi puetaan kovillakin pakkasilla ja talvella ohuisiin vaatteisiin.
Yksi kerros gugguuta paitana. Hyvällä tuurilla t-paita siellä alla jonka takia se kukkuun nakinkuoripaita on vieläkin tiukempi.
Olen huomannut, ettei suomalaiset lastenvaatemerkkien vaatteet taivu talvisäihin, mutta ne puetaan monille lapsille silti.
Jos toimit näin niin miksi?
Kommentit (15)
Lapsilla on kylmä myös sisällä. Eihän tuollainen mitään lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kylmä, Touhuavat jotain koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kylmä, Touhuavat jotain koko ajan.
Leikkivät paikoillaan leluilla. Mitä se lämmittää?
Työntekijät kulkee villapaidoissa.
Tämä totta.Paperinohuet paita ja housut monilla lapsilla sisävaatteina.Sukkahousut tai pitkät kalsarit kadonnet lähes kokonaan käytöstä.t-perhepäivähoitaja
Sisällä pitäisi olla sen verran lämmin, ettei sisällä tarvii pitkiä kalsareita alle.
Vierailija kirjoitti:
Sisällä pitäisi olla sen verran lämmin, ettei sisällä tarvii pitkiä kalsareita alle.
Se on kuule säästöt edellä hommaa, lämmitys maksaa.
Muista, että lastensuojelulaki velvoittaa sinut tekemään lastensuojeluilmoituksen huolenaiheista.
Itse olen talvellakin sisällä t-paidassa. Miksi lapset palelisivat?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen talvellakin sisällä t-paidassa. Miksi lapset palelisivat?
Niin ja lämpötila sisällä on 20-21 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä totta.Paperinohuet paita ja housut monilla lapsilla sisävaatteina.Sukkahousut tai pitkät kalsarit kadonnet lähes kokonaan käytöstä.t-perhepäivähoitaja
Ai, mä luulin että niiltä on kadonnut päälivaatteet. Vielä 10v sitten kaikilla oli joko sukkahiusut tai kalsarit nimeltä legginsit... Muttei housuja tai hameita.
Täällä joku villatakkitäti huutelee.
Mulla on aina liian kuuma. Aina. Olen huomannut lapsella saman, joten mun on helppo hyväksyä se. Kaveri pukee muksunsa sisälläkin välihousuihin ja kuvittelee, että flunssa tulee muuten (ei ole kuullut viruksista vielä).
Itse ihmettelen sitä kuinka paljon lapsilla on vaatetta. Samat villavälipuvut ja fleecet paksun toppapuvun alla riippumatta siitä onko nollakeli vai -15. Yhtään ei varioida.
Näillä keleillä on pikemminkin hiki päässä ulkona kun on toppahaalari tai vuoritetut sadevaatteet ja pakkasta hädintuskin yhtään. Sisällä nyt ei hirveän paksuja vaatteita tarvitsekaan. Ja on gugguulla paksujakin collegeja. Anteeksi, siis kolitseja.
Itse muistan omasta lapsuudestani sen, kun aina piti olla liikaa vaatetta päällä. Aina ennen ulos menoa kaivettiin jotain sukkahousuja alle, ettei tule kylmä. Muistan joskus kun äiti kuokki kasvimaata shortsit jalassa, ja kun minä halusin kanssa ulos pyöräilemään, niin sukkahousut piti kiskoa taas shortsien alle ensin. Eikä ne ollut edes ohuita sukkahousuja.
Hääh? Haalari ja kurikset päälle, niin tarkenee ulkona.