Vastenmielinen ihminen?!
Mikä tekee piirre ihmisestä vastenmielisen teidän mielestä?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:52"]Osasin kirjottaa, siis "Mikä piirre tekee...". Ja minun mielestä juurikin ylimielisyys on luonteenpiirteistä kyllä pahin. Toinen on myöskin se, että haluaa olla koko ajan äänessä ja keskipisteenä, sitten näkee miten henkilö ärsyyntyy jos jää vähänkin taka-alalle porukassa. Ap [/quote] Pakko huomauttaa, että juuri ylimielisyyttä moni näkee siellä, missä sitä ei ole. Moni pitää esim. lääkäreitä lähtökohtaisesti ylimielisinä, samoin hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä. [/quote] No mutta nimenomaan niitä, jotka ovat aina oikeassa ja aina parempia kuin muut yms. Hyvä itsetunto on aivan eri asia kuin ylimielisyys. Ap
[/quote]
Esimerkki:
Olen kasvissyöjä, koska mielestäni on epäeettistä taappaa eläimiä ravinnoksi. ( Hyvä itsetunto)
Olen muita parempi ihminen, koska en syö eläimiä. ( Ylimielinen)
Tässä langassa on AV-mamma kuvattuna aika hyvin.
Pahansuopuus.
Pinnallisuus.
Kovat materialisistiset arvot.
Ihminen, joka kysyy, kun ei vastata ja vastaa, kun ei kysytä.
Epäluotettava eli valehtelee, huijaa/varastelee, lörpöttelee toisten "salaisuudet" eikä pidä lupauksistaan tai sovituista asioista kiinni. Hoitaa vastuullaan olevat asiat miten sattuu tai sinne vähän sinne päin. Tällaiseen ihmiseen ei siis voi luottaa tai uskoa oikein missään asiassa.
Ei mikään yksittäinen ominaisuus vaan kokonaisuus. Esimerkiksi itsestäni en löydä mitään positiivista ominaisuutta, en ulkoisesti enkä sisäisesti - enkä todellakaan ole ainut joka on tätä mieltä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:07"]
Oikeasti tyhmä ihminen, joka kuvittelee olevansa viisas ja fiksu.
[/quote]
Minä en taas koe tätä vastenmielisenä, pikemminkin huvittavana ja hieman säälittävänä. Jätän tälläiset tapaukset huomioimatta koska viisaalla ihmisellä ei ole tarvetta todistella omaa älykkyyttään
[/quote]
Nyt kyse on enemmänkin yhdestä tutusta ihmisestä kuin massasta. Alkuun se oli viihdyttävän höpsö, sitten raivostuttava ja nyttemmin vastenmielinen. Pitää kuitenkin tehdä duunia välillä senkin kanssa. Ei voi jättää huomiotta, valitettavasti.
[/quote]
Millä tavalla sen tyhmyys tulee esiin? Ja millä tavalla se, että se luulee olevansa muka fiksu?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:52"]Osasin kirjottaa, siis "Mikä piirre tekee...". Ja minun mielestä juurikin ylimielisyys on luonteenpiirteistä kyllä pahin. Toinen on myöskin se, että haluaa olla koko ajan äänessä ja keskipisteenä, sitten näkee miten henkilö ärsyyntyy jos jää vähänkin taka-alalle porukassa. Ap [/quote] Pakko huomauttaa, että juuri ylimielisyyttä moni näkee siellä, missä sitä ei ole. Moni pitää esim. lääkäreitä lähtökohtaisesti ylimielisinä, samoin hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä.
[/quote]
Heh, osui! Olen kolmekymppinen nainen ja oppinut jo opiskeluaikoina, että sitä ammattia (lääkäri) tai esim. tuloluokkaa ei kertakaikkiaan kysyttäessäkään paljasteta yhtään vieraammassa seurassa, vaan aina on ilmaistava mutkan kautta (olen terveydenhoitoalalla, jolloin ihmiset olettavat, että kyseessä lh, sh tai th) tai jos tulee tarkentavia kysymyksiä niin helpommalla pääsee kun valehtelee. Jos paljastaa olevansa lääkäri saa kuulla mm. seuraavanlaisia kommentteja "haista h*ora v*ttu" (juttelin nuoren miehen kanssa baarissa ja kysyi mitä teen työkseni, tuo oli välitön vastaus kun kerroin), "V*ttu sä luulet olevas jotain mut sä olet vaan yks markan h*uora" (N. nelikymppinen mies baarissa, tuli oikein silmille tuon jälkeen, varmasti olisi käynyt käsiksi jos ei kaverinsa olisi tullut väliin), "V*ttu luuleksä olevas jotenki meitä parempi HÄH?!", "Ai sä oot se joku v*tun lääkäri vai?!" (kaverin häissä eräs kolmekymppinen insinöörimies), "Että mua v*tuttaa et tollanen ylimielinen paskalääkäri seurustelee mun kaverin kanssa" (nelikymppinenLVI-alalla työskentelevä mies, ex-miesystäväni kaveri jota en oikein tuntenut, tuli vaan baarissa avautumaan tällaista) jne.
" Alkuun se oli viihdyttävän höpsö, sitten raivostuttava ja nyttemmin vastenmielinen"
Tulen itse ainakin usein sitä ylimielisemmäksi mitä enemmän kerron itsestäni muille jos eivät vastaa takaisin samalla mitalla. Eli käytännössä jos siis tulee vaikutelma ettet suhtaudu hommiin vastaavalla intohimolla ja jaa tietojasi ylpeänä, niin voi olla että jossain vaiheessa minua alkaisi mietityttämään että olenko haaskannut aikaa kanssasi kun olisin halunnut toteuttaa jotain isompia visioita mutta haluan siihen jonkun joka osaa ajatella vielä isommin ja nähdä vaivaa sen mukaisesti.
Huomaan kuitenkin asian jossain vaiheessa, usein liian myöhään, joten joutuu välillä tekemään ns. "damage control" kun menen jotain ylimielistä möläyttämään kun toinen ei edes yritä pysytellä samalla tasolla.
Tietty kun asian nyt tiedostaa paremmin voi yrittää kontrolloida sitä mutta ideaalitilanteessa kaltaisillani henkilöillä on joku "PR" henkilöä vastaava tai sitten saa valmennusta puhumiseen ym. Eipä syrjäytyneillä työttömillä kuitenkaan tämmöisiä tuppaa olemaan joten ... hajotkaa siihen xD
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:52"]Osasin kirjottaa, siis "Mikä piirre tekee...". Ja minun mielestä juurikin ylimielisyys on luonteenpiirteistä kyllä pahin. Toinen on myöskin se, että haluaa olla koko ajan äänessä ja keskipisteenä, sitten näkee miten henkilö ärsyyntyy jos jää vähänkin taka-alalle porukassa. Ap [/quote] Pakko huomauttaa, että juuri ylimielisyyttä moni näkee siellä, missä sitä ei ole. Moni pitää esim. lääkäreitä lähtökohtaisesti ylimielisinä, samoin hyvän itsetunnon omaavia ihmisiä.
[/quote]
Heh, osui! Olen kolmekymppinen nainen ja oppinut jo opiskeluaikoina, että sitä ammattia (lääkäri) tai esim. tuloluokkaa ei kertakaikkiaan kysyttäessäkään paljasteta yhtään vieraammassa seurassa, vaan aina on ilmaistava mutkan kautta (olen terveydenhoitoalalla, jolloin ihmiset olettavat, että kyseessä lh, sh tai th) tai jos tulee tarkentavia kysymyksiä niin helpommalla pääsee kun valehtelee. Jos paljastaa olevansa lääkäri saa kuulla mm. seuraavanlaisia kommentteja "haista h*ora v*ttu" (juttelin nuoren miehen kanssa baarissa ja kysyi mitä teen työkseni, tuo oli välitön vastaus kun kerroin), "V*ttu sä luulet olevas jotain mut sä olet vaan yks markan h*uora" (N. nelikymppinen mies baarissa, tuli oikein silmille tuon jälkeen, varmasti olisi käynyt käsiksi jos ei kaverinsa olisi tullut väliin), "V*ttu luuleksä olevas jotenki meitä parempi HÄH?!", "Ai sä oot se joku v*tun lääkäri vai?!" (kaverin häissä eräs kolmekymppinen insinöörimies), "Että mua v*tuttaa et tollanen ylimielinen paskalääkäri seurustelee mun kaverin kanssa" (nelikymppinenLVI-alalla työskentelevä mies, ex-miesystäväni kaveri jota en oikein tuntenut, tuli vaan baarissa avautumaan tällaista) jne.
[/quote]
Voiko tämä olla totta?! Tämäkö meidän suomalaisten sivistystaso on!
Olen pöyristynyt. Kannattaa kirjoittajan varmaan harkita, mistä seuransa hakee. Tosin kusipäisyydeltä ei aina voi välttyä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 01:04"]
[/quote]
[/quote]
Voiko tämä olla totta?! Tämäkö meidän suomalaisten sivistystaso on!
Olen pöyristynyt. Kannattaa kirjoittajan varmaan harkita, mistä seuransa hakee. Tosin kusipäisyydeltä ei aina voi välttyä.
[/quote]
Ainahan köyhää rikas ärsyttää ja menestymätöntä menestyjä. Ei sillä taida todellisen luonteenpiirteen kanssa olla paljoakaan tekemistä... (Tämä kommentti vaan sivusta seuraajalta)
Vastenmielinen on henkilö, joka ei lainkaan tajua kehonkieltä, vaan tuppautuu juttelemaan: hei, mitä kuuluu, vaikka ei huvita vastata. Joskus joutuu esim.bussipysäkillä vaivaantuneena odottamaan bussia kun hän siinä yrittää jutustella. Kyseinen tyyppi on ulkomaalaistaustainen ja yrittänyt jopa iskeä minua siinä pysäkillä. Miten voin kohteliaasti ja loukkaamatta ilmaista, että en ole kiinnostunut hänen seurastaan.
Ikuinen mielensäpahoittaja ja kaikesta valittaja marisija. Siksi en tykkää mistään mielensäpahoittakirjoista tai elokuvista tms. Negatiiviset ihmiset syövät kaiken energian ympäriltään.
Omaa uskonnollisuuttaan äänekkäästi tai erittäin näkyvästi korostavat ovat mielestäni oksettavia ihmisiä. Esim. saarnaajat karismaattisissa seurakunnissa ja heidän seuraajansa sekä ovelta ovelle kiertävät jehut tai vastaavat.
Jankuttavat ihminen. Esim. eräs työyhteisössä, joka rasittavuuteen saakka jankuttaa jostakin aiheesta viikosta toiseen. Joutaisi jo eläkkeelle. Kun tajuaisi itse lähteä. Eläkeikä jo täyttynyt.
Kieroilu ja myyräntyö selän takana, selän takana puhuminen, epäempaattisuus; ajattelee aina vain itseään ja omaa etuaan. Petollisuus ja epälojaalius, valehtelu. Halpamaisuus, tekee mitä vain omaksi edukseen muiden kustannuksella.
Muita alistava(kyykyttävä, väheksyvä, pilkkaava) lienee se vastenmielisin ihmistyyppi, sellainen enemmän tai vähemmän löytyy tilaisuuden tullen yllättävänkin monista ihmisistä.
Vastenmielinen ihminen on perseennuolija joka on lisäksi kiero kaiken lisäksi , olevinaan lojaali mutta puhuu muunneltua asiaa toisille!
Liian kiltti ihminen ei ole aito vasn siinä elää kierous alla jonka se peittelee kiltteydellään !
Eräs tyyppi on erityisherkkä yms ja mainostaa sitä avoimesti kuten kiltteyttään mutta silti hän kyykyttää toista oikeasti kilttiä ihmistä sillä rohkeudella joka tulee koko erosta jne !
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:40"]
Mikä tekee piirre ihmisestä vastenmielisen teidän mielestä?
[/quote]
- Nöyryyden täysi puuttuminen
- Tunkeileminen
- Besserwisser
- Neuvomaan tuppautuminen ilman kysymistä jatkuvasti
- Euroopan omistaja käytös
- Valehtelu
-Varastelu
- Kaksinaismoralismi
- Minä-minä-minä-kun-minä ja minä ja sitte vielä minä...
- Täysi piittaamattomuus muiden elämästä ja kotirauhasta
- Sairas narsismi
- Juppo tai huumeriippuvainen
- Rikollinen
- Elostelu
-Sovinismi
- Kiihkoateisti ja kiihkouskis
- Hyväksikäyttäjät
-Kyynärpää kiipijät
- Mielistelijät/ hännystelijät
- Epäsiisteys ( niin että häiritsee tahallaan läheisiään eikä välitä tai syyttää muita siitä, sairaus on eriasia)
On näitä muitakin. Ei tuu vaan heti mieleeen.