Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jestas mikä uuno virkailija tullissa oli tänään.

Vierailija
25.09.2006 |

Hain siis tänään yhden paketin tullista. Paketin arvo oli yhteensä 34 taalaa eli tuosta ei tarvinnut maksaa mitään tullimaksuja. Mutta myyjäpä olikin laittanut pakettilappuun kuluiksi 50 taalaa, vaikka postimaksulipukkeessa näkyi aivan selvästi ne oikeat kulut; 23 taalaa. Mulla oli tuo myyjän invoice mukana ja myös siinä näkyi oikea summa.

Mutta ensin tuo virkailija laski tuon paketin arvon noille 50 taalan kuluilla ja väitti, että mun pitää maksaa paketista niin ja niin paljon, että saan sen ulos. Ja minä tietenkin väitän vastaan, että en todellakaan ala maksamaan, koska tuosta ei mene tullimaksuja. Ja olen sen kotona laskenut valmiiksi. No sitten rouva laski uudestaan tuolla oikealla summalla eli 34 taalalla ja taas, sama juttu. Hän oli jotenkin ihmeellisesti laskenut ja tietenkin väärin.

Vihoviimein hän haki toisen virkailijan avuksi, joka osasi laskea kulut oikein ja päätyi samaan tulokseen kuin minäkin eli ei tullimaksuja. Tuo eka virkailija sitten näytti ihan siltä, että sori mä en tiedä mistään mitään ja EVVK asiakkaiden paketit. Ja tuo toinen sitten sanoi, että olitpas sinä hyvin osannut laskea (sanoi siis mulle).

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi