Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun kumppani mököttää/ei huomioi riidan jälkeen

Vierailija
19.02.2022 |

Mikä avuksi, kun anteeksipyyntö ei auta? Pointtina ei ole se, että omaa huonoa käytöstä voisi jatkaa kun pyytää anteeksi, mutta eihän se niinkään voi mennä, että toinen voi yksipuolisesti jättää puhumatta/kommunikoimatta koska sattuu olemaan nyt loukkaantunut. Itse olen suoraviivaisempi. Jos minä loukkaannun asiasta x ja puoliso pyytää anteeksi, annan anteeksi ja elämä jatkuu. Täytyykö itse tehdä jatkossa samoin, eli yksinkertaisesti mököttää/ olla vastaamatta mihinkään, jotta ymmärrää homman typeryyden? Eniten harmittaa, että tekee samaa myös lapsellemme. Siis jos on minulle suuttunut, niin joudun lapsen kanssa olemaan kahdestaan (tässä ei vikaa) ja hänelle selitellä miksi äiti ei puhu lapselle. (Koska on isille vihainen) Eli tämä toimintamalli todennäköisesti siirtyy mukavasti lapselle. Siinä hyvä sitten opettaa, että anteeksi pyydetään ja annetaan…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois kotoa joksikin aikaa. Mököttäjälle tekee hyvää jättää se yksin osoittamaan mieltään.

Vierailija
2/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että koska et puhu minulle etkä lapselle, niin minä lähden nyt hotelliin yhdeksi vuorokaudeksi lapsen kanssa, koska tämä ympäristö ei ole lapsellekaan hyväksi.

Ja jos haluat jatkaa yhteiselämää, niin tämä puhumattomuus ei toistu.

Huomioi vielä se, että jos olet itse ollut pahoinpitelijä, ja puolisosi mökötys johtuu tästä, niin lapsi on kiivaasti menossa huostaan. Mikä ehkä olisi hänelle parempi vaihtoehto kuin elää kummankaan teidän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii enempi huomiota.

Vierailija
4/24 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tosiaan mistään väkivallasta kyse. Tuli mokattua tavalla, joka toistunut aiemmin muutamaan kertaan. Lähinnä kyseessä siis minun virhe, jonka myöntänyt ja ehdottanut korvaavia toimenpiteitä, mutta ei suostu katsomaan päin.

ap

Vierailija
5/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä muttamun isä saattp mököttää 2 vkoa. Ite en ota mököttäviä miehiä

Vierailija
6/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois kotoa joksikin aikaa. Mököttäjälle tekee hyvää jättää se yksin osoittamaan mieltään.

Äitini pakkasi laukut kun isä mökötti,ja tuli kylään. Vuoden isä aina jaksoi sitten olla kunnolla :D

Vierailija
7/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kaikki pitäisi vain anteeksipyynnöllä kuitata olevaksi ok? Ei minun paha mieleni ainakaan millään sanoilla pyyhkiydy. Varsinkaan jos asia on sellainen josta on ennenkin keskusteltu.

Teot ratkaisevat. Ihan sama kuinka paljon pyytää anteeksi, jos jatkaa loukkaavaa toimintaa. Se tuntuu joka kerta vain entistä pahemmalta.

Vierailija
8/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä puhua. Asian käsittely on kesken mököttäjån mielessä. On vielä vihainen eli asia ei ole käsitelty loppuun.

Vierailija
9/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhaa,JOS olet juossut vieraissa,ei siinä anteeksipyynnöt auta,eikä kukkakimppu.

Painu nyt hyvämies kultasepälle tai osta joku typerä kallis merkkilaukku. Muutaman päivän siivoat,tiskaat,pyykkäät,ompelet,hierot...ehkä puolen vuoden kuluttua saat anteeksi.

Vierailija
10/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka aina loukkasi uudelleen ja uudelleen. Veti maton jalkojen alta, asiasta keskusteltiin, pyysi anteeksi, jonkin ajan päästä teki aina saman uudelleen, ja samat keskustelut ja anteeksipyyntörituaalit.

Eihän sillä anteeksipyynnöllä ole mitäön merkitystä, kun ei se johtanut mihinkään muutokseen tai virheestä oppimiseen.

Se kaveruus on nyt sitten menneen talven lumia. En halua olla enää tekemisissä.

Ap:n ei kannattaisi väheksyä omaa osuuttaan asiassa.

Vierailija
11/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen loukkauksen vakavuudesta asian käsittely voi kestää. Joitain tekoja ei pysty koskaan antamaan anteeksi, tämä aloittajan ongelma ei kuulosta kuitenkaan sen mittakaavan ongelmalta.

Anna aikaa ja näytä toimillasi, että teet kaikkesi että sama ei enää toistu.

Vierailija
12/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö ja -antaminen ei ole sellainen automaatti, jonka myötä voi jatkaa samaa hölmöilyä. Näinhän sinä olet tähän asti tehnyt, eikä vaimollasi ole mitään syytä olettaa, että mikään muuttuisi tälläkään kerralla.

Vierailija
13/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet se miesparka, joka teki vaimolleen epätyydyttävän syntymäpäiväkakun, niin laita erohakemus maistraattiin ja rupea selvittelemään nykyisen kodin myyntiä ja hankkimaan uutta kotia. Ja ota lakimies, vaimosi on psykopaatti.

Vierailija
14/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit hetkeksi lähteä jonnekin vaikka kyläilemään. Vaikka mutaman tunnin, että pöly vähän laskeutuu.

Vierailija
15/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kerran tällaisessa tilanteessa ihan äärimmisen ratkaisun. Asiat, joista kumppani mökötti toistuvasti, olivat joko minimaalisen pieniä tai sitten en edes tiennyt, mistä on tällä kertaa suuttunut.

Yhden lähes viikon mykkäkoulun jälkeen laitoin hänelle viestin, että jos et vastaa tähän viestiin klo 16 mennessä tänään, oletan olevani vapaa tekemään mitä tahdon.

Ei vastannut, lähdin illalla baariin ja iskin sieltä hauskempaa seuraa. 

Teillä tietty on siinä lapsi, niin ei ihan näin käy. Me emme edes asuneet yhdessä.

Mutta tuo mököttäminen on henkistä väkivaltaa. OIetan siis, että tässä on kyse jostain pienestä virheestä eikä esim. toistuvasta pettämisestä. Lähtisin pois pariksi päiväksi. 

Vierailija
16/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on selvä merkki siitä, ettei enää halua olla tekemisissä. Voit ilmoittaa vaimolle, että tätä se sinun mielestäsi tarkoittaa. Joten jos hän ei korjaa käsitystäsi, niin se pätee ja alatte puuhaamaan eroa.

Vierailija
17/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vain tahtovat olla sellaisia mököttäjiä... Ei ole uutta...

Vierailija
18/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tällä hetkellä mykkäkoulu, kun mies mököttää 🙄 . Ei tähän auta kuin aika, kokemusta on.

Vierailija
19/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mököttäminen on henkistä väkivaltaa, kyllä.

Mutta toisaalta jos kokee itsensä kovin loukatuksi, ei siinä heti toisen anteeksipyynnön jälkeen ole lirkuttelutuulella. Joskus on parempi olla puhumatta, ettei tule sanotuksi mitään korvaamattoman kamalaa toiselle.

Ymmärrän, jos ollaan hiljaa jonkun aikaa, mutta sitä en hyväksy, että vanhempi jättää puhumatta myös lapselleen jos on puolisolle vihainen. Lapsihan siihen on syytön.

Ja jos mökötys kestää kauan eikä voi edes tavallisia asioita viestiä, niin sellaisen ihmisen kanssa ei kannata jatkaa. Mököttäköön sitten yksinään.

Vierailija
20/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulusta pitää ottaa ilo irti. Kun toinen ei keskustele, niin siinä on oiva mahdollisuus tehdä itselle mieleisiä koko perhettä koskevia päätöksiä.

"Ajattelin, että ostetaan olohuoneeseen uusi matto. Kerro jos llet sitä vastaan. Jos vastalauseita ei tule, niin laitan sen tilaukseen"

Samaan tyyliin voit vaihtaa auton, varata lomamatkan tai mitä tahansa kivaa. Varmistat vain, ettei kukaan vastusta. Ja muistutat, että hän on hiljaisuudellaan myöntynyt näihin yhteisiin päätöksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän