Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun kumppani mököttää/ei huomioi riidan jälkeen

Vierailija
19.02.2022 |

Mikä avuksi, kun anteeksipyyntö ei auta? Pointtina ei ole se, että omaa huonoa käytöstä voisi jatkaa kun pyytää anteeksi, mutta eihän se niinkään voi mennä, että toinen voi yksipuolisesti jättää puhumatta/kommunikoimatta koska sattuu olemaan nyt loukkaantunut. Itse olen suoraviivaisempi. Jos minä loukkaannun asiasta x ja puoliso pyytää anteeksi, annan anteeksi ja elämä jatkuu. Täytyykö itse tehdä jatkossa samoin, eli yksinkertaisesti mököttää/ olla vastaamatta mihinkään, jotta ymmärrää homman typeryyden? Eniten harmittaa, että tekee samaa myös lapsellemme. Siis jos on minulle suuttunut, niin joudun lapsen kanssa olemaan kahdestaan (tässä ei vikaa) ja hänelle selitellä miksi äiti ei puhu lapselle. (Koska on isille vihainen) Eli tämä toimintamalli todennäköisesti siirtyy mukavasti lapselle. Siinä hyvä sitten opettaa, että anteeksi pyydetään ja annetaan…

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosiaan mistään väkivallasta kyse. Tuli mokattua tavalla, joka toistunut aiemmin muutamaan kertaan. Lähinnä kyseessä siis minun virhe, jonka myöntänyt ja ehdottanut korvaavia toimenpiteitä, mutta ei suostu katsomaan päin.

ap

Olitko uskoton, kavalsitko rahaa, hölmöiletkö toistuvasti juovuksissa?

Vai ostitko väärän merkkistä ketsuppia tai viikkasit lakanat väärin?

Nämä on nimittäin vähän eri kertaluokan hölmöilyjä.

Vierailija
22/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokötys ON henkistäväkivaltaa ja sitä sitten teillä kohdistetaan myös lapseen. Ei hyvä.

Ette osaa riidellä enkä jaksa uskoa, että keskenään opittekaan. Eka asia mikä tulee mieleen on -erotkaa- ja toinen -pariterapia-. Tosin en usko senkään toimivan jos ei ole kyennyt ihmisenä kehittymään edes vanhemmuuden myötä. Sorry. Mutta parempi kerta rytinä, kuin jatkuva marina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja aplle vastauksissa.

Kun toistuvasti rikkoo antamansa lupauksen, jossain vaiheessa raja tulee vastaan eikä pelkkä sanominen anteeksi enää riitä vaan alkaa miettimään onko tässä mitään järkeä kun kumppanin on niin helppo rikkoa rajoja jotka ovat tärkeitä.

Toisille raja tulee vastaan kerrasta, toisille toisesta kerrasta ja joillekkin kolmannesta tai neljännestä.

Ap. Olet mokannut. Luottamuksessa on särö. Saatko/osaatko korjata?

Ota se lapsi mukaasi ja lähde hotelliin yöksi. Kerrot että tajuat tehneesi suuren virheen ja annat kumppanille tilaa pohtia tilannetta.

Lapselle sanot että äiti tarvitsee nyt omaa tilaa ja että te lähdette sillä aikaa seikkailulle, jos ymmärtää puhetta.

Kumppanille sanot että sitten puhutaan kun tulet takaisin, viet lapsen siksi aikaa luotettavalle hoitajalle jolle maksat rahaa hoidosta koska te tarviitte 3h keskustelu aikaa.

Aikuiset hoitavat asiansa puhumalla.

Sä mokasit ap. Se ei mene puhaltamalla pois jos vielä jatkoa kaipaat.

Jos kyse on mielenosoituksesta, käsittely on sama. Tehtävä selväksi ettei puhumattomuus ole vaihtoehto kuten ei myöskään samojen virheiden teko.

Vierailija
24/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista. Tosi hyviä pointteja. Ei ole pettäminen kyseessä, ja tosiaan voisihan teksteistä niinkin ajatella toki. Tässähän oli kyseessä ns. Käsittelemätön tilanne, joka sitten raukesi kun lopulta sai ”vedettyä oikeista naruista”.

Mitä tulee siihen, että anteeksipyynnöllä pääsee vastuuta pakoon, niin ei tietenkään. Sen jälkeen kuitenkin mielestäni voisi jatkaa keskustelua normaalisti ja käydä asia läpi, eikä mököttää, joka johtaa herkästi sitten itse asian läpikäynnin ”unohtamiseen”. En nyt kuitenkaan hotelliin lähtenyt, enkä edes uhkaillut moisella, koska sekään ei ole mielestäni järkevää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi