Takka lämmitys ja ilmastonmuutos
Suljen pellin takassa aina silloin kun on vain punainen hehku jäljellä, koska jos pidän pellin auki turhan pitkään pääsee lämpö piipusta ulos ja ilmasto lämpeää.
Tänään suljin pellin liian aikaisin ja koko perhe ollaan kärsitty pääkivusta. Mutta mieluummin liian aikaisin sulkre pellin kuin liian myöhään jos meinaa säästää ilmastoa.
Kommentit (14)
Kannattaa sulkea pelli silloin kun on vielä vähän valkiaa jäljellä. Säästyy ilmasto enemmän.
Tai jos et avaisi pellejä ollenkaan. Niin säästyy vielä enemmän energiaa ja ilmastonmuutosta
Joskus oli ohje että sitten kun sinisiä liekkejäkään ei enää näy. Vaan punanen hiillos.
Mitä selitätte? Vanha sananlaskukin sanoo että "pelti auki karkaa lämpö harakoille"
Meillä on nyt illalla hieman päänsärkyä ollut kaikilla mutta menee nukkumalla ohi. Ei ole ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan kans pelti kiinni.
Huomenna luvasa päänsärkyä?
Meillä ei näy ilmastonmuutosta vaikka kuinka pannaan pölkkyä takkaan, lumikinokset sen kun vaan kasvaa vaikka 80-luvulla sanottiin ettei nyt pitäis olla enää talvella lunta ollenkaan. Kusetusta sanon minä.
Teepä peltiin yhteen kohtaan pieni reikä tai yhteen kulmaan viiste niin säästyt jatkossa päänsäryltä.
Vierailija kirjoitti:
Teepä peltiin yhteen kohtaan pieni reikä tai yhteen kulmaan viiste niin säästyt jatkossa päänsäryltä.
Tää on just sitä idiotismia.
Sitten lämpöä karkaa koko ajan ja ilmasto lämpeää vaikka takka ei olisikaan päällä, koska muukin lämpö karkaisisi sieltä reiästä.
Häkämyrkytykseen on ihmisiä kuollutkin.
Mutta mehän kuolemme ennen pitkää jokainen, vuorollamme. Joten ihan sama sitten kuolla vaikka heti ensi yönä häkämyrkytykseen.
Itse poltan kaiken painekyllästetyn,lakatun,maalatun yms paskapuun takassa ja säästän rahaa
Vierailija kirjoitti:
Häkämyrkytykseen on ihmisiä kuollutkin.
Mutta mehän kuolemme ennen pitkää jokainen, vuorollamme. Joten ihan sama sitten kuolla vaikka heti ensi yönä häkämyrkytykseen.
Jos kuolen häkämyrkytykseen mutta pelastan muun maailman niin mieluummin minä. 👍
Voi olla, että saatte häkämyrkytyksen ja sillä voi olla traagiset seuraukset. Ilmastomania on paha sairaus. Vihreät ovat jo osin oireilleet siitä.