Onko teidänkin työpaikalla minimaalinen työntekijävahvuus?
Eli jos joku on pois, niin heti hommat ja aikataulut alkaa kusemaan. Käytännössä reserviä ei ole. Itse olen nyt kahdessa peräkkäisessä työpaikassa nähnyt tämän ilmiön.
Kommentit (3)
Meillä kiinteistöhuollossa jätetään ihan suoraan osa hommista tekemättä mitä on asiakkaalle luvattu sopimuksessa. Yksi tyyppi vaan ei pysty tekemään 8 tunnissa 12 tunnin hommia.
Ei meilläkään ole reserviä yllättävien poissaolojen takia. En ole koskaan edes odottanut sellaista. Poissaolijan töitä vain jaetaan ja työtahtia kiristetään. Samoin lomien aikana työt tehdään sillä porukalla, mikä on töissä. Jotenkin se on aina järjestynyt. En ole koskaan kuullutkaan, että jollain työpaikoilla olisi varahenkilöitä.
On. Ei kenelläkään ole varaa maksaa siitä että joku istuskelee katselemassa kissavideoita ja heiluttelee jalkojaan 90% ajasta siltä varalta että joku on joskus pois.