Paljonko teillä jää palkasta säästöön?
Itse olen suht. pienituloinen, eli palkka noin 4000 euroa/kk ja säästöön jää vähän yli 1000 euroa/kk. Laitan sen yleensä osakesijoituksiin. Tuntuu kyllä todella pieneltä tuo summa...jotenkin näppituntumalla muilla on pakko jäädä paljon enemmän säästöön kun on hienoa autoa ja uutta asuntoa. Itselläni on vain kerrostalokaksio ja vanha käytetty pikkuauto.
Kommentit (31)
huono..... vaiha duunia jos on kerta pieni palkka... kyllä mulle vaan kelpais
Noin 600e kk säästöön 1600 nettopalkasta. Hitaasti kertyy. Aina menee rahaa johonkin. Auto rikki ja uuden sohvan ostin, entinen 10v vanha :(
Kesätyön palkoista saan säästöön yhteensä 1500€. Hätävaraksi ja ulkomaanvaihtoa varten. Ja säästöön jää siksi, että oon opiskelija ja asun halvalla. Hirveitä kuluja ei ole, kun ei oo autoakaan. Poikkeustilanne, mutta kiva, että saa jotain säästöönkin. Normaalisti kun joutuu elämään kädestä suuhun...
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:35"]
Noin 600e kk säästöön 1600 nettopalkasta. Hitaasti kertyy. Aina menee rahaa johonkin. Auto rikki ja uuden sohvan ostin, entinen 10v vanha :(
[/quote]
Todella paljon saat säästettyä noin pinestä palkasta. Asumiskulut ilmeisesti todella pienet?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:42"]
Pienituloinen? mun nettopalkka on vajaa 900 euroa, mä olen pienituloinen. Säästöön ei jää mtn.
[/quote]
Olen DI ja kyllä olen pienituloinen, koska DI:n keskipalkka on yli 5000 euroa/kk !!!
[/quote]
Noinko määrittelet pienituloisuuden :)
Porvoossa 4000€/kk tienaava on pienituloinen... Mutta vastaus kysymykseen: mitään ei jää säästöön, tulot noin 1500€/kk netto.