Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköinen passikuva? Apua?

Vierailija
05.07.2015 |

Eli mun passi on vanhentunut pari vuotta sitten. Mihin se sähköinen passikuva menee jos kuvaamo sen laittaa eteenpäin? Jos käyn eri kaupungissa saako mun kotikaupungin poliisi sen kun menen tekemään passihakemuksen asemalle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku vastata? Voiko sen laittaa sähköisesti poliisille vaikka olen menossa laitokselle hakemaan passia?

Vierailija
2/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi.

Onko sulla muuten muuta henkilöllisyystodistusta, pari vuotta passi ei siihen hommaan riitä. Ajokorttikaan ei ole henkilöllisyystodistus, vain todistus ajo-oikeudesta.

Vierailija
4/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamo laittaa sen eteenpäin poliisille, saat kuvaustunnuksen jolla poliisi hakee kuvasi sähköisestä arkistostaan. Kuvaustunnus liitetään passihakemukseen, eikä kuvauspaikalla siis ole väliä. Hakemuksen teet omalle poliisilaitoksellesi.

Kuvausta varten et tarvi henkkaria.

Vierailija
5/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään henkkaria kuin ajokortti! Ja se vanhentunut passi.

Vierailija
6/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:15"]

Ei mulla ole mitään henkkaria kuin ajokortti! Ja se vanhentunut passi.

[/quote]

Minulta ja muilta perheenjäseniltä kyseltiin muutamia kysymyksiä, entisiä osoitteita, vanhempien nimet yms. normaalia, jotka jokainen muistaa. Eikä meilläkään ollut kuin ajokortit, ei edes vanhoja passeja. Muutoinhan se olisi järjetöntä, kukaan ei koskaan saisi sitä ensimmäistäkään virallista kaikkeen kelpaavaa paperia! Joten, no hätä, nuo riittää kyllä. 

Meillä oli vielä kela-kortteja, kirjatokortit, kaikki mahdolliset muut epäviralliset kortit, mutta ei niitä tarvittu.

Vierailija
7/7 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin nettisivuilla on selkeät ohjeet passin hakemiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan