En muista edellisistä työpäivästä mitään, tipahtelen läppärini äärelle, leposyke on miljoona
Tuntuu niin kuin koko kroppa, pää, elämänhallinta on täysin sekaisin, välillä tulee epätodellinen olo että olenko enää edes työnantajani palkkalistoilla (vaikea selittää, siinä sisimmässä "muljahtaa" vähän niin kuin painajaisunessa).
Kommentit (44)
Teet ihan liian vaikeita töitä. Yritä etsiä jotain helpompaa ja rutiininomaisempaa.
Itse olen töissä hektisellä it-alalla. Meillä töissä aina silloin tällöin joku työntekijöistä saa "burn outin" ja alkaa saikuttamaan. Ei se mitään auta, jos työ pysyy samana. Uudesta kaverista on selvästi nähtävillä, jos hänellä ei ole keskittymiskykyä, ongelmanratkaisukykyä ja kykyä priorisoita töitään. Nämä kaverit uupuvat pian työtaakan alle ja seuraavaksi itketään työpaikkakiusaamisesta, vaikka heitä on vain pyydetty tekemään ne työt, joita varten heidät on palkattu. Kysymys ei ole siitä, että heillä olisi liikaa töitä, vaan työt ovat vain liian vaativia heille. Jokaisen pitäisi itse tajuta, mistä on kysymys ja ryhtyä toimenpiteisiin eli hakeutua helpompiin töihin. Toiset ei tajua vielä silloinkaan kun irtisanomismenettely on käynnistetty.
Tietysti voi myös myöntää suoraan työnantajalle, että pää ja tietotaidot eivät riitä työn tekemiseen. Siinä tapauksessa työnantaja voi järjestää helpompia töitä, jos se on vain mahdollista. Tietysti tämä vaikuttaa palkkaukseen.
Työhön pieniä taukoja, työpäivän jälkeen palautumiseen muuta kuin sohvalla pötköttelyä, vaan liikuntaa ja ei ainakaan kännykkää, tietokonetta tai muita digilaitteita.
Työn ja vapaa-ajan erottaminen kunnolla.
Saman itse kokeneena ja nyt jo helpottanut. Syksyllä en muistanut mistä juuri puhuttiin, oli rytmihäiriöitä joista tuli vielä suurempi ahdistus huolestumisen takia. Saikulla en ollut.
Aktiivinen palautuminen, vapaa-aika vapaa-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et osaa mennä lääkäriin?
Koeaikaa parisen kk jäljellä, en uskalla riskeerata että tipahdan takaisin työmarkkinatuellw.
No aika äkkiä oot vissiin niin sanotusti menettänyt kisakuntosi. Et vissiin ole ihan priimalaatua...? Vai ylisuoritatko?
Juuri näin, valitettavasti