En muista edellisistä työpäivästä mitään, tipahtelen läppärini äärelle, leposyke on miljoona
Tuntuu niin kuin koko kroppa, pää, elämänhallinta on täysin sekaisin, välillä tulee epätodellinen olo että olenko enää edes työnantajani palkkalistoilla (vaikea selittää, siinä sisimmässä "muljahtaa" vähän niin kuin painajaisunessa).
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon. Itse kärsinyt noista oireista viimeiset 15 vuotta ja hengissä olen. Lääkäreissä käyty useammankin kerran, ei vikaa. Pakko vaan jotenkin selviytyiä. Leposyke korkea 80-100 ja pienikin kävelylenkki nostaa 170:een ja tuntuu et happi loppuu.
Taaperran vaan eteenpäin kun muukaan ei auta.
Onko ferritiini mitattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon. Itse kärsinyt noista oireista viimeiset 15 vuotta ja hengissä olen. Lääkäreissä käyty useammankin kerran, ei vikaa. Pakko vaan jotenkin selviytyiä. Leposyke korkea 80-100 ja pienikin kävelylenkki nostaa 170:een ja tuntuu et happi loppuu.
Taaperran vaan eteenpäin kun muukaan ei auta.Onko ferritiini mitattu?
Ja grafeni oxidi tasot
Ap, koita tehdä edes jotain rentoutumisharjoituksia, syvähengitystä tms, että saisit sympaattista hermostoasi rauhoitettua. Käyt nyt ihan ylikierroksilla stressin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mitattu. Viimeisin arvo 28 joka mulle hyvä arvo. On joskus ollut 11. Rautaa en voi syödä, en missään muodossa. Ei tollaseen oloon kuole. Pakko vaan elää sen kanssa.
-20
Vierailija kirjoitti:
Oletko sairastanut koronan? Voi olla long covid-oireilua
Työnnä se long covidis per sees eesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja grafeni oxidi tasot
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mitattu. Viimeisin arvo 28 joka mulle hyvä arvo. On joskus ollut 11. Rautaa en voi syödä, en missään muodossa. Ei tollaseen oloon kuole. Pakko vaan elää sen kanssa.
-20
Mulla kans vastaavalla arvolla oli samanlainen olo. Ei tosiaan tappavaa, mutta aika ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
burnout
Mutta jaksan kuitenkin nousta sängystä ja säheltää. Eikös burnoutissa mene jaksaminen täysin.
ap
Ei välttämättä, olet täysin ylikierroksilla.Sitten kun pysähdyt niin seinä nousee pystyyn. Mene oikeasti lääkäriin, tuosta toipuminen vie kauan mutta mitä kauemmin odotat sen pahemmin aivosi kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
burnout
Burnoutilta minustakin kuulostaa.Mene lääriin ja pyydä saikkua. Saikustavoi tulla pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
burnout
Mutta jaksan kuitenkin nousta sängystä ja säheltää. Eikös burnoutissa mene jaksaminen täysin.
ap
No kohta menee
Yleisenä kommenttina, mitä se saikku auttaa, kun töitä on kuitenkin sen jälkeen taas tehtävä ja sitten on taas kohta burnout? Tai työttömänä. Ei työnantaja mielellään tuollaista "menoa" kauan katsele.
Vierailija kirjoitti:
Yleisenä kommenttina, mitä se saikku auttaa, kun töitä on kuitenkin sen jälkeen taas tehtävä ja sitten on taas kohta burnout? Tai työttömänä. Ei työnantaja mielellään tuollaista "menoa" kauan katsele.
Työnantajan pitää sopeuttaa toimintaansa soveltuvaksi työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka it-konsultilla laskutustavoite on 70 % työtunneista eikä muita soveltuvia hommia ole tarjolla? Siinä sitten roikkuu muiden riesana, madaltaen saamattomuudellaan tiimin yhteisiä bonuksia jne. Silloinhan on burnout välittömästi uudestaan ovella - tai paremminkin koko asetelma on niin päätön, että "heikoimman lenkin" roikuttaminen palkkalistoilla ei ole kenenkään näkökulmasta mielekästä.
Työ selkeästi kuluttaa sinut loppuun. Millä keinoin palaudut työstä? Liikunta ja ulkoilu on paremmat vaihtoehdot kuin puhelin tai tv.
Etsi myös työpäivän sisään palautumishetkiä. Aamu -ja iltapäivätauko työkavereiden kanssa, lounaalla lounasseuraa kännykkätuijottelun sijaan.
Joka ilta voit miettiä päiväsi onnistumisen hetket. Jos tuleva työpäivä stressaa kirjaa ylös paperille mitä seuraavana päivänä pitää tehdä. Älä pyörittele asioita mielessä vaan kirjoita ne paperille.
Ja hyvät yöunet, puhelimen selailu minimiin työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina et mene töihin vaan lääkäriin, tarvitset viikkojen, jopa kuukausien sairausloman.
Ei ole vaihtoehto valitettavasti, ei vielä
ap
Eteisvärinää sydämessä? Syke korkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka it-konsultilla laskutustavoite on 70 % työtunneista eikä muita soveltuvia hommia ole tarjolla? Siinä sitten roikkuu muiden riesana, madaltaen saamattomuudellaan tiimin yhteisiä bonuksia jne. Silloinhan on burnout välittömästi uudestaan ovella - tai paremminkin koko asetelma on niin päätön, että "heikoimman lenkin" roikuttaminen palkkalistoilla ei ole kenenkään näkökulmasta mielekästä.
Voi voi. Se laskutustavoite on vain tavoite. Jos ei yllä siihen, niin se on ehkä enemmän ylemmän tason ja suunnittelun ongelma. Ei työntekijän tarvitse sen takia tapattaa itseään.
Ruutuaika nollaan työn jälkeen, ei lukemista / tv. Syö hyvin ja tarpeeksi, hedelmiä, marjoja , pähkinöitä , lihaa, kalaa ym. Nuku, sauno useana päivänä viikossa (rentouttaa, laskee verenpainetta) pieni tissuttelu esim. 1 saunakalja/pvä toimii rentouttajana ei haittaa. Kokeile uimista ja kellumista. Hikiliikunta ja seksi endorfiinit ym. Venyttele. Mene hyvälle hierojalle joka hieroo niska-hartiaseudun auki. Päähieronta. Avantouinti. Ota henkivakuutus - tuo henkistä turvaa työmatkoille. Haleja sinulle ja halaile vaimoasi.
Hah! Käsitys tämän päivän työelämästä puuttuu täysin
Vierailija kirjoitti:
Hah! Käsitys tämän päivän työelämästä puuttuu täysin
Tämä siis vastaukseksi kohtaan 33/39
Tuollainen säheltäminen, aivot kaakossa ja rytmihäiriöt ovat kehosi viestisi sinulle, että nyt ei jaksa, eikä toimi ... eli rauhoitu. Mene lääkäriin.