Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa asua missään?

Vierailija
05.07.2015 |

En halua asua missään perseenreiässä. PKS revitään poskettomia hintoja rumistakin asunnoista. Ja en ole saanut perintöä. Kaikki täytyy itse hankkia.

Naurettavia vuokrapyyntöjä. Kämänen 42 neliön kaksio 750e :(

Jos Suomessa ei olisi talvea, muuttaisin sillan alle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu perseenreiässä vaikka en asukaan pääkaupunkiseudulla. Asumismenot sadan neliön keskustakodista pari sataa euroa/kk koska as.laina on maksettu jo vuosia sitten.

Vierailija
22/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy elää ihmisiksi eikä ostaa joka päivä 3 euron vittupaska suklaita tai vitun sidukoita. Nykyajan nuoret aikuiset on todella perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:14"]

Voivoi kun minulla on 55 neliöinen kaksio parvekkeella ja täysin remontoitu. Vuokrakin vain 420e/kk ;)

[/quote]

Meillä saunallinen kaksio meren vieressä, juuri rempattu. Vuokra 480e/kk.

Vierailija
24/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:14"]

Voivoi kun minulla on 55 neliöinen kaksio parvekkeella ja täysin remontoitu. Vuokrakin vain 420e/kk ;)

[/quote]

Onpas iso parveke. 

Vierailija
25/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut ihan samaa. tai ehkä juuriv oi olla varaa asua mutta eipä sitten paljon muuta. Itse asun lapsen kanssa ydessä 4 neliön asunnossa. Vuokra 420e. Palkka bruttona 2750e. Kun on näin pieni vuokra niin jotain jää muuhunkin elämiseen. velkaa tuskin paljon myönnettäisiin omistusasuntoon.

Vierailija
26/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloitan?! Ekasta tilistä, jonka sain 14-vuotiaana?! Siitä, kuinka olen säästänyt ensinmäistä asuntoa varten, jo siitä tilistä lähtien?! Vai siitä kuinka minulla on kaksi yksiötä vuokralla sinua naurattavaan hintaan?! 

Vierailija
27/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nyt yleensäkin kannattaa asua oman tulotasonsa mukaan. Onko mitään järkeä olla esim vaatemyyjä, joka tienaa tyyliin 1200 euroa käteen ja sit kuitenki Pitäs asua jossain kantakaupungissa ja valitetaan ku yksiönki hinnat on 700 eurosta ylöspäin. Hohhoijaa, niin makaa kuin petaa, kouluttaudu parempi palkkaiseen ammattiin tai asu jossain kusisessa lähiössä. Ja kuka käskee ottaa kaksion jos asuu yksin? Jos kaksiota, joka maksaa esim 750 kuukaudessa on kaksi ihmistä maksamassa, niin eipä Se liikaa ole. Itse asun omakotitalossa, lainanlyhennys vajaa 900 ja muut kulut päälle niin asumiseen menee kuukaudessa 1100-1200 euroa ja kaksi työssäkäyvää kouluttautunutta aikuista on taloudessa ja kaksi lasta ja ei ongelmaa.

Vierailija
28/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:00"]

En halua asua missään perseenreiässä. PKS revitään poskettomia hintoja rumistakin asunnoista. Ja en ole saanut perintöä. Kaikki täytyy itse hankkia.

Naurettavia vuokrapyyntöjä. Kämänen 42 neliön kaksio 750e :(

Jos Suomessa ei olisi talvea, muuttaisin sillan alle.

[/quote]

Ota kaksion toiseen huoneeseen kaverisi asumaan.

Vierailija
29/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tuttavan kautta vuokrata 4 h Munkasta ja enimmillään meitä asui siinä viisi vuokralaista.

Vierailija
30/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no on Helsingissäkin edullisia asuntoja kun vaan tietää mistä kattoo. Meillä on ratikkareitin varrella 68 neliön kaksio isolla partsilla metsän reunassa, maksaa n. 750e/kk. Rauhallista seutua, ei ulkomaalaisia tai juopporemmejä/narkkeja.

Vierailija
31/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva rivarinpäätykolmio, 550 euroa vuokra. Juu on kirkonkylällä, mitäs sitten? Suurehko kaupunki vartin ajomatkan päässä, jos sinne haluaa.

Vierailija
32/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persreiässähän me asutaankin, kun ollaan Vantaan puolella ja Hgin keskustaan n.15km. Siis palstalaisten mielestä. Mutta hyvin pyyhkii tässä reiässä:)

150 000e maksoi kotimme, uutena. 4h+k+vh+s+wc ja onpa vielä 15m2 lasitettu terassikin. Lainaa jäljellä n.70 000e, lyhenee n.1000e/kk.

Vierailija
33/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on jotain mätää jos 150 000e uutena. Tontti maksoi sitten 300 000e?

Mä olisin tosi rikas jos ei olisi asumiskuluja.

Vierailija
34/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alle 70 kilometriä Helsingistä ja hintataso on jotain muuta. Ei kaikkien ole pakko onneksi Helsingissä tai edes Suomessa elää. Itse elän siis Tallinnassa.

Vierailija
35/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, muuttaisin Tallinnaan jos voisin tehdä hyväpalkkaista työtä siellä.

Vierailija
36/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle, tai jonnekin pieneen kaupunkiin. Pois sieltä peräreijästä.

Vierailija
37/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 neliöinen yksiö, vuokra 490, Lahdessa

Vierailija
38/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla vaihtoehtoja, jos siellä päin on jostain syystä pakko asua. Maakunnissa kämpät ovat selvästi halvempia, mutta työpaikat tiukassa.

Vierailija
39/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että noi omaa asuntoaan maksavat vähättelee joko niitä kuukausieriä tai sitten sitä laina-aikaa. Tai sitten unohtavat kertoa, että vaihtoivat isompaan ja myivät vanhan alta, eli kämpästä oli siis jo ostettaessa maksettu 60-70 prosenttia.

Eihän nämä ole vaikeita laskea; normaali pieni osake kaupungista maksaa sen 150 donaa. Tuohon korot päälle niin sen loppuhinnaksi tulee 300 donaa. Jos sitä makselee sen tonnin kuussa, niin menee siis 300 kuukautta että se on maksettu. Eli 25 vuotta.

Paitsi että viiden vuoden kuluttua menee duunit alta. Ja kymmenen vuoden kuluttua sen lainan korko triplaantuu. Ja 20 vuoden kuluttua sitä kämppää ei kukaan haluakaan ostaa, eli sen arvo on nolla euroa.

Eli paskapuhetta.

Vierailija
40/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina elänyt säästäväisesti ja tulojeni mukaan. Opiskelin nuorena ja valmistuin ajallaan. Opiskeluaikana tein kaikki kesät töitä, en ottanut opintolainaa. En tehnyt lapsia ennen kuin olin valmistunut ja minulla oli vakityö. En ole koskaan ollut työttömänä ja hoitovapaat jäi lyhyiksi. En ole eronnut. En ole ostanut koskaan velaksi mitään muuta kuin asunnon. Ei siis kulutusluottoja. Olen siis ikäni tehnyt töitä ja säästänyt. Nämä ovat suurimmat syyt siihen, että taloudellinen tilanteeni on nyt ok.