Coolein ammatti?
Kommentit (84)
Muusikko. Semmoinen siis joka elättääkin sillä itsensä eikä vaan elä tuilla ja tee musiikkia esittäen sitä lähibaarin juopoille kerran vuodessa kännissä. Mun muusikkomies keikkailun lisäksi opettaa musiikkia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:07"]Amerikan Presidentti
[/quote]
Mikäs se sellainen maa on?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:07"]Amerikan Presidentti [/quote] Mikäs se sellainen maa on?
[/quote]
Siellä se kaukana Ameriikassa.
Yleensä sellaiset luovien alojen ammatit, joissa vaaditaan yliopistotutkintoa ja palkkakin on ok: arkkitehti, taidepsykoterapeutti psykologit/lääkärit, kuvataiteen lehtorit, teolliset muotoilijat, kustannustoimittajat jne.
Ohjelmoija on aika cool, koska ilman niitä meillä ei olisi kännyköitä eikä oikeastaan yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:40"]Olen lentoemäntä ja mieheni lentokapteeni. Ilman omahyväisyyttä voin todeta, että aina kun menemme juhliin tai tapahtumiin ovat ihmiset aina keskustelemassa kanssamme ammateistamme, matkoista y.m Siis mikäli he tietävät mitä teemme. Itse emme yleensä edes kerro mitä teemme, mutta tuttavat tekevät sen puolestamme. Siinä sitä sitten ihmetellään, kun kerran mentiin Rhodokselle... y .m Lentoemäntä ja -kapteeni ovat siis "cooleja ammatteja"...
[/quote]
Hahhah! You wish. Lentoemäntä on yhtä cool kuin tarjoilija, siivooja tai myyjä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:40"]Olen lentoemäntä ja mieheni lentokapteeni. Ilman omahyväisyyttä voin todeta, että aina kun menemme juhliin tai tapahtumiin ovat ihmiset aina keskustelemassa kanssamme ammateistamme, matkoista y.m Siis mikäli he tietävät mitä teemme. Itse emme yleensä edes kerro mitä teemme, mutta tuttavat tekevät sen puolestamme. Siinä sitä sitten ihmetellään, kun kerran mentiin Rhodokselle... y .m Lentoemäntä ja -kapteeni ovat siis "cooleja ammatteja"... [/quote] Hahhah! You wish. Lentoemäntä on yhtä cool kuin tarjoilija, siivooja tai myyjä.
[/quote]
Nohnoh. Kyllähän lentoemännän ammatissa ainakin Finnairilla on vielä ripaus gloriaa. Ns. matkusteluammateissahan on yleensä tosi niukasti vapaa-aikaa kohteessa ja se vähäkin menee nukkuessa ja Powerpoint-esityksiä valmistellessa. Kaukolentoemot taas saa vapaasti käyttää aikaansa kohteessa, vain koneessa he työskentelevät. Se työ kelpaisi minulle vaikka heti, vaikka fyysisesti rankkaa onkin.
Meribiologi, sellainen kuka tutkii kaikkia merenpohjassa olevia outoja otuksia. Poliisin taktisten joukkojen poliisit/tutkijat.
No vaikka se lentoemäntä susta on "epäcoolein", niin näin siinä aina käy että kaikki haluaa tietää ammatista ja matkoista kaiken:) Kieliä pitää osata ja ensiaputaidot olla hanskassa. Ihmisistä se on yleisesti kuitenkin "eksoottinen ammatti". On mulla KTM: n paperit, jos huvittaa tylsiin toimistohommiin ryhtyä.
Lääkärin tai juristin ammatti eivät jostain tunnu ihan niin coolilta, vaikka arvostettuja professioita ovatkin. Ehkä cooliuteen liittyy jonkinlainen luovuus ja uutuudenviehätys. Lääkärit ja juristit työskentelee kuitenkin aika konservatiivisessa työssä, jossa luovuudella ei ole niin suuresti tarvetta. Eli cooleja ovat esim. arkkitehdit, muotoilijat, kuvanveistäjät, tuntemattomiin sademetsäheimoihin soluttautuneet antropologit jne. Lentoemännät ovat menettäneet cooliuttaan, kun kaukomatkoistakin on tullut lähes tavanomaisia suurelle osalle kansaa.
Jäteautonkuljettaja. Työsuhde-etuna tulee miehekäs haju.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:52"]
Yleensä sellaiset luovien alojen ammatit, joissa vaaditaan yliopistotutkintoa ja palkkakin on ok: arkkitehti, taidepsykoterapeutti psykologit/lääkärit, kuvataiteen lehtorit, teolliset muotoilijat, kustannustoimittajat jne.
[/quote]
Miten lääkäri on luova ammatti?
Uusien karkki- ja suklaamakujen suunnittelija