Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä enemmistö jaksaa käydä töissä päivästä toiseen, vuosikymmenestä toiseen?

Vierailija
19.02.2022 |

Pitääkö suurin osa kenties työstään vai onko heillä kyky muuntautua tunneköyhiksi roboteiksi työpäivänsä ajaksi?

En ymmärrä yhtään, miten enemmistö tilastojen mukaan pystyy jatkamaan vanhuuseläkkeelle asti?

Pyöriikö sirkus sen turvin, että tämä ilmeinen enemmistö hyväksyy kaiken ja on valmistautunut kestämään selkänahkansa päivittäisen raihimisen "yhteisen kakun kasvattamisen" nimissä?

Älkääkö nyt sanoko "silloin jaksaa kun on pakko" - silloin kun ei oikeasti jaksa, ei vaan jaksa vaikka olisi pakko!

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä. Kuka päättää että yhteiskunta avautuu klo 6 aamulla ja jokaisen on oltava työpöydän ääressä klo 7 ja siitä seuraavat 8h. Onneksi olen nuori eläkeläinen. Itse burnouttasin jo alle 20v.

En ole koskaan 20v työurallani aloittanut töitä ennen klo 10 aamulla. Elämä on valintoja. 

Vierailija
22/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa saisi saman elintason palveluina valtiolta kotona lorvimalla.

Suomalaiset tykkää maksella veroja. Suurin osa käy työssä jotta voi maksella veroja. Veroilla elätetään mm poliitikkoja ja varsinkin sosialistipoliitikkoja joilla tuskin olisi muuta työtä paitsi ehkä valtion viroissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oln töissä 65-vuotiaaksi ja pitempäänkin olisin jaksanut ja halunnut, mutta annoin sitten mukavan ja hyväpalkkaisen työni nuorempien hoidettavaksi.

Olen työlläni elättänyt 2 lastani ja osittain miehen, joka oli osan ajasta työttömänä.

Eläkkeellä onkin ihan mukavaa, kun on vielä terve ja jaksaa harrastaa. Eläke riittää kaikkeen tarpeelliseen, jää joka kuukausi vielä noin 750 euroa säästöön.

Vierailija
24/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä. Kuka päättää että yhteiskunta avautuu klo 6 aamulla ja jokaisen on oltava työpöydän ääressä klo 7 ja siitä seuraavat 8h. Onneksi olen nuori eläkeläinen. Itse burnouttasin jo alle 20v.

Ilmainen vinkki: On muitakin töitä kuin raksahommia. Suurimmassa osassa töistä työt eivät ala klo 6 eikä edes klo 7. Perus toimistotyössä aika vakiotyöaika on 8-16 tai 9-17. Sitten on lukemattomia töitä, joissa voi tehdä vaikka pelkästään iltaa. Yhteiskunta on auki 24/7 ja jokaiselle tunnille tarvitaan työntekijöitä hyvin moneen paikkaan. 

Vierailija
25/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työelämässä 42 vuotta. Ihan hyvin jaksoin, ei tullut koskaan mieleen lopettaa ennen eläkeikää. Yhtenä syynä tietysti se, että mistä sitä rahaa elämiseen olisi saanut, jos ei olisi ollut töissä.

Vierailija
26/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa saisi saman elintason palveluina valtiolta kotona lorvimalla.

Suomalaiset tykkää maksella veroja. Suurin osa käy työssä jotta voi maksella veroja. Veroilla elätetään mm poliitikkoja ja varsinkin sosialistipoliitikkoja joilla tuskin olisi muuta työtä paitsi ehkä valtion viroissa.

Kerro ihmeessä mistä palvelusta saa käteen 4000€/kk kotona lorvimalla. Vaihdan heti huomenna sinne. 

Vierailija
27/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän aloittaja kuvittelee mm. toimeentuki rahojen tulevan??? Jos ei olisi töissäkäyviä veronmaksajia, niin millähän nämä sossupummit eläisi. Kaitpa ne kuvittelee oikeesti, että on jokin taikaseinä josta rahaa revitään.  Työtä vieroksuvat käyttää töissäkävien veroeuroja. 

Vierailija
28/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa sinä asut? Meillä Suomessa yhteiskunta on auki ihan koko ajan. Siksi kaikki eivät todellakaan mene töihin aamutuimaan, vaan tarvitaan myös päivä-, ilta- ja yötyöläisiä. Oma työaikani on pääosin 16-24. Sopii minulle paljon paremmin kuin aamutyö. 

Vierailija
29/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa, niin tottakai työskentelisin vähemmän ja vapaammin, mutta yksityisyrittäjyys on minulle vasta varavaihtoehto siinä kohtaa, jos nykyinen palkkatyö loppuu. Olen ollut yksityisyrittäjä ja tiedän, että oman palvelun markkinointi ei ole helppoa. Ja vaikka on mahdollisuus ansaita paljon enemmän kuin tekemällä suunnilleen samoja juttuja palkkatyönä, niin usein ansiot jäävät paljon pienemmiksi. Mutta jos jäisin työttömäksi tai "voittaisin lotossa" (jota en edes pelaa) sata tuhatta tai jotain sitä luokkaa, niin voisin hyvin kuvitella myyväni yrittäjänä samaa palvelua kuin nyt teen asiantuntijana kuukausipalkalla.

Jos taas "voittaisin lotossa" niin paljon, etten ehtisi loppuelämäni aikana kuluttaa rahoja, niin silloin pystyisin kehittämään elämääni niin paljon muutakin sisältöä, että en tarvitsisi palkkatyötä tai sitä, että itse työskentelen yrittäjänä. Lapsellinen haaveeni olisi esimerkiksi perustaa joku B&B paikka jonnekin lämpimään. Siinä tilanteessa en tietenkään itse enää siivoilisi ja kokkailisi vaan johtaisin paikkaa. Ehkä muutamaa muutakin yritystä. Siinä ohella matkustelisin paljon.

Vierailija
30/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette niin mielikuvituksettomia että ainoana vaihtoehtona työlle keksitte "kotona makaamisen"? Tuilla eläessä ei juuri muuta olekaan varaa tehdä, mutta todellako jos saisitte vaikka 30 miljoonaa jostain niin menisitte silti vaan kuuliaisesti töihinne joka arkipäivä, koska muuten jäisitte sänkyyn makaamaan kuin joku halvaantunut zombi? Hieman säälittävää, ellette aivan todella rakasta sitä duunianne.

Vierailija
31/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa mukavasti rahaa. Rahalla taas saa asioita. Lomaakin saa.

Jospa se iso asuntolaina pakottaa käymään töissä että pankki ei vie asuntoa alta.

Vierailija
32/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette niin mielikuvituksettomia että ainoana vaihtoehtona työlle keksitte "kotona makaamisen"? Tuilla eläessä ei juuri muuta olekaan varaa tehdä, mutta todellako jos saisitte vaikka 30 miljoonaa jostain niin menisitte silti vaan kuuliaisesti töihinne joka arkipäivä, koska muuten jäisitte sänkyyn makaamaan kuin joku halvaantunut zombi? Hieman säälittävää, ellette aivan todella rakasta sitä duunianne.

KUN emme saa 30 miljoonaa, vaihtoehtoina on joko käydä töissä ja tienata enemmän tai loisia sossurahoilla kotona. Toki, jos sinulla on tiedossa joku taikaseinä, josta ilmestyy tuosta vaan miljoonia niin jaa ihmeessä sijainti meillekin. Jos osaisit lukea, suurin osa on sanonut, että nimen omaan RAHA on syy, miksi töissä käydään. 

Vierailija
33/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta on tullut töitä tehtyä ja siitä 20 vuotta lääkärinä. Ensi kesäksi on luvattu yhtäjaksoisesti 3 viikkoa lomaa. Jos ei tipu 4 viikkoa juhannuksen jälkeen niin otan sitten lopputilin ja lomailen 2-6 kuukautta vähän niin kuin vuorotteluvapaana.

Vierailija
34/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsos, kun hommahan on sellainen, että täällä reaalimaailmassa ei miljoonia tyhjästä tipahda tilille. Rahan eteen on tehtävä töitä, jos ei ole sattunut syntymään kultalusikka peräsuolessa. Suurin osa ei ole. 

Vierailija
35/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvitusmiljoonilla ei asumista yms. maksella. Totta hitossa jäisin pois töistä, jos jostain tulisi 30 miljoonaa. Mutta eipä ole tulossa, joten töissä on käytävä, kun sossurahat ei riitä omasta mielestäni riittävään elintasoon.  

Vierailija
36/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tulee pitkä aika odotella sitä varsinaista vanhuuseläkettä. Ymmärrän että joku voi haluta jäädä eläkkeelle terveenä ja virkeänä vaikka 55- tai 60-vuotiaana. Jos talous sallii, niin voi tehdä pehmeän laskun eläkkeelle tekemällä mm. kolmipäiväistä työviikkoa. Vähän outoa kehuskella "hullun papereilla" kuten jotkut tekevät välttääkseen armeijan.

Vierailija
37/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa mukavasti rahaa. Rahalla taas saa asioita. Lomaakin saa.

Ajatteletko siis työpäiväsi aikana toistuvasti lomaa ja rahaa ja rahaa ja lomaa, jos ne ovat asioita, jotka saavat jaksamaan? Vai miten se psykologisesti sinulla "toimii"?

Vierailija
38/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö suurin osa kenties työstään vai onko heillä kyky muuntautua tunneköyhiksi roboteiksi työpäivänsä ajaksi?

Varmasti noita molempia tapauksia löytyy työssäkäyvistä ihmisistä. Mutta robottimaisesti tehtävät työt on jo suurelta osin siirretty oikeille roboteille. Jäljelle on jäämässä vain sellaiset työt, joissa tarvitaan joko luovuutta tai tunnetta, tai molempia. Niitä ominaisuuksia kun ei ole toistaiseksi vielä onnistuttu ohjelmoimaan roboteille.

Vierailija
39/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tulee pitkä aika odotella sitä varsinaista vanhuuseläkettä. Ymmärrän että joku voi haluta jäädä eläkkeelle terveenä ja virkeänä vaikka 55- tai 60-vuotiaana. Jos talous sallii, niin voi tehdä pehmeän laskun eläkkeelle tekemällä mm. kolmipäiväistä työviikkoa. Vähän outoa kehuskella "hullun papereilla" kuten jotkut tekevät välttääkseen armeijan.

Burnout alle 20-vuotiaana = kehuskelua? Tuskin.

Vierailija
40/121 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuisi pahalta olla tyhjän panttina vuosikaudet, jopa koko elämäni. Jos olisi muuta tärkeää elämässä, kuten olisi kotiäiti, se olisi ehkä ok.

Useimmissa töissä kuitenkin tehdään jotain hyödyllistä tai järkevää, kuten hoitoalalla, putkimiehenä, ohjelmoijana tms. Kiva olla tarpeellinen osa yhteiskuntaa.

Mulla on niin hyvä tuuri että saan työssäni toteuttaa itseäni ja varmaan tekisin samaa työttömänäkin.