Loukkaantuisitko seuraavasta keskustelusta
A: onko teillä sähkölasku noussut
Sinä: en ole huomannut
A: ahaa teillä on niin paljon rahaa ettei tarvi laskuja katsoa.
Kommentit (26)
En loukkaantuisi mutta pitäisin toista osapuolta vähän junttina jos tuollaisia töksäyttelee useamminkin.
No en. Koska rahaa on paljon, jos ei tarvitse huomata sitä, että laskuihin on tullut parikymppiä lisää.
Nimim. entinen superköyhä
Meillä sähkö ei ollutnoussut paljon, mutta heillä oli tuntuvasti. Olisin sellaisen toki huomannut. Mutta miksi pitää noin töksäytellä.
Luen vain hiljaisen rukouksen Pekalle laskustani.
Vierailija kirjoitti:
No en. Koska rahaa on paljon, jos ei tarvitse huomata sitä, että laskuihin on tullut parikymppiä lisää.
Heille oli tullut yli tuplaten lisää.
On minullakin takana vuosia että piti kaikki laskea pennilleen, mutta onneksi pahin on helpottanut.
Purskahtaisin nauruun. Minusta tuo olisi vitsi. Pitää tietty tuntea kuka sanoo. Minulla on huumorintajuisia ystäviä, samanlaisia kuin itsekin olen.
En loukkaantuisi.
Jos ihmiset töksäyttelee tyhmiä, ei se ole mun ongelmani.
Riippuu kuka sanoo ja miten. Olemus ja eleet ratkaisee. Lähipiirissä kun on kaikenmoista vääräleukaa.
En, mutta ihmettelisin moukkamaista kommenttia.
Olisit vastannut sille, että "sinä sen sanoit, ei ole tarvetta tutkia joka laskua!" Ja päälle hymyillyt merkitsevästi :)
Loukkaantuisin, tai ainakin pitäisin kysyjän tapaa keskustella aika tökerönä. Kun saan sähkölaskun, käyn sen kyllä läpi, mutta ensisijaisesti kiinnitän huomiota kilowattitunteihin, joiden määrässä on iso ero esim. heinäkuun ja tammikuun välillä. Ja jos kulutus poikkeuksellisen suurta, koetan selvittää, mistä se johtuu. Sitä, onko sähkön- tai sähkönsiirron hintaan tullut joku korotus, en välttämättä niin helposti huomaa. Eikä tämä tarkoita sitä, että minulla ”olisi niin paljon rahaa”.
Hinta riippuu sähkösopimuksesta ja sähkönkäytöstä, joten enpä niin miettisi loukkaantumista, vaan sitä, että tyyppi kyselee typeriä.
Minusta vastauksen kysymykseen voi tulkita myös siten, että säännöllistä nousua ei ole seurannasta huolimatta havaittu, eikä pelkästään siten, että sähkölaskujen suuruutta ei ole seurattu eikä nousua siksi havaittu. En siis loukkaantuisi, vaan tuo tuli ekana itselleni mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hinta riippuu sähkösopimuksesta ja sähkönkäytöstä, joten enpä niin miettisi loukkaantumista, vaan sitä, että tyyppi kyselee typeriä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin tänään 263e sähkölaskun takuueläkkeestäni (855,48), olen maksanut kovilla pakkasilla isompiakin. En jaksa tarkemmin syynäillä, mitteepä se hyvejää. Pärjäilen sen aikaa kuin pärjäilen. Lisäksi tietysti kaikki muut asumiskulut... Varmaan on sitten rahaa niin ettei paskalle taivu.
Niin kuin kumpana osapuolena?
Pitäisin kyllä hyvätuloistakin tyhmänä, jollei olisi huomannut sähkölaskunsa nousua tai samana pysymistä sähkön hinnasta uutisoinnin ja muun keskustelun myötä. Ellei olisi edes uteliaisuuttaan tarkistanut.
Meillä on pysynyt sähkölasku sähkönsiirtoa lukuun ottamatta samana, mutta sillä ei paljoa viitsi leuhkia näinä aikoina.
Kaikenlaisia mielensäpahoittajia sitä onkaan. Ei kai tässä enää uskalla keskustella mistään. Relatkaa nyt vähän.
En loukkaantuisi, mutta ärsyyntyisin tuollaisesta provosoinnista.
En tajua tuota kysymystä "onko teillä sähkölasku noussut?"
Eikö voisi suoraan vaan kysyä onko teillä kiinteäsähkösopimus vai markkinahintaan perustuva? Siitähän se riippunee.
Sanoisin, että ei toki, vaan minulla on sen verran onneksi järkeä, että olen tehnyt edullisimman mahdollisen pitkäaikaisen kiinteähintaisen perusmaksuttoman sähkösopimuksen kilpailuttamalla.
Sitten lisäisin toki jotta haista v***u
No loukkaantuisin. En minä katso kovin tarkkaan, sähkölasku kun vaihtelee hyvin paljon säätilan mukaan, välillä hirvittää että jääkö mitään pakollisten laskujen jälkeen.