Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kaupungin asunnoissa asuvista?

Vierailija
05.07.2015 |

Niin,tämä kiinnostaa.Huomasin,että aihe toisessa ketjussa sai paljon alapeukkuja,vaikka ei ollut kyse mistään sosiaaliongelmaisista ihmisistä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin onnekkaita, ehkä hieman kateellinen olen.

Vierailija
2/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä usein asuu ihmisiä, joilla ei elämänhallinta tai asiat muuten kunnossa. En ikinä asuntoa vaihtaessa osta asuntoa, jos lähellä on kaupungin vuokrataloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella onnekkaita, ainakin Helsingissä asuvat.
Terveisin kovaa vuokraa Saton kämpässä maksava helsinkiläinen

Vierailija
4/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 samaa mieltä.Ap.

Vierailija
5/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kateellisimpia ja ilkeimpiä ovat ite rakennetuissa omakotitaloissa asuvat. On otettu lainaa ihan sikana että on onnistuttu rakentamaan joku sievitalo johonkin Klaukkalaan tai Nurmijärvelle. Sitten naksautellaan kieltä että pitäisi sinunkin tulla järkiin ja ostaa oma. Ainoa vaan että jos minun tuloilla lähtisi omaa ostamaan niin pitäisi minunkin lähteä johonkin hiton Hyvinkäälle. Ihankuin lähtisin Katajanokalta alle 800 euron vuokrakämpästä mihinkään. :D jos ostaisin oman vastaavalta alueelta, saisin ottaa 500 000 euron lainan. Ei kiitos! Olen ihan tyytyväinen näin.

Vierailija
6/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kaupungin kämppä Skattalla!Onnekas!

Vierailija
7/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiennyt ennen tätä palstaa, että asumismuoto ja se, mistä kautta asunnon on saanut määrittää ihmisen joko menestyneeksi tai luuseriksi. :D
Omakotitalohan tuntuu olevan se ainoa hyväksytty asuinmuoto.

Vierailija
8/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En tosin tiedä onko aloittaja Helsingistä, itse asun pienemmässä kaupungissa kaupungin rivarissa jo kymmenettä vuotta. Naapureina ikäihmisiä ja muutama lapsiperhe, hyvin rauhallista elämää. Omakotitaloon en tätä vaihtaisi.

Vierailija
9/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalonhan saa persaukiset tuolta landelta.Riittää että toisella on joku perustyö.Nyt ne aukoo täällä sit päätään...no ostakaas se talo täältä Helsingistä,voitte muuttaa mieltä...

Vierailija
10/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 en Helsingissä,mutta pk-seudulla.

Vierailija
11/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö ollaan puolison kanssa molemmat töissä ja asutaan kaupungin asunnossa koska halvempia kuin yksityisen kautta vuokrata. Ei ole varaa vielä hakea lainaa omaa asuntoa varten.

Vierailija
12/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä miksi muut asuvat kaupungin asunnoissa, mutta itse kasvoin perheessä, jossa olin rankan perheväkivallan uhri. Sossun kautta sain jo teininä kaupunginasunnon ja pääsin väkivaltaa pakoon. Olen pysynyt kaupungin asunnossa sen jälkeen 20 vuotta, enkä aio muuttaa pois. Asunto on kiva ja kivalla paikalla, eikä mulla ole pienipalkkaisena varaa kalliimpaan asuntoon.

Vierailija
13/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, asun itsekin Helsingissä kaupungin vuokra-asunnossa. Keskustaan 20 minuuttia. Ei olisi ikinä varaa ostaa 500 000e:n asuntoa tältä seudulta joten olen tyytyväinen. Ja täällä saa maalata seiniä, tapetoida, laittaa lattioita ym ja asua kuin omassa,  ilman velkataakkaa niskassa. Täällä asuu ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, ei yhtään juoppoja tai vastaavia, paljon lapsiperheitä. Harvalla kun täällä on mahdollisuuksia edes keskituloisena ostaa isoa perheasuntoa. Vähän eri asia jossain maalla iso talo 100 000-200 000e, täällä saat tuolla korkeintaan kaksion lähiöstä.

Vierailija
14/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisiä ollaan. Meillä ei ole rintaperillisiä joille aikanaan jäis se oma talo tai osake, muille sukulaisille en aio omaisuutta jättää.

Vierailija
15/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heistä sitten pitäisi ajatella? Kai kaupungin tai kunnan vuokra-asunnoissa asuu ihan tavallisia, kunnollisiakin ihmisiä.

Vierailija
16/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:09"]Että on köyhä, luuseri, narkki, sossupummi, yh-mamma tai jonkin sortin ongelmainen ainakin.
[/quote]

Vastasit sitten itsellesi.

Vierailija
17/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:55"]Minä en edes tiennyt ennen tätä palstaa, että asumismuoto ja se, mistä kautta asunnon on saanut määrittää ihmisen joko menestyneeksi tai luuseriksi. :D
[/quote]

Aiemmin oli tapana pyrkiä pärjäämään omillaan ja turvautua tukiin vain vaikeuksissa. Nyt sitten Suomi on vaikeuksissa, kun moni on ottanut elämäntehtäväksi pysytellä tuettuna eikä edes ponnista omatoimiseksi.

Vierailija
18/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen etsin asuntoa. Vaihtoehtona oli yksityisten vuokraamia, vvo ja joidenkin muiden asuntoyhtiöiden, asokoti ja kaupungin vuokra-asunto. Kaupungin vuokra-asunto oli hyvällä alueella rauhallusen oloisessa talossa. Siinä oli hissi. Vuokra oli kokoon ja alueeseen nähden kaksisataa euroa halvempi kuin muut vastaavat. Kellarista löytyi hyvät säilytystilat myös tuplavaunuille sekä polkupyörille. Yksityisiltä vuokraaminen ei olisi ollut yhtä luotettavaa (saako takuun takas? Mitä jos päättää myydä asunnon?)
Olen viihtynyt. En halunnut heti ostaa omaa. Vuokra on todella kohtuullinen, joten kiirettä omaan ei edes ole. Lapsille hyvä leikkipaikka, ihana grillipaikka kesällä, talvella ei huolta lumitöistä, pihankin siivoaa kiinteistöhuolto. Aluksi ajattelin tätä väliaikaiseksi ratkaisuksi, mutta olen viihtynyt niin hyvin etten keksi syytä ostaa omaa. Sisustanutkin olen maalaamalla ja tapetoimalla. Saa nähdä mitä seurauksia siitä tulee muuttohetkellä ☺ Olen kuitenkin pitänyt asunnosta hyvää huolta ja ilmoittanut vioista heti.

Vierailija
19/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 11:55"]Minä en edes tiennyt ennen tätä palstaa, että asumismuoto ja se, mistä kautta asunnon on saanut määrittää ihmisen joko menestyneeksi tai luuseriksi. :D
[/quote]

Aiemmin oli tapana pyrkiä pärjäämään omillaan ja turvautua tukiin vain vaikeuksissa. Nyt sitten Suomi on vaikeuksissa, kun moni on ottanut elämäntehtäväksi pysytellä tuettuna eikä edes ponnista omatoimiseksi.
[/quote]

Tämä liittyi lainaamaasi tekstiin miten?

Vierailija
20/37 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27. En sanoisi, että ihmiset eivät enää pyri pärjäämään omillaan, vaan, että esim. Helsingin hintataso on karannut käsistä. Kyllä silloin jossain muussa on vikaa, kun ei työssäkäyvät selviä vuokrastaan, vaan joutuu turvautumaan jopa toimeentulotukeen. 

Ehkä te ette sitten asu Helsingissä ja et ymmärrä tätä asiaa, mutta täällä ihan totta maksaa kaksiot vähintään tonnin ja isommat enemmän. Juuri eilen oli Helsingin uutisissa juttu, että Helsingissä on syntyvyys laskenut todella jyrkästi, syy: asuntojen hintataso. Onhan se nyt hullua, että ei voida tehdä lasta, koska ei meinata selvitä edes esimerkiksi sen kaksion lainan maksusta.

Helsingissä halvimmat (ja rupuiset) kaksiot maksaa sen 120 000 euroa. Silloin noin 15 vuoden laina-ajalla maksetaan kuukaudessa lainaa ehkä noin 700 euroa. Yhtiövastikkeet on täällä tosi isot, yleensä noin 400-600 euroa. Asumisoikeusasuntojen vastikkeet on noin 900 euroa.

Halusin vähän selventää asioita, koska minusta vaikuttaa, että täällä räksyttää sellaiset ihmiset, jotka on ostaneet jonkun tosi edullisen ok-talon ilman mitään isompia tuloja. Välillä näkee telkkarissakin nuoria perheitä maalla joilla on ok-talo, nainen hoitaa lapsia kotona ja mies on joku perusduunari. Siis ymmärrätte nyt varmaan, että tuo yhtälö ei koskaan olisi mahdollinen pk-seudulla. Täällä maksaa ok-talot aivan hillittömästi, sellaisia lainoja saadakseen on todella oltava huipputyöt ja pätäkkää sukan varressa.

Ja ps. ei me kaikki nyt täältä voida sitten muuttaa sinne halvempiin kuntiin, kun mistä sitten työt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän