Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lapsia mutta olen vanhempien ainut lapsi

Vierailija
05.07.2015 |

Tunnen kauheaa painetta ja ahdistusta mutta silti haluaisin elää omanlaista elämää. Vanhemmat haluavat että jatkan sukua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita?

Vierailija
2/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta en osaa sanoa, mutta älä missään nimessä hanki sitä lasta. Mieti, jos sut oltaisiin tehty vain siksi että mummusi halusi olla mummu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämä, sinun valinnat

Vierailija
4/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla, sukuni sammuu muhun :p. Paska kohtalo... Mut kunhan ensin löytäis ees jostain miehen.

Vierailija
5/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:44"]Sama juttu mulla, sukuni sammuu muhun :p. Paska kohtalo... Mut kunhan ensin löytäis ees jostain miehen.
[/quote]
Niinpä ei mullakaan edes miestä ole mutta silti kinuavat lasta. Tuntuu kamalalta saada vanhemmat pettymään, mutta samalla tiedän etten vaan lapsia halua ja heitä on turha miellyttää. Äitiäni kiinnostaa vaan suvun jatkuminen, ei hän halua edes olla mikään mummo joka viettää aikaa lapseni kanssa.

Vierailija
6/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos yksi suku ei jatku? Vai ovatko vanhempasikin ainoita lapsia? Jos heidän sisaruksillaan lapsia niin jatkuuhan se suku.

Vierailija
7/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa. Minun vanhempani eivät painostaneet mutta näin miten paljon he nauttivat sukulaislasten kanssa olemisesta. Mietin paljon miten vanhemmissani menee loistavat isovanhemmat hukkaan, koska en halunnut lapsia. Mieheni halusi lapsen, mutta oli valmis luopumaan haaveestaan vuokseni. Niinpä sitten vuosien pähkäilyjen jälkeen ajattelin, että what the heck. Saimme siis lapsen enkä ole katunut. Itselleni olen myöntänyt, etten edelleenkään ole mikään äideistä parhain, mutta onhan tuo lapsi aivan ihana. Yhden lapsen kanssa elämä on oikeastaan yhtä helppoa kuin ennen lastakin. Erilaista toki.

tämä oli minun ratkaisuni. En ole lapsia koskaan vihannut tms vaan perustin lapsettomuuteeni enemmän eettiselle valinnalle. Pohdin ratkaisuani pitkään.

Vierailija
8/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Ja lisäksi miehenikin on ainoa lapsi, joten paineita tulee molempien vanhemmilta. Lapsia en kuitenkaan halua, ja jos kovin alkavat kärttämään, alan itkemään kuinka on vuosia yritetty ja hoidotkaan ei auta.

Vierailija
9/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:52"]Mitä väliä jos yksi suku ei jatku? Vai ovatko vanhempasikin ainoita lapsia? Jos heidän sisaruksillaan lapsia niin jatkuuhan se suku.
[/quote]

No mun tapauksessa vanhemmilla pari sisarusta, mutta he ovat lapsettomia. Onhan se vähän sääli että kaikki perinteet katkeaa ja hävitään maailmasta lopullisesti.
Ja nämä sukulaiset tottakai kyttää pariutumistani ja odottavat, takertuvat minuun kuin viimeiseen oljenkorteen :D

Vierailija
10/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:52"]Mitä väliä jos yksi suku ei jatku? Vai ovatko vanhempasikin ainoita lapsia? Jos heidän sisaruksillaan lapsia niin jatkuuhan se suku.
[/quote]

No mun tapauksessa vanhemmilla pari sisarusta, mutta he ovat lapsettomia. Onhan se vähän sääli että kaikki perinteet katkeaa ja hävitään maailmasta lopullisesti.
Ja nämä sukulaiset tottakai kyttää pariutumistani ja odottavat, takertuvat minuun kuin viimeiseen oljenkorteen :D
[/quote]

Siis nro 5 viesti

Vierailija
11/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sinulla ole poikkeuksellisen hyvä dna niin ei kannata lapsia hankkia ellei halua.

Vierailija
12/12 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tässä kohtaa valehdella ettei pysty saamaan lapsia vaikka haluaisi? Sanoa jonkun yleisen lapsettomuutta aiheuttavan taudin syyksi jälkikasvun puutteelle. Jos vanhemmat ei sitten painosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi