Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatieinfektion leviäminen munuaisiin

Vierailija
05.07.2015 |

Mistä tietää onko virtsatieinfektio levinnyt munuaisiin? Onko se niin kivulias että sen huomaa? Kävin lääkärissä ja todettiin virtsanäytteestä selvä tulehdus johon antibiootit. Kuumetta ei ollut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sen huomaa kivusta ja kuumeesta. Toisinaan voi olla myös pahoinvointia.

Vierailija
2/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaistulehdus on kuulemma kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Lääkärin mukaan sen huomaa siitä kun on kivusta kaksinkerroin lattialla eikä pysty liikkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se kipu on? Kuumemittari näytti 36.7. Kipuja ei ole paitsi kun painaa  kyljestä mutta se voi johtua siitäkin että painan liian kovaa.

Vierailija
4/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, sä kyllä huomaat sen kivun, usko pois! Ei siihen paineluja tarvita!!! t. KOKEMUSTA ON!

Kuumettakin mulla silloin oli 40astetta, ei tuntunut kuumeiselta, lääkäri mittasi silti ja kuulemma pidempään ollut kun olin kerinnyt siihen "tottumaan". Lisäksi pissin verta. Pelkkää verta.

Vierailija
5/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta kuulostat vähän luulosairaalta, 36.7 on normaalilämpö

Vierailija
6/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:33"]Oih, sä kyllä huomaat sen kivun, usko pois! Ei siihen paineluja tarvita!!! t. KOKEMUSTA ON!

Kuumettakin mulla silloin oli 40astetta, ei tuntunut kuumeiselta, lääkäri mittasi silti ja kuulemma pidempään ollut kun olin kerinnyt siihen "tottumaan". Lisäksi pissin verta. Pelkkää verta.
[/quote]

Miks ihmeessä et menny lääkäriin ?

Vierailija
7/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli pissan mukana verta ja se pissaaminen alko olla erittäin tuskaölista!! Selkää/ kylkiä koputellessa sattu.

Vierailija
8/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se leviää munuaisiin, niin yleensä nousee kova kuume ja tulee pahoinvointia. Lisäksi se on kipeä, lääkäri testaa mm. selkää taputtamalla munuaisten kohdalta. Jos taputtaessa tuntuu aristusta ja kipua, se viittaa tulehdukseen munuaisessa. Lisäksi tulehdusarvot ja leukkarit nousee kiitettävää tahtia. Itsellä kun oli virtsatulehdus, lääkäri totesi että jos CRP on yli 45 niin viittaisi myös vakavampaan tulehdukseen. Mutta ei vaikuta, että sulla ap mitään näistä oireista on, joten huoli pois. Ja sait jo antibiootit niin eiköhän se alavirtsatieinfektio kohta rauhotu :)
T. Sh-opiskelija

Vierailija
9/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 40 astetta kuumetta ja viiltomaista hetkittäisiä kipuaaltoja. Kivut mahdollisesti johtu kyllä keskenmenosta. Alavatsassa/-selässä vissiinkin kivut on yleensä. Lääkäri testas koputtelemalla alaselkää että tuntuuko kipua.

Vierailija
10/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:33"]Oih, sä kyllä huomaat sen kivun, usko pois! Ei siihen paineluja tarvita!!! t. KOKEMUSTA ON! Kuumettakin mulla silloin oli 40astetta, ei tuntunut kuumeiselta, lääkäri mittasi silti ja kuulemma pidempään ollut kun olin kerinnyt siihen "tottumaan". Lisäksi pissin verta. Pelkkää verta. [/quote] Miks ihmeessä et menny lääkäriin ?

[/quote]

Mistä päättelit etten mennyt?

Vierailija
11/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:36"]

Mulla oli 40 astetta kuumetta ja viiltomaista hetkittäisiä kipuaaltoja. Kivut mahdollisesti johtu kyllä keskenmenosta. Alavatsassa/-selässä vissiinkin kivut on yleensä. Lääkäri testas koputtelemalla alaselkää että tuntuuko kipua.

[/quote]

Alaselän kivut johtuu normaalista virtsiksestä, munauiset on paljon ylempänä

Vierailija
12/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:37"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:36"]

[/quote]

[/quote]

Koputteli nyt kuitenkin. Testeissä selvis että oli pahalaatuinen virtsatientulehdus joka levinnyt munuaisiin.

Vierailija
13/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:37"]

[/quote]

[/quote]

Alapeukusta päätellen joku ei uskonut, no tuossa on kuva munuaisista:

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/ldk/ldk00236_2.jpg

Vierailija
14/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuva on kyllä selvästi virheellinen.

Vierailija
15/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei oo, monille tulee usein yllätyksenä ettei munuaiset sijaitsekaan alaselässä

Vierailija
16/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset on tosiaan ylempänä kuin ihmiset yleensä olettaa

http://images.medicinenet.com/images/dtarticleplayer/kidney-failure-s2-illustration.jpg

Vierailija
17/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kuume, yli 40, kovat kivut tuntui mahan/selän alueella. Kävely vaikeaa. Sairaalassa jouduin osastolle moneksi päiväksi, tulehdusarvot 150.

Vierailija
18/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Kuva pitää kyllä paikkansa. 

lääkäri

Vierailija
19/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:41"]

Korkea kuume, yli 40, kovat kivut tuntui mahan/selän alueella. Kävely vaikeaa. Sairaalassa jouduin osastolle moneksi päiväksi, tulehdusarvot 150.

[/quote]

Itselläni selkäkipu, ei vielä kuumetta. Sain antibioottikuurin, jolla selvisin kotona.

Vierailija
20/23 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 01:29"]Munuaistulehdus on kuulemma kovin kipu mitä ihminen voi kokea. Lääkärin mukaan sen huomaa siitä kun on kivusta kaksinkerroin lattialla eikä pysty liikkumaan
[/quote]

Mulla ei ollut kipua ollenkaan jos ei lasketa sitä perus virtsatien tulehduksen aiheuttamaa pissa Amis een liittyvää. Ei edes selkää koputeltaessa. Sen sijaan kuume pysy yli 40ssä asteessa viikon ajan (ennen kun hakeuduin tutkimuksin). Tulehdusarvotkin oli silloin yli 150, mutta sairaalaan ei tarvinnut jäädä koska nuoren ikäni johdosta (olin alaikäinen silloin) pääsin kotisairaanhoitoon, eli meille tuli joku kotiin pistämään suonensisäiset antibiootit kolme kertaa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä